Model 3 ingen hatchback?
Moderator: Redaktion
Model 3 ingen hatchback?
Efter att ha kikat på eventet kan jag inte vänta på att min Model 3 skall leverans. En oro dock och det är att M3 ser ut att inte vara en hatchback som MS utan kommer ha mer en vanlig bagagelucka.
Där ser man klart vart bagageluckan slutar och är rutan kvar som på bilden när man öppnar ser det trångt ut.
Vad tror ni? Nån som sett en bild på öppet bagage?
Där ser man klart vart bagageluckan slutar och är rutan kvar som på bilden när man öppnar ser det trångt ut.
Vad tror ni? Nån som sett en bild på öppet bagage?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
Re: Model 3 ingen hatchback?
Jag förstår inte. Hatchback? Det är en glasruta från mitten på bilen hela vägen bak och "gångjärnen" sitter väll där uppe på taket. Eller?!
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag tror det ser ut på detta vis bara för det är en testbil.
Alla detaljer är nog inte klara.
Alla detaljer är nog inte klara.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Det sitter en tvärgående balk där bakrutan slutar. Tydligen ska baksätet gå att fälla eftersom Elon sa att man kan få in en 7 fots=2,1m surfbräda i bilen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Kikar man noga på karossen så ser man där bakluckan slutar och glaset på taket har ingen skarv förutom mitt på taket och så lång lär den inte vara. Kikar klippet nu så får vi se 

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Inget glas följer med när bakluckan öppnas, inte hatchback alltså.
Hmm, det hade jag faktiskt inte väntat mig. Någon bild på detta ?
Lutar åt att jag väntar tills Model Y om så är fallet.
Lutar åt att jag väntar tills Model Y om så är fallet.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Frågan är hur stor öppningen blir?Tesla representatives have said the rear trunk lid opens up and over the rear fixed piece of glass. That means you can keep something strapped to your roof — like a surfboard — and still open the trunk.
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Inte bra. I princip en dealbreaker för mig faktiskt (som egentligen vill ha kombi).Zalman3 skrev:Inget glas följer med när bakluckan öppnas, inte hatchback alltså.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Hela taket öppnas!

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Ser man på denna bild så kan man nog tänka sig att öppningen ändå blir rätt stor.

Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Väntar en dag innan jag tror på det där...Herr X skrev:Hela taket öppnas!

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Tror det skulle bli svårt att få det där tätt 

Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ja det hade vart bättre med en hashbackfunktion men gissar att den föö på att maximera huvudrum bak. Ser fortfarande ut att vara bra mycke bättre lastegenskaper än i en vanlig sedan. Sen har man frunken också. Dock svårt att få med en soffa.
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Dessutom så är den inte färdig. Det är en sådan sak som kan komma att ändras. Men jag gillar glastaket, så jag tror jag tar det över en "hatchback".
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Ja, glöm inte bort att det inte är den färdiga bilen vi ser. Både Model S och X ändrades en hel del från prototypen tills vad som slutligen gick i produktion. Kan vara så enkelt att de inte är riktigt färdiga med bakluckan än, kanske prioriterade annat för att få körbara prototyper klara till presentationen. Bara en teori, vi lär få veta mer.
Skulle vara mycket intressant att veta från er som var på plats om ni såg var bagageluckan började/öppnades någonstans 

70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Tibor skrev i kommentarsfältet till dagens artikel att de inte ville öppna bakluckan på visningen.matsm skrev:Skulle vara mycket intressant att veta från er som var på plats om ni såg var bagageluckan började/öppnades någonstans
Från Mashables reporter som vad med på en testtur:matsm skrev:Skulle vara mycket intressant att veta från er som var på plats om ni såg var bagageluckan började/öppnades någonstans
"Though they wouldn't let us open it on the test ride, Tesla representatives have said the rear trunk lid opens up and over the rear fixed piece of glass. That means you can keep something strapped to your roof — like a surfboard — and still open the trunk."
http://mashable.com/2016/04/01/tesla-mo ... .Wyel8mZqC
MY LR, Pearl White
Undrar verkligen hur detta kommer att se ut! Skulle vara sjukt smutt om man kunde öppna ända fram till bakfönstrets början. Bara man kan ha takräcke så är jag nöjd dock.
Med så mycket glas påverkar det väghållning? Eller kan det vara någon polycarborat plast för att faktiskt minska vikt. UV block är 99 % hörde jag på en som åkte med en teståkning
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Kanske är en del i "You will see the car very clearly, but some important elements will be added and some will evolve". Därav att man inte ville visa hur den öppnas.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Fast kolla i kommentarsfältet till dagens Tiborartikel! Där finns en filmsnutt där man öppnar bakluckan!
Taklucka verkar inte gå att ha om man kollar på dessa bilder:apkungen skrev:Undrar verkligen hur detta kommer att se ut! Skulle vara sjukt smutt om man kunde öppna ända fram till bakfönstrets början. Bara man kan ha takräcke så är jag nöjd dock.
https://www.teslamotors.com/model3
Surfbrädan får rum i bilen enligt Musk, tyder också på att det i dagsläget inte är aktuellt med taklucka.
Hur bagageluckan ser ut på prototypen syns här:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.