Äntligen fossilfria :)

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

granlundii

Äntligen fossilfria :)

Inlägg av granlundii »

Köpte Leafen 2019 och tänkte får något år sen att vi snart skulle byta ut också bensinbilen mot elbil, men det dröjde ett tag då frun var nöjd med bensinbilen. Men nu blev det äntligen av, en Kia e-Niro från 2020.

Känns förstås som en bättre bil än Leafen på alla sätt (komfort, räckvidd, laddning osv). Enda som jag inte tycker om helt är att den utseendemässigt är lite småtrist. Skall hoppas nu då att det inte dyker upp några "överraskningar"!
Kia E-Niro 2020
Nissan Leaf 2014
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Äntligen fossilfria :)

Inlägg av Bjelke »

Grattis då och så håller vi tummarna såklart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Grattis!

Själv bytte jag till elbil 2016 och sambon 2021. Jag är inne på min fjärde elbil och sambon på sin andra. Vi har inte ångrat oss en sekund.
Dsl

Inlägg av Dsl »

Nice!

För 5 år sedan trodde jag att jag skulle vara där nu, men det görs ju så fruktansvärt få intressanta elbilar (familjekombi) så det kan säkert ta 5 år till.

Större chans att andrabilen (e208) uppgraderas till något större så att ännu större andel av resorna kan gå på el.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Dsl skrev: 18 dec 2025 21:44
Nice!

För 5 år sedan trodde jag att jag skulle vara där nu, men det görs ju så fruktansvärt få intressanta elbilar (familjekombi) så det kan säkert ta 5 år till.

Större chans att andrabilen (e208) uppgraderas till något större så att ännu större andel av resorna kan gå på el.
Antar att du testat VW ID.7 Tourer… Vad föll den på?

Instämmer för övrigt så klart i gratulationerna till granlundii.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
granlundii

Inlägg av granlundii »

Jerker skrev: 18 dec 2025 13:14
Grattis!

Själv bytte jag till elbil 2016 och sambon 2021. Jag är inne på min fjärde elbil och sambon på sin andra. Vi har inte ångrat oss en sekund.
Fint! Min plan var att vi skulle byta ut bensinbilen redan för ett par år sedan, men jag var väl lite för ivrig med att övertyga frun, så hon satte sig emot :oops: Men nu började bensinbilen visa lite rost-tendenser, så det var lättare att få henne övertygad att det var dags :lol:

Jag har alltid varit intresserad av veteranbilar för övrigt, men inte varit säker på att det är värt besväret. Men Leafen är ju på många sätt en "veteran-elbil", så kanske en bra kompromiss att ha den som andra bil istället för att skaffa en tredje veteranbil! Känns annars ovant att ha en elbil som man bara laddar 1-2 gånger i veckan, då jag är van med att ladda Leafen nästan varje dag :lol:
Kia E-Niro 2020
Nissan Leaf 2014
Skriv svar