Hej på er,
Jag är toknöjd med min Tesla (Model S, 70D) men inte med hur appen fungerar nu på vintern. Man kan ställa temperaturen men inte slå på värmen på vindrutan vilket är det viktiga så man får bort frosten. Har testat att ha fönstervärmen på när jag går från bilen men den sätts i alla fall inte på när jag använder appen. Har jag missat något?
Sedan finns det en knapp för fönstervärme fram längst ned på skärmen och en till på fliken för kallt väder, vad skiljer dem åt? Man kan slå på dem oberoende av varandra...
Appen och vinter
Moderator: Redaktion
Re: Appen och vinter
Den som är ständigt på skärmen och fyrkantig är för bakre ruta den som inte är fyrkantig är för luft flödet och om du trycker två ggr i följd går även värmen på hi (återgår till normala vid ytligare tryck)
Nu har inte jag köldpaket men om jag slagit på bakre rutan ( mest pga att backspeglar immar ibland när man kör in ) så ser jag att den går igång om jag förvärmer bilen sen
Nu har inte jag köldpaket men om jag slagit på bakre rutan ( mest pga att backspeglar immar ibland när man kör in ) så ser jag att den går igång om jag förvärmer bilen sen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
-
Kan vara så att bakrutan faktiskt går på även för mig men framrutan (med köldpaket) gör det inte. Det är till och med så irriterande att när jag sätter mig i bilen, slår på värme på framrutan och sedan går ut och skrapar så stänger den av framrutevärmen. Får lämna nyckeln i bilen för att den ska fortsätta köras.
Tack för förklaringen på knapparna. Men om jag klickar på den nedersta (som alltid visas) för framrutan så tänds inte den i köldpaketet så det känns som olika funktioner. Frågan är bara vad:)
Tack för förklaringen på knapparna. Men om jag klickar på den nedersta (som alltid visas) för framrutan så tänds inte den i köldpaketet så det känns som olika funktioner. Frågan är bara vad:)
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Lämna dörren lite på glänt om du gör såhär. Skulle den av någon anledning få för sig att den inte hittar nyckeln så kommer den låsa sig och inte släppa in dig, och jag har hört om folk som drabbats av detta. Ligger då mobiltelefonen också i bilen eller du kanske är nånstans utan täckning, ja, då har du problem.Covenant71 skrev:Får lämna nyckeln i bilen för att den ska fortsätta köras.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Framrute-knappen som ligger under köldpaketet är el-uppvärmning av vindrutetorkarna (eller snarare rutan precis längst ner där vindrutetorkarna ligger) och spolarmunstyckena.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
-
Ja det hände faktiskt i förra veckan men då var frun hemma som tur var. Tack för tipset!danni skrev:Lämna dörren lite på glänt om du gör såhär. Skulle den av någon anledning få för sig att den inte hittar nyckeln så kommer den låsa sig och inte släppa in dig, och jag har hört om folk som drabbats av detta. Ligger då mobiltelefonen också i bilen eller du kanske är nånstans utan täckning, ja, då har du problem.Covenant71 skrev:Får lämna nyckeln i bilen för att den ska fortsätta köras.
-
Det är så alltså? Jag gissade att det kanske var fallet men jag tycker inte den fungerar så. Jag kanske har ett problem, ska hålla lite koll på det. Tackar!eric skrev:Framrute-knappen som ligger under köldpaketet är el-uppvärmning av vindrutetorkarna (eller snarare rutan precis längst ner där vindrutetorkarna ligger) och spolarmunstyckena.