Priser och tillval för model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Alven

Priser och tillval för model X

Inlägg av Alven »

När tror ni man får se priser och tillval för model X på order sidan?
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Re: Priser och tillval för model X

Inlägg av peterlauri »

Det får man när man fått inbjudan att konfigurera den...
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Alven

Inlägg av Alven »

Vill ej beställa förän jag ser priser och tillval som för model S. Förstår ej varför de dröjer med att visa detsamma för model X.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare

Inlägg av MartinG »

Alven skrev:
Vill ej beställa förän jag ser priser och tillval som för model S. Förstår ej varför de dröjer med att visa detsamma för model X.
Vad vill du veta? Kan ta fram från Mytesla när jag väl kommer in. Just nu överbelastat...
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Alven

Inlägg av Alven »

[quoteVad vill du veta? Kan ta fram från Mytesla när jag väl kommer in. Just nu överbelastat...
[/quote]
Jag vill veta vilka val man kan göra och vad det kostar samt varför det dröjer så länge innan alla kan se det innan beställning.
Jag är intresserad av priset på en vit model X 90D med helsvart inuti och läderklädsel. Samt 20 tum fäljar, autopilot, dragkrok, vinterpaket, lyx inredning med alla belysningar och finesser och kolfiber panel. Maxad musikanläggning och vad nu mer kan tilläggas.
Senast redigerad av Alven, redigerad totalt 1 gånger.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Alven skrev:
[quoteVad vill du veta? Kan ta fram från Mytesla när jag väl kommer in. Just nu överbelastat...
Jag vill veta vilka val man kan göra och vad det kostar samt varför det så länge innan alla kan se det innan beställning.
Jag är intresserad av priset på en vit model X 90D med helsvart inuti och läderklädsel. Samt 20 tum fäljar, autopilot, dragkrok, vinterpaket, lyx inredning med alla belysningar och finesser och kolfiber panel. Maxad musikanläggning och vad nu mer kan tilläggas.[/quote]
De vill ge de som har varit tidiga att lägga en reservation ha tid och fundera innan de beställer och ändå känna att det fanns en fördel med att lägga en tidig reservation tror jag. Tesla har däremot meddelat att de snart ska öppna upp det för alla. http://electrek.co/2016/04/06/tesla-ord ... e-model-x/
Användarvisningsbild
svante76
Teslaägare

Inlägg av svante76 »

Jag har lagt en nästintill likadan beställning som du nämner förutom att jag har standard ljudsystem. Som du ser landar det på 1.297.650 kr

Model X 90D 1.117.000

Fyrhjulsdrift
Inkluderat

EXTERIÖR
Silver Metallic Färg
10.900

20-tums silver slipstreamhjul
Inkluderat

INTERIÖR
Svarta skinnsäten
27.200

Matt abachiträdekor
Inkluderat

Ljust innertak
Inkluderat

Interiör med sju säten
43.400

CHARGING
Supercharger Enabled
Inkluderat

TILLVAL
Autopilot-funktioner
27.200

Premium Uppgraderingspaket
48.900

Aktiv luftfjädring
Inkluderat

Köldpaket
10.900

Security Package
Inkluderat

Dragpaket
8.200

Destinations- och regelmässig dokumentavgift
3.950

FORDONSPRIS
1.297.650
Alven

Inlägg av Alven »

Då blir det ju 10-15% dyrare än för model S glömde säga att jag vill ha en 6 sitsig.
Användarvisningsbild
svante76
Teslaägare

Inlägg av svante76 »

Då hamnar du ungefär på samma pris som jag. Extra kostnaden för 7-sits tar ut kostnaden för ditt HIFi.
Användarvisningsbild
Ifixis
Teslaägare

Inlägg av Ifixis »

svante76 skrev:
Då hamnar du ungefär på samma pris som jag. Extra kostnaden för 7-sits tar ut kostnaden för ditt HIFi.
Jag tror nog att det blir lite dyrare är din, för jag har för mig att 6-sits kostade ca 35tkr och 7-sits ca 43tkr. Ultra-HiFi går loss på 27.200kr.
Skriv svar