Model 3 eventet

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Model 3 eventet

Inlägg av TiborBlomhall »

Tesla har börjat skicka ut inbjudningar till dem som hade fått biljett genom referral-programmet.

Är det nån som har fått en sån inbjudan och kan tänka sig ta med mig som gäst? (Man kan ta med en gäst)
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Model 3 eventet

Inlägg av Feddan »

Får du plats i en resväska?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 eventet

Inlägg av TiborBlomhall »

Visst, bara den är tillräckligt stor :lol:

Jag står naturligtvis för mina kostnader, vill bara kunna komma innanför dörrarna...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Model 3 eventet

Inlägg av hybris »

Tibor jag kan skjutsa dig till Infracity om du lovar ta med ukelelen! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Model 3 eventet

Inlägg av StefL »

Tittade just på klockan som lagts till på nyhetssidan som räknar ner till eventet. Ser jag rätt indikerar den att eventet startar kl 11 svensk tid fredag 1 april. Kan det verkligen stämma - så långt efter oss ligger ju inte Kalifornien...?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 eventet

Inlägg av TiborBlomhall »

Ehh... jag siktade på kl 8 i Kalifornien kvällen den 31:a, men kan ha räknat fel :oops: :?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model 3 eventet

Inlägg av danni »

TiborBlomhall skrev:
Ehh... jag siktade på kl 8 i Kalifornien kvällen den 31:a, men kan ha räknat fel :oops: :?
Hehehe, det har du, för just nu är den ställd på klockan två på natten den 1:a april :D Du får dra bort sex timmar från din måltid. Klockan fem på morgonen svensk tid blir det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 eventet

Inlägg av TiborBlomhall »

Tror jag fick till det nu. :|
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Model 3 eventet

Inlägg av StefL »

Jodå det ser ut att stämma bra (med hänsyn tagen till att vi infört sommartid då) - återstår bara frågan om man orkar upp klockan 5 en fredagmorgon och om det finns wifi där jag befinner mig just då :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11873
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 eventet

Inlägg av HelectriC »

StefL skrev:
Jodå det ser ut att stämma bra (med hänsyn tagen till att vi infört sommartid då) - återstår bara frågan om man orkar upp klockan 5 en fredagmorgon och om det finns wifi där jag befinner mig just då :D
Om eventet börjar kl.5, så är det väl minst 2 timmar tills det börjar pratas/presenteras? Så var det väl på MX eventet. Kl.7 är jag redan på jobb, så då är det bara att bänka sig :D undrar när reservationerna kommer igång.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 eventet

Inlägg av chpaulin »

Fortfarande inge info från Tesla Sverige? Om det blir släpp på nätet och i butik samtidigt finns det då nån fördel att reservera i butik?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 eventet

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har fått en försiktig antydan om ett eventuellt livesändningsevent i butikerna, men utan detaljer än.

De vet inte sk*t helt enkelt än, allt kommer ovanifrån.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Model 3 eventet

Inlägg av chpaulin »

TiborBlomhall skrev:
Jag har fått en försiktig antydan om ett eventuellt livesändningsevent i butikerna, men utan detaljer än.

De vet inte sk*t helt enkelt än, allt kommer ovanifrån.
Gaaah vill ha mer info :) Kommer sluta med att nån halvintresserad lirare från Boxholm får lägre reservationsnummer än mig :P
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Model 3 eventet

Inlägg av StefL »

chpaulin skrev:
Gaaah vill ha mer info :) Kommer sluta med att nån halvintresserad lirare från Boxholm får lägre reservationsnummer än mig :P
Vore det inte enklast om man först erbjöd reservation till alla medlemmar i TCS och övriga nationella klubbar efter medlemstid och sen släppte reservation för övriga medborgare? :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
h37
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 17 apr 2015 19:05
Ort: Karlstad

Re: Model 3 eventet

Inlägg av h37 »

Varför inte börja med 30-talisterna först.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3686
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model 3 eventet

Inlägg av jonasl »

Vad sägs om ett "officiellt" facebookevent från klubben som man kan delta i, om än virtuellt?

Gissar på att vi är många som kommer ställa klockan tidigt fredagen 31:a. Jag blir nog väckt av barn strax därefter ändå, och jobbar dessutom hemifrån på fredagar, så jag ser verkligen fram mot det!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Model 3 eventet

Inlägg av _TonyV »

Vad sägs om att låta oss icke Tesla ägare boka först en dag eller vecka, sen släppa in ägarna. :-)
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 eventet

Inlägg av Surfaren »

StefL skrev:
chpaulin skrev:
Vore det inte enklast om man först erbjöd reservation till alla medlemmar i TCS och övriga nationella klubbar efter medlemstid och sen släppte reservation för övriga medborgare? :D
Tycker jag låter som en bra idé. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model 3 eventet

Inlägg av danni »

jonasl skrev:
Vad sägs om ett "officiellt" facebookevent från klubben som man kan delta i, om än virtuellt?

Gissar på att vi är många som kommer ställa klockan tidigt fredagen 31:a. Jag blir nog väckt av barn strax därefter ändå, och jobbar dessutom hemifrån på fredagar, så jag ser verkligen fram mot det!
Facebook-schmacebook! Vi kommer såklart att diskutera lanseringen i realtid i den officiella Tesla Club Sweden-chatten!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 eventet

Inlägg av Svenssons »

jonasl skrev:
Vad sägs om ett "officiellt" facebookevent från klubben som man kan delta i, om än virtuellt?

Gissar på att vi är många som kommer ställa klockan tidigt fredagen 31:a. Jag blir nog väckt av barn strax därefter ändå, och jobbar dessutom hemifrån på fredagar, så jag ser verkligen fram mot det!
Tidigt fredagen den 31? Antar du menar tidigt den 1:a april som är en fredag. Man får inte komma med aprilskämt innan 1:a april...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 eventet

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
jonasl skrev:
Vad sägs om ett "officiellt" facebookevent från klubben som man kan delta i, om än virtuellt?

Gissar på att vi är många som kommer ställa klockan tidigt fredagen 31:a. Jag blir nog väckt av barn strax därefter ändå, och jobbar dessutom hemifrån på fredagar, så jag ser verkligen fram mot det!
Tidigt fredagen den 31? Antar du menar tidigt den 1:a april som är en fredag. Man får inte komma med aprilskämt innan 1:a april...
Det blir inte 1:a April i år......... :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 eventet

Inlägg av Jerker »

_TonyV skrev:
Vad sägs om att låta oss icke Tesla ägare boka först en dag eller vecka, sen släppa in ägarna. :-)
Absolut! :mrgreen:
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Model 3 eventet

Inlägg av hybris »

Jag tror att bilen kommer gå att beställa samtidigt i butik eller webben i Sverige. Min gissning.

För övrigt kollar de flesta eventet live via internet och inte stå,i butkmoch kolla samma sak. Säkert kul för vissa men jag orkar inte höngai någon butik. Känns inte innovativt 2016... ;-)

Att vara på plats på själva eventet i USA tycker jag låter exakt lika upphetsande. Den flygresan för att se det live? Nope... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 eventet

Inlägg av Jerker »

Gick X-eventet att se live för vem som helst på nätet?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11873
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 eventet

Inlägg av HelectriC »

hybris skrev:
Jag tror att bilen kommer gå att beställa samtidigt i butik eller webben i Sverige. Min gissning.

För övrigt kollar de flesta eventet live via internet och inte stå,i butkmoch kolla samma sak. Säkert kul för vissa men jag orkar inte höngai någon butik. Känns inte innovativt 2016... ;-)

Att vara på plats på själva eventet i USA tycker jag låter exakt lika upphetsande. Den flygresan för att se det live? Nope... ;-)
Om man inte ens vet vad man kommer att få se, kanske bara en baklucka. Då är det en avancerad resa bara för det.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar