Nja, det är mildare beskrivet än verkligheten. Har fått bilder skickade på bilen och först ser den bara skitig ut, men sen ser man att det måste ha varit jävligt nära att den började brinna då jag ser sprickor i rutan.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Jag undrar hur det kommer att behandlas av berört försäkringsbolag. Bilen kommer ju knappast att kunna återställas till det skick den hade innan branden...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Nu var den troligtvis en mordbrand. Hoppas att försäkringen täcker det (vem betalar?) antar att man ej betalat för bilen ännu, men handpenningen lär nog ryka (oavsiktlig ordvist)
Ser väl ut som att plastdetaljerna har smält av värmen. Jag skulle gissa att även lister och annat är förstört. Frågan är även vad värmen har gjort med batteri mm. Jag skulle nog försökt få bilen att bli inlöst av försäkringsbolaget till fullvärde om det går.
Ser väl ut som att plastdetaljerna har smält av värmen. Jag skulle gissa att även lister och annat är förstört. Frågan är även vad värmen har gjort med batteri mm. Jag skulle nog försökt få bilen att bli inlöst av försäkringsbolaget till fullvärde om det går.
Nya funktionen i 8.0 med max temperatur skulle kanske kunnat rädda interiören en del och batteriet kanske försöker kyla sig själv men är värmen runt om så kommer mycket deformeras. Misstänker att maxtemp inte var aktiverat eftersom man då måste slå av larm. Ser inte roligt ut på bilderna och kan knappast säga att bilarna har klarat sig som det stod i artikeln.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ser väl ut som att plastdetaljerna har smält av värmen. Jag skulle gissa att även lister och annat är förstört. Frågan är även vad värmen har gjort med batteri mm. Jag skulle nog försökt få bilen att bli inlöst av försäkringsbolaget till fullvärde om det går.
Nya funktionen i 8.0 med max temperatur skulle kanske kunnat rädda interiören en del och batteriet kanske försöker kyla sig själv men är värmen runt om så kommer mycket deformeras. Misstänker att maxtemp inte var aktiverat eftersom man då måste slå av larm. Ser inte roligt ut på bilderna och kan knappast säga att bilarna har klarat sig som det stod i artikeln.
Frågan är om det hade gjort något annat än att sotat ner inredningen och dragit in skit inuti?
Däremot borde Tesla ha koll på vilka temperaturer som har varit dels internt och dels utanför bilen och kan avgöra om batteri mm är skadade.
Ser väl ut som att plastdetaljerna har smält av värmen. Jag skulle gissa att även lister och annat är förstört. Frågan är även vad värmen har gjort med batteri mm. Jag skulle nog försökt få bilen att bli inlöst av försäkringsbolaget till fullvärde om det går.
Nya funktionen i 8.0 med max temperatur skulle kanske kunnat rädda interiören en del och batteriet kanske försöker kyla sig själv men är värmen runt om så kommer mycket deformeras. Misstänker att maxtemp inte var aktiverat eftersom man då måste slå av larm. Ser inte roligt ut på bilderna och kan knappast säga att bilarna har klarat sig som det stod i artikeln.
Frågan är om det hade gjort något annat än att sotat ner inredningen och dragit in skit inuti?
Däremot borde Tesla ha koll på vilka temperaturer som har varit dels internt och dels utanför bilen och kan avgöra om batteri mm är skadade.
Undrar om det var Tesla som larmade?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Den där lagar de aldrig. Oavsett hur den ser ut så kan man vara säker på att den varit utsatt för tämligen frätande gaser som förstör isolering på kablar, plastdetaljer, inredning, elektronik, osv. Inte en chans att den skall ut på vägen igen.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Ser väl ut som att plastdetaljerna har smält av värmen. Jag skulle gissa att även lister och annat är förstört. Frågan är även vad värmen har gjort med batteri mm. Jag skulle nog försökt få bilen att bli inlöst av försäkringsbolaget till fullvärde om det går.
Nya funktionen i 8.0 med max temperatur skulle kanske kunnat rädda interiören en del och batteriet kanske försöker kyla sig själv men är värmen runt om så kommer mycket deformeras. Misstänker att maxtemp inte var aktiverat eftersom man då måste slå av larm. Ser inte roligt ut på bilderna och kan knappast säga att bilarna har klarat sig som det stod i artikeln.
Frågan är om det hade gjort något annat än att sotat ner inredningen och dragit in skit inuti?
Däremot borde Tesla ha koll på vilka temperaturer som har varit dels internt och dels utanför bilen och kan avgöra om batteri mm är skadade.
Undrar om det var Tesla som larmade?
Nope, larmet gick, kunden kunde sen gå in via kamerorna (som jag levererat ) och ringa brandkåren.
Bilen va inställd att larmet skulle va avstängd just av den anledningen att hålla temp bra. Har ju HEPA filter i bilen så den kanske har klarat sig invändigt.
Försäkringsbolaget som bilfirman hade, har gjort ett preliminärt utlåtande att bilarna i lokalen kommer att lösas och ej bli reparerade.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Efter att försäkringsbolaget löst in den, så säljs den säkert till någon dubiös handlare från Baltikum, går på släp dit, får diverse plastdelar utbytt och säljs sen tillbaks som en perfekt bil. Så köper någon ovetande grisen i säcken map batteri, elektronik etc.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14