Jag folierade nyss bilen. Hämtade den och drog direkt till Göteborg, från Örebro.
Märker efter ett tag att det är något "nära" bilen vänster bag. Till och från lyser detgult och rött, som att jag är nära. Jag misstänker is och snö. Väl i Gbg ser jag att folierarna har satt folien över sensorerna.
Det konstiga är att det, i princip, bara ger utslag höger bak. Har märkt det runt om men mycket mindre.
Är det någon som har erfarenhet av om detta? Är det så man folierar? Det blir ju ifs inte så snyggt att skära hål för sensorerna.
Har svart solid och mattsvart folie.
Vad gör jag?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sensorer
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Sensorer
Det är bara att köra till skroten.Minken skrev:Jag folierade nyss bilen. Hämtade den och drog direkt till Göteborg, från Örebro.
Märker efter ett tag att det är något "nära" bilen vänster bag. Till och från lyser detgult och rött, som att jag är nära. Jag misstänker is och snö. Väl i Gbg ser jag att folierarna har satt folien över sensorerna.
Det konstiga är att det, i princip, bara ger utslag höger bak. Har märkt det runt om men mycket mindre.
Är det någon som har erfarenhet av om detta? Är det så man folierar? Det blir ju ifs inte så snyggt att skära hål för sensorerna.
Vad gör jag?

Ring och prata med firman som gjort jobbet. Skulle jag göra.
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Det borde inte vara några problemMinken skrev:Jag folierade nyss bilen. Hämtade den och drog direkt till Göteborg, från Örebro.
Vad gör jag?
De kanske missade att rengöra den sensorn eller nåt
Prata med firman
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
En tokig tanke att prova är att boota om bilen, tror att den kommer att kallibrera en massa sensorer, kanske funkar?