Priser och tillval för model X
Moderator: Redaktion
Priser och tillval för model X
När tror ni man får se priser och tillval för model X på order sidan?
- peterlauri
- Teslaägare
Re: Priser och tillval för model X
Vill ej beställa förän jag ser priser och tillval som för model S. Förstår ej varför de dröjer med att visa detsamma för model X.
Vad vill du veta? Kan ta fram från Mytesla när jag väl kommer in. Just nu överbelastat...Alven skrev:Vill ej beställa förän jag ser priser och tillval som för model S. Förstår ej varför de dröjer med att visa detsamma för model X.
Det finns trådar om det redan http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =11&t=3730
[quoteVad vill du veta? Kan ta fram från Mytesla när jag väl kommer in. Just nu överbelastat...
[/quote]
Jag vill veta vilka val man kan göra och vad det kostar samt varför det dröjer så länge innan alla kan se det innan beställning.
Jag är intresserad av priset på en vit model X 90D med helsvart inuti och läderklädsel. Samt 20 tum fäljar, autopilot, dragkrok, vinterpaket, lyx inredning med alla belysningar och finesser och kolfiber panel. Maxad musikanläggning och vad nu mer kan tilläggas.
[/quote]
Jag vill veta vilka val man kan göra och vad det kostar samt varför det dröjer så länge innan alla kan se det innan beställning.
Jag är intresserad av priset på en vit model X 90D med helsvart inuti och läderklädsel. Samt 20 tum fäljar, autopilot, dragkrok, vinterpaket, lyx inredning med alla belysningar och finesser och kolfiber panel. Maxad musikanläggning och vad nu mer kan tilläggas.
Senast redigerad av Alven, redigerad totalt 1 gånger.
Jag vill veta vilka val man kan göra och vad det kostar samt varför det så länge innan alla kan se det innan beställning.Alven skrev:[quoteVad vill du veta? Kan ta fram från Mytesla när jag väl kommer in. Just nu överbelastat...
Jag är intresserad av priset på en vit model X 90D med helsvart inuti och läderklädsel. Samt 20 tum fäljar, autopilot, dragkrok, vinterpaket, lyx inredning med alla belysningar och finesser och kolfiber panel. Maxad musikanläggning och vad nu mer kan tilläggas.[/quote]
De vill ge de som har varit tidiga att lägga en reservation ha tid och fundera innan de beställer och ändå känna att det fanns en fördel med att lägga en tidig reservation tror jag. Tesla har däremot meddelat att de snart ska öppna upp det för alla. http://electrek.co/2016/04/06/tesla-ord ... e-model-x/
Jag har lagt en nästintill likadan beställning som du nämner förutom att jag har standard ljudsystem. Som du ser landar det på 1.297.650 kr
Model X 90D 1.117.000
Fyrhjulsdrift
Inkluderat
EXTERIÖR
Silver Metallic Färg
10.900
20-tums silver slipstreamhjul
Inkluderat
INTERIÖR
Svarta skinnsäten
27.200
Matt abachiträdekor
Inkluderat
Ljust innertak
Inkluderat
Interiör med sju säten
43.400
CHARGING
Supercharger Enabled
Inkluderat
TILLVAL
Autopilot-funktioner
27.200
Premium Uppgraderingspaket
48.900
Aktiv luftfjädring
Inkluderat
Köldpaket
10.900
Security Package
Inkluderat
Dragpaket
8.200
Destinations- och regelmässig dokumentavgift
3.950
FORDONSPRIS
1.297.650
Model X 90D 1.117.000
Fyrhjulsdrift
Inkluderat
EXTERIÖR
Silver Metallic Färg
10.900
20-tums silver slipstreamhjul
Inkluderat
INTERIÖR
Svarta skinnsäten
27.200
Matt abachiträdekor
Inkluderat
Ljust innertak
Inkluderat
Interiör med sju säten
43.400
CHARGING
Supercharger Enabled
Inkluderat
TILLVAL
Autopilot-funktioner
27.200
Premium Uppgraderingspaket
48.900
Aktiv luftfjädring
Inkluderat
Köldpaket
10.900
Security Package
Inkluderat
Dragpaket
8.200
Destinations- och regelmässig dokumentavgift
3.950
FORDONSPRIS
1.297.650
Då blir det ju 10-15% dyrare än för model S glömde säga att jag vill ha en 6 sitsig.
Då hamnar du ungefär på samma pris som jag. Extra kostnaden för 7-sits tar ut kostnaden för ditt HIFi.
Jag tror nog att det blir lite dyrare är din, för jag har för mig att 6-sits kostade ca 35tkr och 7-sits ca 43tkr. Ultra-HiFi går loss på 27.200kr.svante76 skrev:Då hamnar du ungefär på samma pris som jag. Extra kostnaden för 7-sits tar ut kostnaden för ditt HIFi.