Recent Calls sedan 8.0

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Recent Calls sedan 8.0

Inlägg av peterlauri »

För mig uppdateras inte Recent Calls, det sista samtalet i bilen är det jag gjorde på kvällen innan jag fick 8.0 :/ Någon med samma problem?
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Re: Recent Calls sedan 8.0

Inlägg av flaco »

Nope, för mig fungerar det utmärkt.

Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Nej, allting funkar verkar det!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Nja, jag har haft problem med detta redan innan v.8. Har aldrig blivit klok på det, men vissa samtal är helt enkelt inte med i listan, och för vissa visas enbart telefonnumer, men inte namnet på kontakten. Jag skyller på telefonen. Felet uppstår nämligen bara med Ifånen, med Samsung-luren funkar det fint. Jag tror inte att det är Teslans fel.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Inlägg av peterlauri »

Det fungerade bra innan 8.0. Får ta bort telefonen och lägga till den igen, det kanske löser problemet.
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

Samma för mig löstes med att ta bort och synka iPhone på nytt
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare

Inlägg av provoman »

Tycker generellt at nya telefonfunktionen suger. Nu får jag hålla in rattknappen i 10 sekunder för att sedan scrolla längst ner i en lista för att hitta senaste nummer och kontakter, ILLA
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Jag tar numera mobilen och slår numret där istället för att leta efter kontakter i bilens telefonfunktion. Det är visserligen inte meningen men det fungerar bättre tycker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jag tycker det funkar nästan lika enkelt som tidigare, ett tryck på nedre högra rattknapp, scroll och välj. Känns inte så extremt jobbigt faktiskt. Har inga problem med att den uppdaterar listorna heller (Samsung S6 om det betyder nåt)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
(Samsung S6 om det betyder nåt)
Det betyder att du får ha en sån här i bilen:

Bild
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
HelectriC skrev:
(Samsung S6 om det betyder nåt)
Det betyder att du får ha en sån här i bilen:

Bild
Nja, om jag byter till en S7, så kanske det följer med en sån. För övrigt så saknar jag fortfarande min Nokia Windows Phone, den var så sjukt intuitiv och bra att använda. Tråkigt att många appar inte fanns till den dock.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare

Inlägg av DSV »

provoman skrev:
Tycker generellt at nya telefonfunktionen suger. Nu får jag hålla in rattknappen i 10 sekunder för att sedan scrolla längst ner i en lista för att hitta senaste nummer och kontakter, ILLA
Vilken knapp menar du att du måste hålla inne i 10sek? Det är väl ett kort tryck på menyknappen sen scrolla till recent? Eller trycka på scrollhjulet för att komma till senaste funktionen om det var recent calls man använde senast.

Har dock lite svårt för att lära mig logiken i tryckningarna på scrollhjulet. Att komma till senaste funktionen känns inte helt naturligt och när jag sen trycker på hjulet igen så får jag oftast lite oväntad effekt. Är det tex fläkten jag styr så slår den helt av klimatanläggningen med ett tryck.
Hade föredragit att komma till menyn med första klicket och andra klicket borde vara bekräfta val, dvs antingen gå in i ytterligare inställningar eller tex ringa valt nummer. Om inga fler inställningar finns, som i exemplet med fläkten så borde jag komma åter till föregående meny.
Användarvisningsbild
RoSeg
Teslaägare

Inlägg av RoSeg »

Jag har konstaterat att "recent calls" inte längre synkas från min iPhone efter ett ganska stort antal användningar.
I mitt fall har jag vid 2-3 tillfällen fått återställa synkningen med ett knappt års intervall genom att avbryta/nystarta synkningen.
Då fungerar allt som det skall igen. Det verkar alltså som ett samtalsminne är ständigt växande och till slut når ett tak. Tesla bekräftar problemet och åtgärden - jag tycker nog att man kan kalla detta för en bugg som borde fixas...
RoSeg (Tesla S90D)
Skriv svar