Är det någon som erfarenhet av maskintvättat sin Model X och gick/blev det bra i så fall?
Vet att det är lite att svära i kyrkan att maskintvätta sin fina Tesla men om man som jag kör långt och vill ha bilen någorlunda ren har man inte alltid något val, speciellt nu på vintern.
Min Model S funkar det bra att tvätta i maskinhall men det är trångt, Model X är ju ännu bredare..
Maskin Tvätt Model X?
Moderator: Redaktion
Re: Maskin Tvätt Model X?
Har tvättat min Model X på Tvättcenter i Färjestaden utan några som helst problem. Kört med borstlöst hittills.
https://www.facebook.com/Tv%C3%A4ttcent ... 924389519/
https://www.facebook.com/Tv%C3%A4ttcent ... 924389519/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det går bättre i lite bredare tvättar.
Personligen bojkottar jag OKQ8 i Stockholmsområdet för deras små och värdelösa biltvättar, samt dåliga serviceinställning.
Bäst biltvätt är circle K i Veddesta, Järfälla. Den är bred och snabb och resultatet blir bra.
Annars brukar jag lämna för handtvätt i MoS förstås.

Personligen bojkottar jag OKQ8 i Stockholmsområdet för deras små och värdelösa biltvättar, samt dåliga serviceinställning.
Bäst biltvätt är circle K i Veddesta, Järfälla. Den är bred och snabb och resultatet blir bra.

Borstlöst eller med?flaco skrev:Det går bättre i lite bredare tvättar.
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Personligen tycker jag borstlösa tvättar är meningslösa eller är det någon som vet något bra medel som kan sprayas på innan man kör in i tvätten för att bilen ska bli ren?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Borstlös helst ... men då ska du helt klart skippa OKQ8 tvättarna för deras program *försöker* inte ens få ordentligt rent baktill.
En gång körde jag circle Ks guld-vinter med borstar (kanske heter något annat) och den börjar med en komplett tvätt borstlöst innan borstarna kommer fram. Blev riktigt bra.
Jag har ju helfoliering så jag är inte rädd för repor från borstarna. Däremot vill jag inte att borstarna sliter upp folien.
En gång körde jag circle Ks guld-vinter med borstar (kanske heter något annat) och den börjar med en komplett tvätt borstlöst innan borstarna kommer fram. Blev riktigt bra.
Jag har ju helfoliering så jag är inte rädd för repor från borstarna. Däremot vill jag inte att borstarna sliter upp folien.
Bildepån spa för bilar i Varberg fungerar för en X men inte bak på nummerplåten !