Det stämmer ju att Renault var tidigt ute. Jag åkte Clio i en massa år och det var en 97:a... Sen att det liksom tog stopp där ett tag är ju en annan femma. Nu skulle jag nog inte gå tillbaka till Renault även om de numera har kanske branschens bästa rostskydd.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
"Vi har tagit bort den sista psykologiska spärren mot att köpa en elbil. Vid normal körning behöver man bara ladda en gång i veckan", förklarade Renault/Nissan-chefen Carlos Ghosn stolt.
Den var bra tycker jag. Det är väl få som använder sin elbil så....
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
"Vi har tagit bort den sista psykologiska spärren mot att köpa en elbil. Vid normal körning behöver man bara ladda en gång i veckan", förklarade Renault/Nissan-chefen Carlos Ghosn stolt.
Sedan har jag en tendens att köra mer nu när vi har elbil (kanske bara gäller Tesla?), har aldrig kört så långt på ett år som jag gjort nu. En gång i veckan blir svårt, ibland klarar jag mig tre dagar.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det är ett väldigt konstigt uttalande för att vara från en chef för de två större elbilstillverkarna. Men det kan ju ha varit en journalist som ställde en dum fråga som bara kunde besvaras så
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Sjukt kul att det utan nån tvekan iallafall är hett att göra BEVs nu. Hur var det nu ghandi, "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win"
Vi är alltså i början av tredje akten nu. Kul!
Det är ett väldigt konstigt uttalande för att vara från en chef för de två större elbilstillverkarna. Men det kan ju ha varit en journalist som ställde en dum fråga som bara kunde besvaras så
Det är ju skrämmande om inte ens han har förstått hur bilen används.