Bästa lackstiftet?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

rpd

Bästa lackstiftet?

Inlägg av rpd »

Finns det någon konsensus om bästa lackstiftet till solid black? Försökte söka i forumet men lyckades inte hitta något. Chipex ser ut att vara nått? Eller är det Tässla man ska rikta sig till?
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Re: Bästa lackstiftet?

Inlägg av pejvic »

rpd skrev: 10 mar 2025 20:34
Finns det någon konsensus om bästa lackstiftet till solid black? Försökte söka i forumet men lyckades inte hitta något. Chipex ser ut att vara nått? Eller är det Tässla man ska rikta sig till?
Konsensus är nog svårt eftersom man nog bara testar ett märke. jag har alltid kört detta till mina Teslor.
Vad är ett bra lackstift? Det måste ju först och främst vara rätt färg.

https://www.ebay.co.uk/itm/192836277967 ... gEEALw_wcB

Detta har ett litet litet stift man kan klämma ut färg ifrån för de minsta stenskotten, och flera andra sätt att applicera, samt bra pris.
jag kan egentligen inte förstå hur något annat skulle kunna vara bättre och tror inte det finns en konsensus kring det.

Både pensel och stift är det nog som gäller. man lutar handen mot lacken för att bli stabil på handen sen trycker man försiktigt ut färgen i stenskottet så det sakta fylles upp. Det är så sjukt viktigt med lackstift så jag fattar inte att det inte ligger i handskfacket vid leverans.

Stenarna älskar att slå hål i lacken på Teslorna. Då måste man dit direkt med stiftet.
Skriv svar