Pris på P85D

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Pris på P85D

Inlägg av Martinen »

Som många vet så är jag (precis som hybris ;) sugen på att byta till en Model X.
Om jag väljer att byta till hösten eller ej beror på hur mycket jag kan få för min nuvarande bil.
Jag har idag en P85D som är uttagen april 2015.
Tog det mesta som gick att välja förrutom premium interiör. Beställde innan ändringen av paketen, så jag har även elbaklucka då denna ingick i teknikpaketet när jag beställde.
Bilen är väl använd och har redan gått 7000 mil.
Jag har även köpt till pre paid service plan 4 besök varar ett är utnyttjat.

Vad tror ni är en rimlig peng att begära för denna?
Nån som är sugen på att ta över den till hösten/vintern?
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Re: Pris på P85D

Inlägg av deffe »

Jag är intresserad iaf. Är lite avvaktande eftersom jag har följt priserna på P85D ett tag och dom bilar som varit till salu en längre tid har förblivit osålda så jag gissar att priserna säljarna önskar just nu för dessa leksaker är lite högt just nu.

Jag har sett P85D för mellan 890.000kr (yeap) till 1.400.000 med ungefär samma utrustning och miltal, så det är enormt spridda skurar.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Jag har ju även själv sugen på kränga min p85d i byte till X.
Tesla gav ett bud på 971tkr för min med 1300mil.
Men jag vill nog ha minst 1.150mkr, vilket jag tycker är rimligt i dagsläget.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

Eliard skrev:

När fick du det budet?
Före eller efter faceliften?

Jag kommer glatt avvakta =)
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

deffe skrev:
Eliard skrev:

När fick du det budet?
Före eller efter faceliften?

Jag kommer glatt avvakta =)
Tror inte buden från Tesla påverkas av face-lift mm. Den info jag fått från Tesla är att dom har en standard som dom räknar efter. Dom räknar från inköpspris och sen gör drar dom av på ålder och mil. Dom tar alltså inte hänsyn till att priserna gått upp i övrigt. Detta gör att alla som köpt innan någon av prishöjningarna förmodligen får bättre betalt om dom säljer själva än att lämna i inbyte till Tesla.
Jag har inte fått pris från Tesla än. Dom ville inte lämna på min eftersom priset ändå vara gäller 3 månader och jag ska behålla min längre än så.
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Fick priset förra veckan.

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jättesvårt att veta men 1 miljon kanske?
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Känns som om alla blivit iskalla iom nya faceliften.
Har själv hållit koll på priserna på P85D på blocket, priserna verkar höga för inga blir sålda. Alla säljare verkar vilja ha mer än de betalat för bilen då priserna gått upp pga dollarn.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

@martinen
1 år gammal och 7000 mil borde innebära prisfall på 25-30% på nypriset.

Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Tackar för info.

Får se hur mycket den gått till hösten.
Får jag över 900 k till hösten borde det ju vara en ok deal för köparen och hyfsat ok för mig. Målsättningen är att få ut så pass mycket så att jag har kvar en rimlig peng till den första förhöjd avgift på den nya bilen.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Gav du drygt 1,3 för den? Ett år och 7000 mil. Till hösten 1,5 år och 10000 mil? Antar att det knappast ligger över 900000 men marknaden är ju inte mättad ännu... Daaad75 har ju haft sin S85 ute ett tag nu för ett rekordlågt pris men med 10000 mil på mätaren utan att få den såld. Kan det vara så att Tesla-köparen letar lågmilare?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Det är nog lite lätt nervöst ändå att köpa en Tesla med utgången nybilsgaranti, vilket den börjar närma sig, och det borde dra ner priset.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

När dom går för runt 800 blir jag frestad istället för en model 3 :D

Får se om 1 1/2 år då det är dags att byta nuvarande leasingbil. Så här långt har ju model s följt med dollarkursen även som begagnad.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

mans71 skrev:
När dom går för runt 800 blir jag frestad istället för en model 3 :D

Får se om 1 1/2 år då det är dags att byta nuvarande leasingbil. Så här långt har ju model s följt med dollarkursen även som begagnad.
Jag skulle också snegla på dollarkursen. Tesla borde snart sänka priserna med 7-8% minst och då borde beg-priserna följa med....
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Fast iofs, att köpa/sälja en så dyr bil när nybilsgarantin gått ut är nog svårt, tippar på under 900k definitivt.
Garantin går ju ut vid 8000 mil. Med tanke på alla reparationer som min bil behövt hittills, vill jag inte vara utan garantin...

Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Niclas skrev:
Fast iofs, att köpa/sälja en så dyr bil när nybilsgarantin gått ut är nog svårt, tippar på under 900k definitivt.
Garantin går ju ut vid 8000 mil. Med tanke på alla reparationer som min bil behövt hittills, vill jag inte vara utan garantin...
Det enda jag behövt göra är att byta en parkeringssensor. Förrutom detta har allt funkat perfekt.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Martinen skrev:
Niclas skrev:
Det enda jag behövt göra är att byta en parkeringssensor. Förrutom detta har allt funkat perfekt.
Du ser, det betyder ju bara att allt kommer rasa i framtiden istället. Huvaligen, den hade jag inte köpt utan garanti! ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Martinen skrev:
Niclas skrev:
Det enda jag behövt göra är att byta en parkeringssensor. Förutom detta har allt funkat perfekt.
Om den har fungerat så bra så skulle jag ha behållit den! Är en bil bra ihopsatt från början så brukar de fortsätta att fungera bra.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Model X? vem fasen byter en P85D till en model X??? helst med tanke på de löjliga priserna. fortfarande 1.6 mille för en maxutrustad. utan ludicrous är den ju inget att ha... well det är den ju iofs inte även med.. :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

hybris skrev:
Model X? vem fasen byter en P85D till en model X??? helst med tanke på de löjliga priserna. fortfarande 1.6 mille för en maxutrustad. utan ludicrous är den ju inget att ha... well det är den ju iofs inte även med.. :-)
Alla vet att du redan beställt en ändå. ;)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Garanterat att jag inte har beställt någon model X. Ingen ful facelift heller. Har bara två model 3 på order för tillfället.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Vad han gav för den tycker jag är rätt ointressant. Frågan är vad en ny kostar. Jo typ 1,5mille. Säg att 90 o nya fronten är värd 100k och sen drar man av mellan 25-30% på det = 1 miljon. 900 borde verkligen kunna gå tycker jag.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

Finns flera P85D till salu nu för under miljonen som dessutom legat några månader på mobile.de.

Det finns en röd P85D med högt miltal som jag faktiskt kontaktade för 8 månader sedan, då ville säljaren ha €115.000 för den, jag bjöd 105.000 och han bemödade sig inte med att svara mig via mail så jag ringde och fick ett iskallt svar att det var på tok för lågt.

Trist för honom, den ligger nu ute för €99.000, jag är såklart flexibel och inte långsynt så jag ska kanske kontakta honom igen.

Jag tror att hybris bil borde ligga runt 900k just nu, kanske finns någon som är lite smådesperat och då kan han få mer. Men kundkretsen är tämligen begränsad märkte jag när jag sålde min. Till hösten kommer Elon säkert ha berättat om nästan uppgradering som innebär massa kul saker och då sjunker såklart värdet lite till.

Det många säljare inte tänker på är att den som inte har råd att köpa en helt ny bil för 1.1-1.3miljon, har troligen inte heller råd att köpa en begagnad bil för en miljon, därför ligger det så många P85D på blocket.

Det jag själv tycks noterat är att smärtgränsen verkar ligga runt 700-800k, därefter finns det några få lyckliga som kan sträcka på ekonomin lite extra och nå 850k, dvs som en maxutrustad Volvo xc90.

Så med det sagt, Hybris kan kanske få 900k idag, och säkerligen 850k till hösten om han hittar rätt köpare. Miltalen är för mig inga problem eftersom jag åkt i bilar med fler mil på mätaren som ändå varit enormt bra och nästan som nya. Men det är ändå något som kommer påverka negativt med tanke på garantier och just "Den har gått 7-10k mil". Det är inte bilen som gör den svårsåld utan det höga priset, därav få potentiella köpare...

Jag tar hellre Hybris P85D för 900-950k än en P90D för 950k-1000k med samma mil. Tycker man kommer väldigt långt på ett 85 batteri, dom extra 5 upp till 90 är bara en trevlig bonus.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Fast man kan väl inte riktigt jämföra Tyskland med svenska priser? I Sverige kan man nog lägga på åtminstone 50k.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

apkungen skrev:
Fast man kan väl inte riktigt jämföra Tyskland med svenska priser? I Sverige kan man nog lägga på åtminstone 50k.
Absolut, det är ett jävla jobb att importera en bil.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Skriv svar