Jag har idag en BMW 3GT som i mars skall bytas mot en Tesla X 90KWh. Men jag har även en Nissan X-trail från ett företag jag är delägare i. Den vill jag inte ha kvar. Tanken var att byta den mot en Tesla M3, vilket jag bokade i Göteborg direkt på morgonen 31/3, men jag kommer nog inte se den förrns sommaren 2018 tror jag.
Så om jag skall byta fossilen mot en enklare bil som skall klara minst 20-25 mil och ligga runt 400k kr, vilken skall man då välja? M3 skulle kunnat få kosta lite mer med tillval, men denna blir mer basic tror jag.
Vilket gör att jag undrar vilken elbil hade detta fantastiska forum valt om de varit i mitt ställe.
Funderar en del på IONIQ, förra året hade det nog blivit en Leaf. Ampera-e verkar inte heller komma förrns 2018 så den behöver man inte titta på. Eller skall man gå på i3?
Att vänta på M3 känns så djäkla långt och jag vill inte ha nån fossil kvar. Men att köpa en elbil nu idag och sen byta den om 1-2 år för M3 är kanske inte bästa ekonomiska valet men vem bryr sig om sånt