Sådär, den gamla S85:an såld och en ny S75 beställd och bekräftad inom loppet av 20 minuter.
Redan fått mitt vinnummer också, över 200 000 är numret.
Kampanjränta som heter duga den här månaden, 0,25%.
Undrar om jag behöver söka dispens hos sektens överstepräst för att få stå kvar som "Teslaägare" under väntetiden?
Det var ju ngn (för ca 1år sen) som vart avregistrerad när han sålde sin bil och köpte en ny. Men där har jag för mig att det vart ett missförstånd ang. den nya bilen .... Så efter några kommentarer från andra medlemmar kom han tillbaka som ägare. Vi får se vad vår president hittar på.
Eftersom jag blott är en simpel lokförare så blev det en blå S75 med AP, inget mer.
Men glastak, elbaklucka och "next gen seats" är ju standard nuförtiden så jag hoppas inte jag kommer att sakna skinnklädsel och luftfjädring alltför mycket.
Vad fick du för den gamla och vad hade den för spec?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Sådär, den gamla S85:an såld och en ny S75 beställd och bekräftad inom loppet av 20 minuter.
Redan fått mitt vinnummer också, över 200 000 är numret.
Kampanjränta som heter duga den här månaden, 0,25%.
Undrar om jag behöver söka dispens hos sektens överstepräst för att få stå kvar som "Teslaägare" under väntetiden?
Det var ju ngn (för ca 1år sen) som vart avregistrerad när han sålde sin bil och köpte en ny. Men där har jag för mig att det vart ett missförstånd ang. den nya bilen .... Så efter några kommentarer från andra medlemmar kom han tillbaka som ägare. Vi får se vad vår president hittar på.
Vad har du beställt för spec.?
RichHard kanske? Jo det löste sig till slut, och lär inte vara ett problem nu heller
Har du koll på degraderingen av batteriet efter 12000 mil?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Eftersom jag blott är en simpel lokförare så blev det en blå S75 med AP, inget mer.
Men glastak, elbaklucka och "next gen seats" är ju standard nuförtiden så jag hoppas inte jag kommer att sakna skinnklädsel och luftfjädring alltför mycket.
Det är premiumsäten (samma som i Model X) som är standard numera, inte nextgen. Nextgen går inte köpa längre. Lite synd, jag gillar dem.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Du kommer inte att sakna varken det ena eller det andra. Och rätt färg också!! Fattar inte vitsen med skinnklädsel. Hade det i en XC 90 en gång. Aldrig mer. Vi börjar bli några Blekingar som har fattat. Lokförare eller pilot-går på ett ut. Hörde att Du var bekant på BFK!?
Vi börjar bli några Blekingar som har fattat. Lokförare eller pilot-går på ett ut. Hörde att Du var bekant på BFK!?
Jo, jag var ju näst först med en Tesla i Blekinge. Bara Blomqvist var före men han har lite större plånbok också....
Och ja, jag är medlem i BFK. Har ett PPL och gillar att ta en sväng i Safiren när det är fint väder.
Inga speciella krav mer än att man inte får låna mer än typ 125 % av sin årsinkomst, ungefär.
Så behövs ju en slant i kontantinsats, jag lägger betydligt mer än 20 %.
Jag var inne på service center häromdagen. Där reklamerade dom med stor skylt att man får 0,25% ränta vid finansiering. Så det är nog bara att beställa
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag var inne på service center häromdagen. Där reklamerade dom med stor skylt att man får 0,25% ränta vid finansiering. Så det är nog bara att beställa
Det är kampanjränta som gäller om man beställer före slutet av juni och inte beställer med senarelagd leverans utan tidigast möjliga.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vi börjar bli några Blekingar som har fattat. Lokförare eller pilot-går på ett ut. Hörde att Du var bekant på BFK!?
Jo, jag var ju näst först med en Tesla i Blekinge. Bara Blomqvist var före men han har lite större plånbok också....
Och ja, jag är medlem i BFK. Har ett PPL och gillar att ta en sväng i Safiren när det är fint väder.
Sorry, lite off topic där....
Ja, du får be om ursäkt till trådskaparen
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS