Supercharger ur funktion?
Moderator: Redaktion
Supercharger ur funktion?
Någon som vet om det möjligt att se i navigatorn om en hel supercharger station är ur funktion?
Re: Supercharger ur funktion?
Funktionen kom väl med 7.1. Har någon sett det?josve skrev:Någon som vet om det möjligt att se i navigatorn om en hel supercharger station är ur funktion?
Den norska som brann hann väl öppna igen innan den rapporterades som stängd av Tesla? Vet inte om någon annan SuC som varit helt utslagen. Men låt oss inte experimentera!!! 

Hur vanligt är det med en Supercharger som är ur funktion? Framförallt alla laddplatser?
Var lite "orolig" för detta när jag åkte Antibes tur och retur under påsken. Men alla stationer fungerade och behövde inte vänta i kö på någon!
Edit: Den ena platsen på ena SUCen i Danmark strulade kom jag på. Fllyttade mig och sedan fungerade det. Tror dock att det kan ha att göra med att jag satte i kontakten slarvigt och bilen hamnade i något konstigt låsläge.
Försökte ringa Teslanumret som stod på den och felanmäla, men kom inte fram
/Jocce
Var lite "orolig" för detta när jag åkte Antibes tur och retur under påsken. Men alla stationer fungerade och behövde inte vänta i kö på någon!
Edit: Den ena platsen på ena SUCen i Danmark strulade kom jag på. Fllyttade mig och sedan fungerade det. Tror dock att det kan ha att göra med att jag satte i kontakten slarvigt och bilen hamnade i något konstigt låsläge.
Försökte ringa Teslanumret som stod på den och felanmäla, men kom inte fram

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det har hänt någon enstaka gång men är YTTERST ovanligt.Jocce skrev:Hur vanligt är det med en Supercharger som är ur funktion? Framförallt alla laddplatser?
Du kan utgå ifrån att Supercharger alltid funkar.
Det var väl strömavbrott i Gävle några timmar förra året, och en bil brann vid en superladdare i Norge i början på året, och då var den stationen avstängd några dagar. Men som sagt, det är ovanligt.TiborBlomhall skrev:Det har hänt någon enstaka gång men är YTTERST ovanligt.Jocce skrev:Hur vanligt är det med en Supercharger som är ur funktion? Framförallt alla laddplatser?
Du kan utgå ifrån att Supercharger alltid funkar.
Själv har jag stött på en trasig laddare i Beligen (ett par, A+B, som inte fungerade, resten av platserna var ok). Jag ringde numret, de tackade för felrapporten och sa att de skulle kolla upp det, och när jag var där nästa dag var den lagad.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det var problem på Lillehammer den 12mars. Jag fick bara 30kWh hade ca 20% i batteriet kört 20mil rangemode off. Ingen notis på skärmen.
Jag såg sedan att det diskuterat på norska forumet
http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... 15.15.html
Laddade senare på kvällen i Elverum fick 115kWh när jag kom in 25% i batteriet.
Laddade igen på Elverum den 29/3 och den 31/3. Fick 115kWh den 29 men den 31 krånglade det fick bara 35kWh ringe Tesla support. Inget fel på Superchargern men batteri temp på min bil var låg trots 26mil och rangemode off. Tesla tog loggarna blev kontaktad dagen efter och bilen ska in till SC för att kontrollera varför den inte laddade som den skulle.
Jag såg sedan att det diskuterat på norska forumet
http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... 15.15.html
Laddade senare på kvällen i Elverum fick 115kWh när jag kom in 25% i batteriet.
Laddade igen på Elverum den 29/3 och den 31/3. Fick 115kWh den 29 men den 31 krånglade det fick bara 35kWh ringe Tesla support. Inget fel på Superchargern men batteri temp på min bil var låg trots 26mil och rangemode off. Tesla tog loggarna blev kontaktad dagen efter och bilen ska in till SC för att kontrollera varför den inte laddade som den skulle.