Konstigt, dom höll på dra elen veckan efter att Wroclaw öppnat och installatörerna hade då sagt att den skulle vara igång månadsskiftet juni/juli. Istället ser det ut som om dom packade ihop dagen efter och drog.
Var har ni laddat på vägen genom Polen?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Sen försök på Forum i Gliwicie utan lycka. Typ-2an ur funktion och elektrikern där lyckades inte att få igång.
Nästa försök hos Nissan i Katowice. De var inga problem att få ladda där, kruxet däremot var att laddningen gav upp efter ca två minuter. Så efter ett antal försök fick vi ge upp där.
Nu i Krakow med ensiffriga antal mil. Galeria Kazimierz och typ-2an där fixar det imorrn.
Samtidigt har man efter snart 2 års snack, rykten och diskussioner äntligen börjat bygga en supercharger inne i Poznan. För dom som kör E30 mellan Berlin och Warszawa innebär det att man kommer behöva köra in i stan för att ladda.
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Samtidigt har man efter snart 2 års snack, rykten och diskussioner äntligen börjat bygga en supercharger inne i Poznan. För dom som kör E30 mellan Berlin och Warszawa innebär det att man kommer behöva köra in i stan för att ladda.
Tackar för info om bl.a.Katovice skall ditt om 2 veckor kan kanske börja hoppas.
edit: jag tar tillbaka det jag sa och hävdar motsatsen. Det där är ett rätt trevligt "kvarter", som ett gated community med lägenhetshotell bland annat. När jag googlade så påminde google mig att jag besökte stället 9e september 2014. Tur det, för dimman från whiskeybaren har ännu inte lättat.
Och senaste ryktet säger att Poznan öppnar ikväll. Laddaren ligger inne på inhängnat område så det blir troligen nån speciallösning som ger Tesla-bilar access, liknande den i Senj i Kroatien.
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Och senaste ryktet säger att Poznan öppnar ikväll. Laddaren ligger inne på inhängnat område så det blir troligen nån speciallösning som ger Tesla-bilar access, liknande den i Senj i Kroatien.
Hur fungerar den lösningen?
Senj är på en parkeringsplats som är fri på natten men en avgift på dagen men Tesla bilar "bara" släps ut.
Hur fungerar den lösningen?
Privat betalparkering med bom, där Teslabilar släpps in utan kostnad.
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a