Hej hej, har ni hört talas om nån model s som brunnit i sverge?
Farsan pratade nämligen med en som påstog att hans model s brunnit upp i stockholm. Mig veterligen har vi inte haftnågra bränder i sverge. (Och bara 3 totalt?) Någon som vet nått mer?
Model S brand(er?) i sverge
Moderator: Redaktion
Re: Model S brand(er?) i sverge
jo då, frågar du fossilisterna på en del forum, så brinner minst 1 tesla per dag i alla länder.Kalle skrev:Hej hej, har ni hört talas om nån model s som brunnit i sverge?
Farsan pratade nämligen med en som påstog att hans model s brunnit upp i stockholm. Mig veterligen har vi inte haftnågra bränder i sverge. (Och bara 3 totalt?) Någon som vet nått mer?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jo men de e ju lite ovanligate när en föredetta tesla ägare påstår att just hans brann.HelectriC skrev:jo då, frågar du fossilisterna på en del forum, så brinner minst 1 tesla per dag i alla länder.Kalle skrev:Hej hej, har ni hört talas om nån model s som brunnit i sverge?
Senast redigerad av Kalle, redigerad totalt 1 gånger.
Jo han hadde den tydligen till att köra über med, så de förklarar inverter modden och så. Skulle va kul att se va de komm fram till va orsaken.vigge50 skrev:
mitt inlägg var nog mer åt det humoristiska hålletKalle skrev:Jo men de e ju lite ovanligate när en föredetta tesla ägare påstår att just hans brann.HelectriC skrev:jo då, frågar du fossilisterna på en del forum, så brinner minst 1 tesla per dag i alla länder.Kalle skrev:Hej hej, har ni hört talas om nån model s som brunnit i sverge?

Model 3-24/Polestar 3-24
- lator
- Teslaägare
Det var en som brann när den stod parkerad (och laddade?) i Ljungaverk vid ett sågverk tror jag det var. Kan det ha varit den bilen? Ägarens hemvist var Stockholm och det gick rykten om någon slags modifiering av den bilen...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

-
Har skrivit lite om en Svensk brand i den här tråden:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 3&start=60
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 3&start=60