Hej,
blev lite besviken när min leverans av S 90 D ändrades från juni till slutet juli för några dagar sedan. Men när loggade in idag blev det ändrad igen men nu till september. Undra om detta är normal för Tesla och om jag ska förvänta mig överhuvudtaget en leverans det här året. Blir spännande att ser hur de hantera restvärde av min nuvarande bil om den måste går ytterligare 250 mil. Finns det andra där ute som upplever samma sak just nu?
// Andreas
Hej,
blev lite besviken när min leverans av S 90 D ändrades från juni till slutet juli för några dagar sedan. Men när loggade in idag blev det ändrad igen men nu till september. Undra om detta är normal för Tesla och om jag ska förvänta mig överhuvudtaget en leverans det här året. Blir spännande att ser hur de hantera restvärde av min nuvarande bil om den måste går ytterligare 250 mil. Finns det andra där ute som upplever samma sak just nu?
// Andreas
Min beställning ligger på slutet av juni - början av juli. Som den gjort de senaste veckorna. Hörde att den är färdigbyggd. Den är en 70D.
Hej,
// Andreas
Men blev precis framflyttad en månad från juni till juli/augusti Trist när man tänkte ta bilen på bilsemestern i Europa. Inte samma sak att glida i en Kia.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Men blev precis framflyttad en månad från juni till juli/augusti Trist när man tänkte ta bilen på bilsemestern i Europa. Inte samma sak att glida i en Kia.
Vet ej vad de håller på med. Min står fortfarande i kö inför produktionsstart. Däremot ha de flyttat tillbaka tiden nu med en månad. Det här känns ju jätte spännande. En annan teori vad gäller förseningen och omplanering kan vara att man förbereda ramp up för 3´an. Detta kan naturligtvis påverka kapacitet på de andra modeller. Varit själva med ram up inom bilindustrin och vet vilken utmaning det är - särskild när man tänker sig den orderingången de har fått.
Hej!
Jag har idag "blivit med" VIN
VIN: 5YJSA7E28GF142231
Beställde min S 90D sista April (i lördags), beräknad leverans Juli.
Idag framflyttad till late August/September.
Längtar...
BTW, någon som kör på Vossen VFS/1 21"? Lägger snart beställning på sådana. Vore kul att höra erfarenheter. 19" Slipstream med Hakka på vintern är planen.
/L-M
"White Lady"
Tesla Model S 90D -16, Multicoat White (all utrustning utom bakvända säten/dubbelladdare)
Vossen 21" m Contisilent 245/265.
Reg nr ERK893
Hade beställt en i februari med lev slutet av Maj men sedan kom facelift och i måndags pallade jag inte utan avbeställde (hejdå 17000) och beställde en ny. Skulle få den i slutet av Juni då men nu står det slutet Juli början av Aug.
Hade beställt en i februari med lev slutet av Maj men sedan kom facelift och i måndags pallade jag inte utan avbeställde (hejdå 17000) och beställde en ny. Skulle få den i slutet av Juni då men nu står det slutet Juli början av Aug.
Kunde inte du ha pratat med Tesla och betalat för prishöjningen bara ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
De har inte bestämt sig för hur de ska göra men jag är beredd på att de tar 17000. Bilen är "in transit". Känns ok. Tråkigt att eventuellt inte få någon sommar-Tesla som plannerat.
När jag pratade med Daniel i måndags så försökte de få alla beställningar levererade i slutet av Juni innan sommarferier. Men trots allt så är det så värt det att slippa få den gamla, haft ångest. Har aldrig köpt en ny bil förut Kör en Lexus gs300 från 1999
De har inte bestämt sig för hur de ska göra men jag är beredd på att de tar 17000. Bilen är "in transit". Känns ok. Tråkigt att eventuellt inte få någon sommar-Tesla som plannerat.
När jag pratade med Daniel i måndags så försökte de få alla beställningar levererade i slutet av Juni innan sommarferier. Men trots allt så är det så värt det att slippa få den gamla, haft ångest. Har aldrig köpt en ny bil förut Kör en Lexus gs300 från 1999
Gs300 tittade jag på just 99 blev BMW e46 istället
Du kommer vara nöjd med teslan om du går från GS tröts att det är en fin bil
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
La beställningen på en 90D förra veckan, fick VIN: 5YJSA7E20Gxxxxxxx idag. Igår var leveransen satt till Aug/sep nu står det Juli/aug.
Blir en lång sommar
Senast redigerad av BjornM, redigerad totalt 1 gånger.
Vet ej vad de håller på med. Min står fortfarande i kö inför produktionsstart. Däremot ha de flyttat tillbaka tiden nu med en månad. Det här känns ju jätte spännande. En annan teori vad gäller förseningen och omplanering kan vara att man förbereda ramp up för 3´an. Detta kan naturligtvis påverka kapacitet på de andra modeller. Varit själva med ram up inom bilindustrin och vet vilken utmaning det är - särskild när man tänker sig den orderingången de har fått.
Jag vill minnas att det är ganska vanligt att den hoppar fram och tillbaka men brukar sluta där den började.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Min 70D (75D) har legat stadigt slutet juni/juli sen bekräftelsen i mitten april. Nu är den "In Transit"...
VIN 1411xx
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Fick just reda på att 70D:n har precis klivit på en båt och är på väg hem. Leveransdatum andra halva av juni.
Jag hoppas att min Model X är med på samma båt men den kan mycket väl ha missat den. Tror att min Model X blev färdigbyggd den 15:e. Vet inte hur lång tid det tar att frakta över bilen över USA sedan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.