Lackbehandling i Göteborg

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare

Lackbehandling i Göteborg

Inlägg av tofriis »

Ska hämta min S60D kl 17 idag och tänker mig att inom ett par veckor lämna in den på någon form av lackbehandling eller lackkonservering. Har någon tips om var jag kan få något som håller glansen länge och gör den mer lättvättad? Har förstått att de flesta behöver behålla bilen en eller två nätter, så någon bra firma i Göteborg eller i närheten får det vara. Har läst en del på forumet men inte hittat så många direkta rekommendationer av firmor.
Användarvisningsbild
TeslaFool
Teslaägare
Kontakt:

Re: Lackbehandling i Göteborg

Inlägg av TeslaFool »

Har gått i samma tankar, hittade själv eller fick tips om Stjärnbilvård i sisjön, minns inte riktigt. Men de verkar seriösa iaf. Sen har jag kommit på andra tankar gällande detta med efterbehandling, fått höra att det inte riktigt är nödvändigt/värt det och att man kan få gott skydd med regelbunden tvätt och "vanligt" vaxande. Det är ingen större kostnad för företaget så kanske gör det ändå (ca 16k inkl moms) på stjärnbilvård, då e det den mest omfattande behandlingen.
Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

TeslaFool skrev:
Har gått i samma tankar, hittade själv eller fick tips om Stjärnbilvård i sisjön, minns inte riktigt. Men de verkar seriösa iaf. Sen har jag kommit på andra tankar gällande detta med efterbehandling, fått höra att det inte riktigt är nödvändigt/värt det och att man kan få gott skydd med regelbunden tvätt och "vanligt" vaxande. Det är ingen större kostnad för företaget så kanske gör det ändå (ca 16k inkl moms) på stjärnbilvård, då e det den mest omfattande behandlingen.
det beror mycket på vilken färg man har och hur viktigt man tycker det är med fin bil. De mörka färgerna får ett helt annat djup när de är behandlade, samt att de blir betydligt mer lättvättade. Jag har den gamla mörkblå och den ser skitdassig ut om den inte är behandlad. Min däremot ser ut som en juvel :D parkerade bredvid en obehandlad mörkblå häromdagen och det var som två helt olika bilar. Har man en vit eller silver, så tror jag inte skillnaden blir lika markant. Vanligt vaxande kommer inte "lika djupt", man hämtar inte fram potentialen i lacken på samma sätt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Bor inte i Göteborg men jag har kört drop off på mina bilar och är nöjd. Kolla på dropoff.se
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Hajjen
Teslaägare

Inlägg av Hajjen »

TeslaFool skrev:
Jag kan rekommendera Stjärnbilvård i sisjön (baksidan till hedin). Körde deras silverpaket + ett extra lager och fälgarna på min MB för tre år sedan. Ca 6000 kr. Har varit supernöjd!
Lämnar in min Tesla på måndag för samma behandling :D
Såld: Sept 2016, S60, Midnight Silver Metallic, Panoramatak, Svarta Nästa Generations Säte, Svart Alcantara
Okt 2018, S100D, Midnight Silver Metallic, Krämfärgad premium, Uppgraderad autopilot, Premium uppgradering, 21” Twin turbine
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare

Inlägg av tofriis »

Har fått rekommendation om Stjärnbilvård från andra håll också. Hajjen, vi verkar ju följas åt i det mesta vad gäller bilar, så det är nog lika bra att jag gör som du även vad gäller detta :D
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Har kört Ceramic PRO behandling hos Stjärnbilvård på min Model S tidigare och är nöjd så det blir samma på min Model X
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

INTE Mr. CAP i alla fall. Jag är INTE nöjd med deras Master Treatment efter 1.5 år. Plus de kändes halvengagerade hela tiden. Desto fortare jag åkte därifrån desto bättre, fick jag upplevelsen av.
Jag var där och klagade på en "flammig" yta inne i bilen någon vecka efter deras behandling men killen som driver stället verkade inte alls förstå varför jag inte var nöjd. Det var bara att torka med en disktrasa sa han, så skulle det gå bort. Det har jag gjort men flammigheten visar sig fortfarande efter 1.5 år. Det är efter något medel de sprejat på men sen inte torkat ut jämnt direkt utan låtit stå för länge.

UNDVIK Mr. CAP!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Hajjen
Teslaägare

Inlägg av Hajjen »

tofriis skrev:
Har fått rekommendation om Stjärnbilvård från andra håll också. Hajjen, vi verkar ju följas åt i det mesta vad gäller bilar, så det är nog lika bra att jag gör som du även vad gäller detta :D
Haha, ja verkligen :D
Såld: Sept 2016, S60, Midnight Silver Metallic, Panoramatak, Svarta Nästa Generations Säte, Svart Alcantara
Okt 2018, S100D, Midnight Silver Metallic, Krämfärgad premium, Uppgraderad autopilot, Premium uppgradering, 21” Twin turbine
Användarvisningsbild
TeslaFool
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaFool »

Ok, jag hade siktet inne på det dyraste paketet med femtielva lager av CP etc etc, kanske inte behöver gå all-in :)

Lutar åt någon av deras behandlingar, kanske får åka in och prata med dem iaf.
Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Jag kör guldpaketet med 2 extra lager på fronten.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Feddan skrev:
INTE Mr. CAP i alla fall. Jag är INTE nöjd med deras Master Treatment efter 1.5 år. Plus de kändes halvengagerade hela tiden. Desto fortare jag åkte därifrån desto bättre, fick jag upplevelsen av.
Jag var där och klagade på en "flammig" yta inne i bilen någon vecka efter deras behandling men killen som driver stället verkade inte alls förstå varför jag inte var nöjd. Det var bara att torka med en disktrasa sa han, så skulle det gå bort. Det har jag gjort men flammigheten visar sig fortfarande efter 1.5 år. Det är efter något medel de sprejat på men sen inte torkat ut jämnt direkt utan låtit stå för länge.

UNDVIK Mr. CAP!
Det intrycket har jag från Mr Cap också.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar