Undrar om det går släcka mittenskärmen vid tex mörkerkörning
Gäller model S 2018
Släcka skärmen
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Släcka skärmen
Funkar kanske att köra med skärmrengöringsläget?Orjanforsberg skrev: ↑27 maj 2025 10:53Undrar om det går släcka mittenskärmen vid tex mörkerkörning
Gäller model S 2018
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Ett alternativ är att sätta på skärmskydd liknande som används till laptopp som sekretssskydd. Då bländas det mesta av ljuset på lägsta läget bort såvida du inte böjer dig ner och tittar rakt framifrån på skärmen. Det är lätt att dra av under körning,
M3 LR -20
- Skogslasse
- Teslaägare
Hade på känn att det finns en lösning men har inte kommit ihåg att leta när jag väl sitter i bilen, men nu.
Har en S från 2020, i lilla skärmen har jag klockan för energiförbrukning till höger. Om jag trycker på symbolen under höger scrollhjul kommer det upp en meny, temp, fläkthastighet m.m. Här finns också ljusstyrka. Scrolla dig ner tryck på hjulet, nu kan du höja/sänka ljusstyrkan.
Hoppas det här tipset hjälper annars har jag väl slagit in öppna dörrar
Har en S från 2020, i lilla skärmen har jag klockan för energiförbrukning till höger. Om jag trycker på symbolen under höger scrollhjul kommer det upp en meny, temp, fläkthastighet m.m. Här finns också ljusstyrka. Scrolla dig ner tryck på hjulet, nu kan du höja/sänka ljusstyrkan.
Hoppas det här tipset hjälper annars har jag väl slagit in öppna dörrar
TMS 2020 nov