Ska till floggsta imorgon på en fest och skulle vilja ladda i närheten med gångavstånd dit men det ser tomt ut på uppladdning.se
Nån som vet något eller kanske kan erbjuda sin plugg som bor i närheten?
Laddning i floggsta i Uppsala
Moderator: Redaktion
Re: Laddning i floggsta i Uppsala
Om det är Flogsta du menar så torde det väl finnas en massa studenter där som har koll på plugg?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
är det inte slu som har koll på pluggen i uppsala
ms 76132 "Eleamore"
Blev ingen laddning i flogsta. Hittade en plugg dagen efter som var ett motorvärmaruttag som tillhörde en skolparkering, tillstånd erfodras. Däremot fick jag en p bot på 500 spänn då jag inte kollade på skyltar ordentligt där jag ändå parkerade och efter detta vågade jag verkligen inte ställa mig på skolparkeringen. Det är tydligen avgift dygnet runt alla dagar där... Skit. Hittade också en 3fas plugg men kunde inte laddas det med zoen då jag inte hade någon adapter.
Sen laddade jag på vattenfalls laddare på max i Uppsala för första gången med hjälp av deras app. Krånglade en massa med tillslut fick jag igång laddningen och snittade 40kW under den kvart jag laddade.
För övrigt drar bilen (enligt färddatorn som verkar vara rätt opålitlig:
230wh/km i 120km/h och mycket värme på
180wh/km i 90km/h lugn körning mycket värme
170wh/km i stan lugn körning mycket värme (värmen gör nog mycket här)
Inte så långt ifrån Tesla och med typ 20kwh batteri tillgängligt så blir räckvidden mellan 80-120km.
Laddade också på clever vilket gick bra. Laddade strax under 40kw där också
och så laddade jag i akalla utanför vw. Finns 2st 22kw typ 2 och 20kw ccs (tror att man får ut ungefär lika mycket då laddaren i bilen har lite förluster med växelström). Gratis, Inga problem att ladda. Stod bakom en grind som dock var öppen kl 18 en lördag.
https://goo.gl/maps/ap8c5MNPD152
Batteriet i nyckeln tog slut också men det fanns en analog nyckel man kunde dra ut ur nyckelkortet och nyckelkortet kunde man sen sätta in ib en läsare via nfc. Däremot lyckades jag inte låsa bilen igen??? Så den stod upplåst halva resan.
Blev 26 mil totalt. Hade gått utan laddning i en Tesla...
Hade jag däremot haft nattladdning hade jag bara behövt ladda en gång istället för 3 och hade då kunnat ladda på vw när jag klättrade på klättercentret i akalla och hade därmed inte behövt vänta alls på laddning.
Utklädnaden blev iaf bra
Sen laddade jag på vattenfalls laddare på max i Uppsala för första gången med hjälp av deras app. Krånglade en massa med tillslut fick jag igång laddningen och snittade 40kW under den kvart jag laddade.
För övrigt drar bilen (enligt färddatorn som verkar vara rätt opålitlig:
230wh/km i 120km/h och mycket värme på
180wh/km i 90km/h lugn körning mycket värme
170wh/km i stan lugn körning mycket värme (värmen gör nog mycket här)
Inte så långt ifrån Tesla och med typ 20kwh batteri tillgängligt så blir räckvidden mellan 80-120km.
Laddade också på clever vilket gick bra. Laddade strax under 40kw där också
och så laddade jag i akalla utanför vw. Finns 2st 22kw typ 2 och 20kw ccs (tror att man får ut ungefär lika mycket då laddaren i bilen har lite förluster med växelström). Gratis, Inga problem att ladda. Stod bakom en grind som dock var öppen kl 18 en lördag.
https://goo.gl/maps/ap8c5MNPD152
Batteriet i nyckeln tog slut också men det fanns en analog nyckel man kunde dra ut ur nyckelkortet och nyckelkortet kunde man sen sätta in ib en läsare via nfc. Däremot lyckades jag inte låsa bilen igen??? Så den stod upplåst halva resan.
Blev 26 mil totalt. Hade gått utan laddning i en Tesla...
Hade jag däremot haft nattladdning hade jag bara behövt ladda en gång istället för 3 och hade då kunnat ladda på vw när jag klättrade på klättercentret i akalla och hade därmed inte behövt vänta alls på laddning.
Utklädnaden blev iaf bra
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Riktigt läskigt med slipsen så där snett! 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19