Wayne skrev:Jag vet inte om många har uppmärksammat detta men det jag verkligen ser fram till är det framtida superchargernätet som Tesla har planerat.
Att kunna åka ner till grekland eller Italien eller varför inte Ryssland med autopiloten på och en film i mobilen....
Jisses vad skönt det kommer att bli...
Vem vem, Tesla kanske utvecklar M3 så att en full charge går på 30-40min...
Vart kommer din Tesla resa att gå?
Jag vill inte vara en glädjedödare I onödan, men när jag läst Ryssland som ett ev resmål + en ... hmmm skall vi kalla det avslappnad körstil..... NEJ NEJ NEJ!!!
Jag har bilat i Ukraina så det räcker och blir över och varken vitryssland eller Ryssland skall vara nämnvärt bättre.
I UA har man alltid "båda händerna på ratten" och uppmärkssamheten helt på körningen/trafiken. Järnkoll på trafiken, vägen och oväntade saker från alla riktningar är det som gäller.
Ett mycket vanligt och relativt lindrigt "straff" är nog verkstadsbesök för hjulinställning om man missar att se att vägen man kör på har ett liiiitet potthål eller ej.
I skymning/mörker kan det vara svårt att se alla dessa hästar och kor som vallas/körs hem efter ärbetsdagen.
Hundar springer lösa.
Fordon utan tänd belysning (ok att köra I UA dagtidutan belysning). Endel kör med P-ljus sent på kvällen. I princip alla sovjetfordon med några år på nacken har uruselt halvljus så åk ej taxi efter mörkrets inbrott.
Med perfekt (fel) hastighet när man kör över en järnvägsövergång kan hjulaxeln/axlarna stanna kvar mellan järnvägsrälsen. Det är guppigt och man kör igenom en järnvägsövergång på 1:an... typ. Lika bra det då de eventuella bommarna fälls manuellt av en äldre dam eller gubbe. Man måste kolla efter korsande trafik själv om man vill vara säker.
Många äldre (och det finns det gott om) lastbilar saknar underkörningsskydd. Att de titt som tätt är överlastade, har slitna bromsar, böjda axlar mm gör det hela extra "intressant".
Kan räkna upp flera exempel men detta bör duga.
MVH PP
Jo en bra sak - farligt gods har tydligen nån regel att man skall ha speciellt varningsljus för det. Även dagtid. Den regeln följs verkligen!
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).