Problem med fjärr / nyckel / Fob

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ModelX
Teslaägare

Problem med fjärr / nyckel / Fob

Inlägg av ModelX »

I förrgår(juldagen) när vi var på en butik och skulle handla så fungerade inte Foben, bilen reagerade inte alls, tog telefon och låste, gick och handlade.
När vi kom ut ur butiken fick jag låsa upp och starta med mobilen, då Model X inte har något vanligt batteri utan CR2354 så åkte vi runt på mackar, elgiganten osv men ingen hade något, skickade in frun som sista chans på Coop för att fråga efter det där men ingen lycka, satt dock kvar och tänkte, Norsk reset kanske funkar, i med en penna på Foben och ur med batteriet, väntade 10 sekunder sedan ihop med allt igen.
Det löste alla problem, någon mer som varit med om något liknande??

//A
Model X P90D | Red Multi-Coat Paint | 22" Silver Wheels | Black Leather Seats | Six Seat | Ludicrous Speed Upgrade | Autopilot | Smart Air Suspension | Premium Interior Package | Ultra High Fidelity Sound | Subzero Weather Package | Tow Package
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Re: Problem med fjärr / nyckel / Fob

Inlägg av Leo »

Hade varning för dåligt batteri i FOB:en, provade ta ur/sätta i batteriet och då försvann varningen. Höll i sig tills jag bytte batteri någon vecka senare.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

ModelX skrev:
I förrgår(juldagen) när vi var på en butik och skulle handla så fungerade inte Foben, bilen reagerade inte alls, tog telefon och låste, gick och handlade.
När vi kom ut ur butiken fick jag låsa upp och starta med mobilen, då Model X inte har något vanligt batteri utan CR2354 så åkte vi runt på mackar, elgiganten osv men ingen hade något, skickade in frun som sista chans på Coop för att fråga efter det där men ingen lycka, satt dock kvar och tänkte, Norsk reset kanske funkar, i med en penna på Foben och ur med batteriet, väntade 10 sekunder sedan ihop med allt igen.

//A
Japp. Dag två av mitt X-ägande... Löste sig också med att ta ut och sätta i batteriet och har som tur är inte upprepats sen dess...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bizzaro
Teslaägare

Inlägg av Bizzaro »

ModelX skrev:

//A

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar