Ni som skriver att ni har "Beställt" en Mod 3 - har ni verkligen gjort det, eller har ni gjort en reservation, eller kanske rent av bara betalt en avgift? Viss juridisk skillnad om det var en "avgift". Om allt går vägen, så spelar det ingen roll. "Orka", som någon uttryckte det.

Oavsett vilket, vad var tänket bakom detta? Åkte ni med på haussen, liksom a la iPhone i begynnelsen, eller var det ett väl avvägt och genomtänkt val?
Räknar ni med att på ett avgörande sätt få tidigare leverans än om ni avvaktat tills den går att beställa "på riktigt"?
Ni som var med från allra första början med Mod X (Herr X, m.fl), hur mycket tidigare leverans fick ni för att ni reserverat tidigt, i jämförelse med dem som lade en beställning när "Design my Tesla" sidan var öppen för alla att beställa från? 4 månaders skillnad? Känner ni fortfarande att "super early adopter" upplägget var det bästa? Om så - toppen! Kanske kan andra lära sig något av historien?
Kanske skall man beträffande Mod 3-avgifter istället se sig som "Filantrop" som investerar pengar utan något förbehåll i Tesla Motors Inc, med chansen att få en Mod 3 lite tidigare än några andra grupper? Ja, efter USA-marknadens alla leveranser och efter alla de som redan äger en Tesla. Man är med och driver utvecklingen, delsponsrar uppbyggnaden av Mod 3 produktionslina och gör en god insats för omställningen till fossiloberoende? Baserar man sina beslut om investeringar på rätt grunder, så finns alla chanser till nöjdhet i framtiden alldeles oavsett hur det går med den lilla utgiften om 10.000:- i detta fall.
Är du Filantrop? Eller hur tänkte du inför ditt Mod 3 beslut?
Följdfråga: Hur ligger ni till i kön? Någon som lyckats få koll på sin turordning?
