Lämnade bilen på en parkering vid Arlanda i tisdags morse. Pga tidsbrist och lite krångel vid en laddstation hade den 130km kvar vid parkering och jag i min naivitet trodde att det skulle räcka under veckan jag flög till varmare breddgrader.
Torsdag fm kollade jag appen och såg att det var 90km kvar vilket innebar att den är död sedan länge efter min veckas semester.
Mailade min ds och frågade om de kunde stänga av always on funktionen fjärr och om det skulle räcka. Blev uppringd av service som erbjöd sig åka till Arlanda, hämta bilen och parkera den på en laddplats på annan parkering. Inom nån timme hade de hämtat den, sopat av all snön, jag fick låsa upp och starta med fjärren och de körde iväg och laddade den på annan parkering. Jag fick betala drygt 500 som den nya parkeringen kostade men inget mer.
Kul att se att sånt ens är möjligt utan krångel, debitering, försäkringar och liknande. Tror inte Volvo, Mercedes, BMW eller nån annan gjort detta, iaf inte kostnadsfritt.
Det roliga i det hela var att de redan innan jag hörde av mig varit ute och gjort samma manöver med en annan model x på Arlanda samma dag

Skickat från min iPhone med Tapatalk