Stolarna - har läst en del negativt men det kanske har hänt en del sedan Model S släpptes, jag tyckte de var fantastiskt sköna. I Outlandern hamnar man lätt lite framåtlutad, i Teslan hamnade man (både jag och frun) helt lutad mot stolen och nackstödet utan att tänka på det. Sen bättre sidostöd mm så det var några klasser bättre än Outlandern totalt sett.
Takhöjd - det gick att klämma in mina 190cm utan större problem, både bak och fram. Men jag fick sänka stolen fram en del och luta den bakåt för att inte slå i huvudet i sidan. Hade nog föredragit en lite högre bil om jag ska vara helt ärlig. Men den skulle fungera, inte frågan om det.
Köra - har inte så mycket att säga om styrning osv, är ingen rallyförare och de klagomål som jag har läst om vad gäller Outlandern har jag inte tänkt på själv så jag har inget att anmärka om vad gäller Model S. Men prestandan, fy fan. Ungarna utbrast "igeen" direkt efter första lite hårdare accelerationen. Tyckte att vi skulle byta bil

Har alltid tänkt att jag inte är så brydd om prestandan på en bil men nu är jag lite osäker