Gbg

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daoops

Gbg

Inlägg av Daoops »

Goda nyheter om man bor i göteborg. En salesstore kommer att poppa upp inom två veckor enligt hörsägen. Och ganska bra location också :) (vill inte vara ett a-hole men jag lovade att inte berätta vart. Men kanske fler som vet)
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare

Re: Gbg

Inlägg av hanty »

Toppen :D
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Daoops skrev:
Goda nyheter om man bor i göteborg. En salesstore kommer att poppa upp inom två veckor enligt hörsägen. Och ganska bra location också :) (vill inte vara ett a-hole men jag lovade att inte berätta vart. Men kanske fler som vet)
Vill minnas att jag sett på Teslas officiella karta (coming soon) att både butik och service center skulle ligga "bakom" centralstationens parkering, parallellt med motorleden mot Tingstad. Men inte säkert att det var exakt eller korrekt. Centralt i alla fall - tills man börjar böka med Nya Götaälvbron.
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Såg en kommentar på Facebook att SC skall ligga i Åby industriområde (Mölndal). Yamaha Centrum för att vara exact. YC har flyttat och det sker någon typ av ombyggnad.
Dock så kan detta vara helt fel...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Lessmog skrev:
Daoops skrev:
Vill minnas att jag sett på Teslas officiella karta (coming soon) att både butik och service center skulle ligga "bakom" centralstationens parkering, parallellt med motorleden mot Tingstad. Men inte säkert att det var exakt eller korrekt. Centralt i alla fall - tills man börjar böka med Nya Götaälvbron.
Precis som i stockholm och andra ställen så markerar inte "coming soon" pilen någon exakt plats utan bara "i göteborg någonstans".
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Stefan skrev:
Såg en kommentar på Facebook att SC skall ligga i Åby industriområde (Mölndal). Yamaha Centrum för att vara exact. YC har flyttat och det sker någon typ av ombyggnad.
Dock så kan detta vara helt fel...
Kan någon åka och kolla? Målar de väggarna i servicehallen vita, och väggarna i receptionen röda så är det Tesla som håller på och flyttar in ;)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Tesla kommer att ha en pop-up butik 6 november - 30 december i Gothia Towers:
http://www.gothiatowers.com/tesla-pa-besok/

De kommer även erbjuda provkörningar.

Mitt emot Liseberg... deras berg-och-dalbanor kommer få konkurrens! :lol:
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Var och tittade idag, de verkar jobba med gips på väggarna, så de har inte börjat måla än. Får hoppas att de inte stänger till entré fönsterna så att man kan se utvecklingen...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Jag var på besök idag på Teslas pop up butik i Gothia Towers och säljaren där bekräftade att man öppnar ett Service center i Yamaha centers gamla lokaler i Åby, Mölndal. Man öppnar i mitten av februari och det blir en komplett serviceanläggning med egen DS.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist

Inlägg av martinsson »

Jag pratade med Tesla Service idag och passade på att fråga om Servicecenter i Göteborg. Dem kommer nog inte hålla mitten av februari sa hon utan det lutar åt mars.
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Jag fick samma info av min DS. Tydligen har de ett samarbete med Mr Cap i Göteborg så de kommer kunna leverera bilar även innan de öppnar i Mölndal. Jag har planerat att lackskydda med Ceramic PRO men de ville gärna att Mr Cap skulle göra det. Nån som vet om Mr Csp har nåt bra keramiskt lackskydd? Om inte får de skicka bilen nån annanstans.
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Senox
Teslaägare

Inlägg av Senox »

Hej,

Min DS sa idag att han hoppades att de skulle kunna leverera bilar från gtb även innan de öppnar SC.

Jag vill också pröva Ceramic Pro! Har hört och läst så mycket bra om det! Har tidigare prövat bl.a Mr Cap samt Ditech och har inte varit imponerad så det gör jag inte om. Vore ju kanon om man kunde få bilen behandlad innan upphämtning!

Dessutom vill jag ha rutorna tonade. Det kanske är något som Mr Cap gör?
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Senox skrev:
Hej,

Min DS sa idag att han hoppades att de skulle kunna leverera bilar från gtb även innan de öppnar SC.

Jag vill också pröva Ceramic Pro! Har hört och läst så mycket bra om det! Har tidigare prövat bl.a Mr Cap samt Ditech och har inte varit imponerad så det gör jag inte om. Vore ju kanon om man kunde få bilen behandlad innan upphämtning!

Dessutom vill jag ha rutorna tonade. Det kanske är något som Mr Cap gör?
jag har uttryckligen bett min DS att jag vill ha Ceramic PRO så jag föreslår att du gör detsamma Bild
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

mahulkp skrev:
jag har uttryckligen bett min DS att jag vill ha Ceramic PRO så jag föreslår att du gör detsamma Bild
Är det för att få till ett bra pris eller bara att göra det smidigt så att du kan få behandlingen innan bilen hämtas ut? Jag funderar själv starkt på Ceramic PRO till min bil som kommer till Göteborg i april.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Franz skrev:
mahulkp skrev:
Är det för att få till ett bra pris eller bara att göra det smidigt så att du kan få behandlingen innan bilen hämtas ut? Jag funderar själv starkt på Ceramic PRO till min bil som kommer till Göteborg i april.
Främst för att jag vill kunna hämta bilen färdigbehandlad vid leverans. Inte så kul att hämta en ny bil och få lämna den i från sig det första man gör. När jag beställde bilen i höstas så pratade jag med han som är säljare i GBG och han lovade att de skulle lösa det. Jag har blivit rekommenderad Ceramic PRO AMG Center i Sisjön och de ombesörjer säkert hämtning och lämning hos Tesla om det behövs. Har inte pratat med dem ännu, ska göra det när det närmar sig. Har leverans i slutet av mars.
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Tomsjotun
Teslaägare

Inlägg av Tomsjotun »

Kommer det även bli en SC vid fd Yamaha Center?

Vart laddar ni i Gbg idag?

Enda jag hittar är superlångsamma laddare som t ex på Lisebergs parkering.
1 mil i timmen och dessutom får man betala parkeringsavgift. Den är ju jättedyr.

Testade den i ICA focus och där var det trefas men även där väldigt långsam (kanske att gå fortare om jag ställer upp amperen?)

Tips mottages tacksamt.
Model S85 oktober 2014 - augusti 2017. 16.300 underbara mil.
Tesla X90D augusti 2017 ->
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Franz skrev:
mahulkp skrev:
Måste ni då skriva fullmakt för att behandlingsföretaget ska få göra leveransmottagande först från Tesla?
Och sedan ber ni dom köra tillbaka bilen färdigbehandlad till Tesla för att få hämta ut bilen "på rätt ställe"?

Som jag har förstått det får ingen behandling göras innan själva leveransen, därför sker den formella leveransen redan då behandlingsföretaget hämtar bilen... Eller?
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare

Inlägg av Nicklas »

Franz skrev:
mahulkp skrev:
Måste ni då skriva fullmakt för att behandlingsföretaget ska få göra leveransmottagande först från Tesla?
Och sedan ber ni dom köra tillbaka bilen färdigbehandlad till Tesla för att få hämta ut bilen "på rätt ställe"?

Som jag har förstått det får ingen behandling göras innan själva leveransen, därför sker den formella leveransen redan då behandlingsföretaget hämtar bilen... Eller?
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Inlägg av Wahll »

Jag har åkt till fd Yamaha center flera gånger under hösten, och det har sett exakt likadant ut varje gång. Vita gipsväggar och inte en käft är där.
Ska bli intressant att se hur de ska få till en full service SC på en månad.
Finns en nyhet här http://tesla.sondell.biz/?p=1778
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Nicklas skrev:
Franz skrev:
mahulkp skrev:

jag har inte kollat upp detaljerna. Har bara fått beskedet att det går att ordna. Eftersom det inte finns något Tesla center i Gbg ännu så är det lite svårt att göra definitiv bokning ännu. I värsta fall får jag lösa det själv.
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Tosh
Teslaägare

Inlägg av Tosh »

Wahll skrev:
Jag har åkt till fd Yamaha center flera gånger under hösten, och det har sett exakt likadant ut varje gång. Vita gipsväggar och inte en käft är där.
Senaste infon är att de siktar på att öppna i april.
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare

Inlägg av Ghia64 »

Tosh skrev:
Wahll skrev:
Senaste infon är att de siktar på att öppna i april.
S**t...... :cry:
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare

Inlägg av hanty »

Nicklas skrev:
Franz skrev:
mahulkp skrev:

Ja jag skulle få skriva en fullmakt när jag försökte fixa opticoat pro innan hämtning i Stockholm i maj. Gillade inte formuleringarna i fullmakten och avstod, tur var det. Det blev fördröjning av leveransen och rekondföretaget som Tesla anlitade lyckades krocka bilen 2timmar före leverans. Orkar inte ens tänka på hur det hade gått om jag skrivit på fullmakten. Fick en ceramic pro behandling till hösten efter att bilen dörren blivit utbucklad och omlackad. Vad gäller ceramic pro vs opticoat pro så var jag inne på en guldbehandling med c pro, 4 lager, men rekondaren tyckte att det räckte med silver (ett lager). Har aldrig tvättat bil så mycket som nu, även efter c pro behandling. Om det beror på att jag tidigare hade en silverfärgad bil och nu en svart ska jag låta vara osagt. Tycker bog att jag får tvätta nästan som innan behadlingen och alltid avfettning högtryck och borste. Tidigare rapport under optocoat pro tråd "bara spola av med vatten" fungerar i vart fall inte.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare

Inlägg av Nicklas »

Jag har nu bestämt mig för Ceramic PRO 9H Platinum... Det finns en firma i Mariestad (nära Skövde där vi bor) som gör den behandlingen och den verkar vara väldigt bra :D
- Således slipper vi fullmakter etc... vi hämtar bilen som vanligt och kör hem(åt).
Skriv svar