Om dragkroken inte sitter på bilen, Model 3 2020, ska det att gå att få ur nyckeln?
Osäker på om det går att få ur nyckeln eller inte.
Ska snart besikta bilen och just nu sitter nyckeln i och jag får inte ut den. Tyvärr så är bilen inte hemma just nu så jag kan testa.
Tack på förhand.
Dragkrok, få ut nyckeln.
Moderator: Redaktion
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Re: Dragkrok, få ut nyckeln.
men vad märkligt.
när man trycker in kroken i hålet, klickar den fast (detta sker i samma ögonblick som det större vredet vrider till).
sedan vrider man nyckeln till låst läge, då drar man ur den. ... brukar det vara.
när man trycker in kroken i hålet, klickar den fast (detta sker i samma ögonblick som det större vredet vrider till).
sedan vrider man nyckeln till låst läge, då drar man ur den. ... brukar det vara.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Tryck in den stålkulan som sitter ensam halvvägs ner på fästpelaren, då klickar låset igen. Det är så mekanismen detekterar att den är inskjuten i bilens fäste.
Sen kan du prova låsa eller låsa upp och dra ur nyckeln utan att åla på marken.
Sen kan du prova låsa eller låsa upp och dra ur nyckeln utan att åla på marken.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
problemet var att nyckeln hade fastnat i låset, fick ta en tång och dra med mer kraft, då kom nyckeln, nu fungerar det utan problem.
Det är viktigt att hålla såväl låset som alla kulorna rena och smorda, jag har haft stora problem för att jag slarvat och även för att jag kört med dragkroken i diverse väder så att kulorna rostat och låset tagit in damm. Hade hellre haft fast dragkrok men se det gick inte att få.