Det hänger ett stort antal utvecklare och allmänt teknikintresserade personer på detta forum så jag tänkte att jag skulle dela med mig av mitt lilla hobbyprojekt.
Jag har alltså byggt en informationsskärm som sitter i hallen där vi ser den gemensamma kalendern, datum & tid, vädret, busstiderna och nu det senaste tillskottet, laddstatus på bilen
Högupplöst vy på själva appen
Teknisk info
Skriven i UWP (XAML/C#) och rullar på en Raspberry Pi 3 som kör Windows 10 IoT.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Nästan dumt att visa då det är så bra att du kommer bli överöst med PM, jag är en av dom i framtiden
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nästan dumt att visa då det är så bra att du kommer bli överöst med PM, jag är en av dom i framtiden
Nej då bara kul. Lösningen är Open source så vill man och kan då är det bara att köpa en skärm, en Raspberry Pi 2/3 så är man på god väg
Som Tesla API-analfabet undrar man ju lite. Vore det svårt att även kunna styra förvärmning/-kylning för Teslan med den där?
Absolut inte. Har man en Touchskärm kan man enkelt göra en knapp för att starta värme, även ställa tid för start av värme om man är lite fiffig. Nuvarande skärm är inte Touch men tanken är att nästa blir det med lite ljusstyrning osv. om det inte blir en spegel dvs.
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Det där är snyggt. Har du följt någon specifik beskrivning för själva hårdvaru-bygget? Har kikat runt lite på beskrivningar för ett tag sen också men kom aldrig till skott.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Det där är snyggt. Har du följt någon specifik beskrivning för själva hårdvaru-bygget? Har kikat runt lite på beskrivningar för ett tag sen också men kom aldrig till skott.
Inte mycket till hårdvarubygge om man bortser från lådan jag snickrade runt skärmen. I övrigt är det en Raspberry Pi 3 i standard platshölje. Grenuttag med usb för ström till skärm och Pi. Inbyggt wofi i Pi 3 vilket är smidigt
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22