Hej!
Ni som följer prisfallet:
- hur mycket kostar en bil som gått 3000 mil/3år mot en bil som gått 6000 mil/3 år?
Någon som har nyckeltal för beg 3år som bas
- värdefall pga mil
- värdefall pga årsmodell
- värde pga vinterdäck efter 3000 mil total körning
- värde på lack efter 3 år
- värde när speciell gräns passeras vagnskada, garanti batteri, värmepump etc
- minskad efterfrågan pga musk heilar
Leasingfirmor tar 16 kr för övermil vid 3kmil och 12 kr vid 6kmil.
Hur mycket påverkar mil bilens kostnad??
Moderator: Redaktion
Hur mycket påverkar mil bilens kostnad??
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Re: Hur mycket påverkar mil bilens kostnad??
Mycket intressanta frågor.
Har inte svar på dina frågor men skulle gissa på 10 kr milen i värdeminskning.
Angående årsmodell vet jag inte men skulle gissa att med samma miltal så är varje årsmodell uppåt värt 30.000 kr extra.
När det gäller vinterdäck och lack vet jag inte riktigt vad frågan gäller men har man någon form av lackskyddsbehandling där bilen glänser och ser elegant ser ut så blir det bilen mer lättsåld och man kan få bättre betalt om man säljer privat men säljer du till firma har det ingen betydelse. Bra mönsterdjup på vinterdäcken ger också bättre andrahandsvärde om du säljer privat.
Har inte svar på dina frågor men skulle gissa på 10 kr milen i värdeminskning.
Angående årsmodell vet jag inte men skulle gissa att med samma miltal så är varje årsmodell uppåt värt 30.000 kr extra.
När det gäller vinterdäck och lack vet jag inte riktigt vad frågan gäller men har man någon form av lackskyddsbehandling där bilen glänser och ser elegant ser ut så blir det bilen mer lättsåld och man kan få bättre betalt om man säljer privat men säljer du till firma har det ingen betydelse. Bra mönsterdjup på vinterdäcken ger också bättre andrahandsvärde om du säljer privat.
Re: Hur mycket påverkar mil bilens kostnad??
Tackar.
Jag behöver dessa uppgifter i diskussionen om över/undermil i privatleasing.
Jag behöver dessa uppgifter i diskussionen om över/undermil i privatleasing.
Hälsningar
Lars
Lars