Mailade in alla uppgifter i måndags och ännu ingen respons...
Ett väldigt märkligt och drygt förfarande detta tycker jag som är van vid BMW Connect
där man själv signar upp detta på nätet på några minuter

Moderator: Redaktion
Kan du verkligen signa upp för det på nätet med en BMW om du köpt den begagnad? Låter som ett lite osäkert förfarande. Köper man ny Tesla så sker kopplingen helt automatiskt och så fort du tagit emot leverans i stort sett. Men med en begagnad förstår jag att de vill verifiera ägarbytet manuellt.TeslaSP85D-2015 skrev:Hur lång tid är "normalt" för Tesla att aktivera APP styrningen?
Mailade in alla uppgifter i måndags och ännu ingen respons...
Ett väldigt märkligt och drygt förfarande detta tycker jag som är van vid BMW Connect
där man själv signar upp detta på nätet på några minuter
Den adressen funka inte för mig iaf, fick tillbaka att den inte finns.TeslaSP85D-2015 skrev:Ownershipchanges-EU@tesla.com är adressen jag mailat, stod i formuläret.
Brrr... För mig var det många försök med en extremt buggig webbsida och mail till supporten innan det till slut funkade med BMWn. De kanske har bättrat sig nu.TeslaSP85D-2015 skrev:Hur lång tid är "normalt" för Tesla att aktivera APP styrningen?
Mailade in alla uppgifter i måndags och ännu ingen respons...
Ett väldigt märkligt och drygt förfarande detta tycker jag som är van vid BMW Connect
där man själv signar upp detta på nätet på några minuter
Skönt! Trodde dock det var en helt annan funktion du skulle uppskatta mitt i vinternmysko skrev:Nu har ägarbytet äntligen gått igenom. Härligt med summon och larm i appen
Ring till Europa-supporten! Först då fick jag lite snurr på mitt ärende. Pratade med en trevlig norska som löste allt på under en timme efter vi avslutade samtalet. Se till att allt är inmailat i förväg bara (regbevis, fram- och baksida på körkort).Viper skrev:4 veckor ... and counting![]()
Tesla Mölndal har lagt in alla uppgifter så det skulle gå lite fortare ... men nej.
Ovissheten är det som stör mig mest, om man fått någon som helst bekräftelse ifrån Tesla centralt typ att "vi jobbar på ditt ärende. Du är nr 785 i kön ..." så hade ju väntan varit lättare. Nu har man ingen aning om dom ens bryr sig. (Centralt alltså, Mölndal har ju varit toppen, svarar snabbt varje gång!)
Mest kritiskt för oss är att kunna låsa upp dom sista 15kWh för en långresa i sommar... trodde jag var ute i god tid, men nu vet man ju inte.