Knapp för ut och infällning av dragkrok.

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Alven

Knapp för ut och infällning av dragkrok.

Inlägg av Alven »

Model X borde ha en knapp för att fälla ut och in dragkrok som t.o.m. billigare bil modeller har. Tyvärr saknar Tesla många bra finesser som billigare bilar
har.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare

Re: Knapp för ut och infällning av dragkrok.

Inlägg av MartinG »

Alven skrev:
Model X borde ha en knapp för att fälla ut och in dragkrok som t.o.m. billigare bil modeller har. Tyvärr saknar Tesla många bra finesser som billigare bilar
har.
Mmm, det finns alldeles för få gadgets på Model X. :shock: ;)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

MartinG skrev:
Alven skrev:
har.
Mmm, det finns alldeles för få gadgets på Model X. :shock: ;)
*Nackstöden på tredjeradens säten borde gå att fälla ifrån förarsätet för ökad sikt bakåt.
*Det borde finnas ytterligare en backkamera, högre placerad som kan användas när man har släp.
*Frunkhuven borde gå att öppna och stänga med fobben.
*Fler mugghållare.
*En snäll ringklocka borde finnas i frunken för att kunna ringa snällt på gångare och cyklister.
*Borde finnas fler kameror runt om så att man skulle kunna se fågelperspektiv på bilen när man kör.
*Bilen borde ha sensorer för autonom körning.
*En kraftfullare dator till stora skärmen borde ingå.
*En bättre browser som klarar av javaskript bättre samt även klarar av ljud och kanske film borde finnas.
*Krokar och galgar för kunna hänga upp kläder.
*Inbyggt solskydd som man skulle kunna dra över panoramafönstret.
*Möjlighet att spara film från kamerorna så att de kan användas som dash cams.
*HUD borde finnas
*Skärm inbyggd i backspegeln i bilen
*Kameror istället för sidobackspeglar
*Apps till skärmen.
*Android Auto/Carplay
osv...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Alven

Inlägg av Alven »

Stolsrad 2 borde gå att fällas ner platt samt ej ha repkänslig yta bakom ryggstödet.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag gillar din lista, Svenssons, men jag tror du superchargade denna tråd ovanligt snabbt nu. ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag kanske tog i lite... Det jag menar är att det finns många saker som man skulle vilja ha till en bil. Någonstans måste dock dra gränsen. Fördelen med Tesla är att de kör med löpande uppdateringar och flera av sakerna på min lista kan mycket väl komma inom ett par år till Model X. Skämtade lite angående mugghållare dock. Det är ju egentligen Cow bells jag menade...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
Jag kanske tog i lite... Det jag menar är att det finns många saker som man skulle vilja ha till en bil. Någonstans måste dock dra gränsen. Fördelen med Tesla är att de kör med löpande uppdateringar och flera av sakerna på min lista kan mycket väl komma inom ett par år till Model X. Skämtade lite angående mugghållare dock. Det är ju egentligen Cow bells jag menade...
Elon Musk skrev:
And, yes, we are adding more cowbell soon.
Kanske redan på torsdag...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare

Inlägg av alset srotom »

360 kamera måste de ju fixa. (Liknande XC90's)
Samt elektriskt tonade rutor med parkeringsläge där samtliga glasrutor då kan tonas så det blir omöjligt att se in utifrån.
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Jerka

Inlägg av Jerka »

Håller med om dragkroken. Har en halvelektriskt utfällbar krok på passaten och det är tamigtusan den bästa grejen med hela bilen (i och för sig inte så hård konkurrens). Sjukt smidig, krånglar aldrig och jag använder den jämt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ja, åtminstone utfällbar. Det är hopplöst att ligga under bilen och kravla när man ska ha ut draget. Det slutar bara med att man låter kroken sitta och då rostar allt fast så man får bannor på besiktningen. Då föredrar jag faktiskt en fast krok om jag ska välja mellan det och löstagbar.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

LarsL skrev:
Ja, åtminstone utfällbar. Det är hopplöst att ligga under bilen och kravla när man ska ha ut draget. Det slutar bara med att man låter kroken sitta och då rostar allt fast så man får bannor på besiktningen. Då föredrar jag faktiskt en fast krok om jag ska välja mellan det och löstagbar.
Hmmm. Jag hade avtagbart drag på min förra bil, och inte behövde jag ligga under bilen och kravla för det! Det gick lätt att sätta på eller lossa den på huk eller på ena knät.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Utfällbara draget på vår A6:a är riktigt smidigt. Ingen automatik utan man vrider på en ratt i bagaget så gungar det ut, och man får dra upp sista biten själv så att det klickar fast.

Besiktningen har inte ägnat sig alls åt att kontrollera det om det är utfällt när man åker dit.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar