Imma främre kameror
Moderator: Redaktion
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Imma främre kameror
Jag har ett problem med vår model 3 att det skapas imma framför kamerorna bakom vindrutan. Alltså de 3 främre Autopilot-kamerorna.
Detta är tredje vintern med vår model 3. Vi har aldrig upplevt något problem med imma eller liknande tidigare.
Det började när det blev kallt och har fortsatt sedan dess. Kör jag 2 timmar så hinner den torka upp om jag använder lite främre avfrostning en del av tiden.
Det uppkommer alltid efter 5-7 minuters körning. Jag använder alltid vanligt förvärmning av kupé. Spelar ingen större roll om det är -10 eller +5. Jag hoppas att jag inte glömt några detaljer, men tar gärna en diskussion där vi kanske kan hitta några fler.
Bilen har varit inne på Tesla igår och de berättade att så ska det såklart inte vara. Jag försökte få dem att tvätta av innanför kamerorna då jag tänker att om det bildats en hinna av något, fastnar vattnet lättare. De har inte öppnat upp och torkat av.
Däremot berättade dem att den revisionen av vindruta använder de inte själva längre då den har sämre värmeslingor. Deras vindruta har 7 vågräta värmeslingor, medan den jag har endast har 2 u-formade. Jag sade att det verkar ju knasigt då vindrutan byttes 2023 och vi inte haft problemet tidigare. Den är bytt av Ryds Bilglas i Linköping och de har gjort allt rätt enligt Tesla själva. Allt är inkopplad och slingorna fungerar enligt deras tester igår. Tesla hävdade också att mitt kupéfilter behövde bytas ut och att det kan påverka bilens förmåga att avfukta. De fick byta det ändå tänkte jag.
Problem precis samma denna morgon vid +5 och förvärmning. Imma efter 5 min av körning.
Nu undrar jag om någon annan haft samma problematik och om det isåfall löstes. Av Tesla eller på annat sätt?
Jag ska givetvis ta en till dialog med dem om jag inte löser det, men hamnar man i ett läge där det borde fungera, men inte gör det, samt att tredje part är inblandad så är det en smärre uppförsbacke.
Hoppas på lite fina tips så jag kan använda AP vardagligen igen.
Detta är tredje vintern med vår model 3. Vi har aldrig upplevt något problem med imma eller liknande tidigare.
Det började när det blev kallt och har fortsatt sedan dess. Kör jag 2 timmar så hinner den torka upp om jag använder lite främre avfrostning en del av tiden.
Det uppkommer alltid efter 5-7 minuters körning. Jag använder alltid vanligt förvärmning av kupé. Spelar ingen större roll om det är -10 eller +5. Jag hoppas att jag inte glömt några detaljer, men tar gärna en diskussion där vi kanske kan hitta några fler.
Bilen har varit inne på Tesla igår och de berättade att så ska det såklart inte vara. Jag försökte få dem att tvätta av innanför kamerorna då jag tänker att om det bildats en hinna av något, fastnar vattnet lättare. De har inte öppnat upp och torkat av.
Däremot berättade dem att den revisionen av vindruta använder de inte själva längre då den har sämre värmeslingor. Deras vindruta har 7 vågräta värmeslingor, medan den jag har endast har 2 u-formade. Jag sade att det verkar ju knasigt då vindrutan byttes 2023 och vi inte haft problemet tidigare. Den är bytt av Ryds Bilglas i Linköping och de har gjort allt rätt enligt Tesla själva. Allt är inkopplad och slingorna fungerar enligt deras tester igår. Tesla hävdade också att mitt kupéfilter behövde bytas ut och att det kan påverka bilens förmåga att avfukta. De fick byta det ändå tänkte jag.
Problem precis samma denna morgon vid +5 och förvärmning. Imma efter 5 min av körning.
Nu undrar jag om någon annan haft samma problematik och om det isåfall löstes. Av Tesla eller på annat sätt?
Jag ska givetvis ta en till dialog med dem om jag inte löser det, men hamnar man i ett läge där det borde fungera, men inte gör det, samt att tredje part är inblandad så är det en smärre uppförsbacke.
Hoppas på lite fina tips så jag kan använda AP vardagligen igen.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Re: Imma främre kameror
Jag har liknande problem på en M3 2019. Den har också bytt ruta, det var nog ett par år sedan. Körde 2 timmar i förrgår, efter bilen stått still några dagar, innan det gick att använda AP, sedan resten av dagen gick det bra. Igår 6h som gick bra direkt.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Jaegaern
- Teslaägare
Sjukt irriterande. Det borde ju inte vara ett problem.
Har haft problem med imma på kamerorna på B-stolparna tidigare vintrar och ofta imma och is på insidan av fram och bakruta. En bidragande/stor anledning är att det är hög luftfuktighet där jag parkerar och väldigt öppet mot himlen, så bilen blir kallare än omgivningen klara nätter.-> Kondens
Inte funderat på kondens i framkameran (orkar inte med farthållare/autopilot på vintern), men kan mycket väl vara fuktigt där eftersom min bil envisas med avimning länge om klimatet är på auto, och det sitter en fuktsensor vid framåtkamerorna.
Denna vintern kör jag konsekvent fläkten på 7-8 sista 5 minutrarna på vägen hem, och upplever mycket mindre problem med fukt i kupén. Tar också in golvmattorna och torkar dem om de blir för blöta några gånger per vinter.
Inte funderat på kondens i framkameran (orkar inte med farthållare/autopilot på vintern), men kan mycket väl vara fuktigt där eftersom min bil envisas med avimning länge om klimatet är på auto, och det sitter en fuktsensor vid framåtkamerorna.
Denna vintern kör jag konsekvent fläkten på 7-8 sista 5 minutrarna på vägen hem, och upplever mycket mindre problem med fukt i kupén. Tar också in golvmattorna och torkar dem om de blir för blöta några gånger per vinter.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
- Jaegaern
- Teslaägare
Okej, ja det låter rimligt.SkipperO skrev: ↑18 jan 2025 10:52Har haft problem med imma på kamerorna på B-stolparna tidigare vintrar och ofta imma och is på insidan av fram och bakruta. En bidragande/stor anledning är att det är hög luftfuktighet där jag parkerar och väldigt öppet mot himlen, så bilen blir kallare än omgivningen klara nätter.-> Kondens
Men problemet har ju kommit nu denna vinter så jag undrar om det har med mjukvaran. Hur aggressivt man kör värmeelementen vid kamerorna etc. Eller om det bara är så att det kommit skit innanför som fukten fäster bättre på.
Om du har blockerade främre kameror kommer du se det med massa notiser med senaste mjukvaran.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Jag bytte ruta på min 21 en gång och både den jag bytte och den nya hade massor av horisontella slingor. Det låter väldigt märkligt att du på en -22 skulle ha fått en äldre ruta vid leverans än vad jag fick på min -21. Jag tror du hade en ruta med horisontella slingor från början och att Ryds bytte till fel variant. Reklamera, kräv att de byter till rätt revision (samma som du lämnade in bilen med).
När jag bytte ruta på min 21 berättade man att det fanns två modeller men det gick inte att se förrän bilen kom in vilken av dem det skulle vara, så de fick chansa på en av dem vid beställningen. Det framgick dock inte vad som skiljde dem åt, men jag fick samma värmeslingor vid kamerorna på nya rutan som det var på gamla.
När jag bytte ruta på min 21 berättade man att det fanns två modeller men det gick inte att se förrän bilen kom in vilken av dem det skulle vara, så de fick chansa på en av dem vid beställningen. Det framgick dock inte vad som skiljde dem åt, men jag fick samma värmeslingor vid kamerorna på nya rutan som det var på gamla.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Jaegaern
- Teslaägare
Aah, tack för den infon! Det låter onekligen som de beställt en mycket äldre revision då. Märkligt att det ofta händer/hände med Tesla. Senaste gången vi lämnade in den för lite fix på skadeverkstad beställde de silvriga lister till dörren. Gamla listor de fått när Tesla lanserade Model 3?Dinsdale skrev: ↑19 jan 2025 11:55Jag bytte ruta på min 21 en gång och både den jag bytte och den nya hade massor av horisontella slingor. Det låter väldigt märkligt att du på en -22 skulle ha fått en äldre ruta vid leverans än vad jag fick på min -21. Jag tror du hade en ruta med horisontella slingor från början och att Ryds bytte till fel variant. Reklamera, kräv att de byter till rätt revision (samma som du lämnade in bilen med).

Återkommer när jag pratat med Ryds. Tack!
- Dinsdale
- Teslaägare
Om det ofta händer vet jag inte, men det är väl inte helt osannolikt. I och med att Tesla ständigt gör ändringar på allt möjligt blir ju konsekvensen att lagerhållningen måste vara en mardröm, om det inte är så att man får byta ut en viss del mot en nyare del vid reparationer.Jaegaern skrev: ↑19 jan 2025 12:32Aah, tack för den infon! Det låter onekligen som de beställt en mycket äldre revision då. Märkligt att det ofta händer/hände med Tesla. Senaste gången vi lämnade in den för lite fix på skadeverkstad beställde de silvriga lister till dörren. Gamla listor de fått när Tesla lanserade Model 3?Dinsdale skrev: ↑19 jan 2025 11:55Jag bytte ruta på min 21 en gång och både den jag bytte och den nya hade massor av horisontella slingor. Det låter väldigt märkligt att du på en -22 skulle ha fått en äldre ruta vid leverans än vad jag fick på min -21. Jag tror du hade en ruta med horisontella slingor från början och att Ryds bytte till fel variant. Reklamera, kräv att de byter till rätt revision (samma som du lämnade in bilen med).
När jag bytte ruta på min 21 berättade man att det fanns två modeller men det gick inte att se förrän bilen kom in vilken av dem det skulle vara, så de fick chansa på en av dem vid beställningen. Det framgick dock inte vad som skiljde dem åt, men jag fick samma värmeslingor vid kamerorna på nya rutan som det var på gamla.![]()
Kolla med Tesla först om de kan få fram vad din bil levererades med för ruta (artikelnummer eller liknande), var det den här gamla eller var det den nyare med horisontella värmeslingor? Det måste ju finnas nånstans i deras rullar vilken konfiguration bilen hade vid leverans.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Jaegaern
- Teslaägare
Skrivit till Tesla. De borde ju veta det. Frågan är om alla led vet om det och om jag till slut får reda på det.Dinsdale skrev: ↑19 jan 2025 16:19Om det ofta händer vet jag inte, men det är väl inte helt osannolikt. I och med att Tesla ständigt gör ändringar på allt möjligt blir ju konsekvensen att lagerhållningen måste vara en mardröm, om det inte är så att man får byta ut en viss del mot en nyare del vid reparationer.Jaegaern skrev: ↑19 jan 2025 12:32Aah, tack för den infon! Det låter onekligen som de beställt en mycket äldre revision då. Märkligt att det ofta händer/hände med Tesla. Senaste gången vi lämnade in den för lite fix på skadeverkstad beställde de silvriga lister till dörren. Gamla listor de fått när Tesla lanserade Model 3?Dinsdale skrev: ↑19 jan 2025 11:55Jag bytte ruta på min 21 en gång och både den jag bytte och den nya hade massor av horisontella slingor. Det låter väldigt märkligt att du på en -22 skulle ha fått en äldre ruta vid leverans än vad jag fick på min -21. Jag tror du hade en ruta med horisontella slingor från början och att Ryds bytte till fel variant. Reklamera, kräv att de byter till rätt revision (samma som du lämnade in bilen med).
När jag bytte ruta på min 21 berättade man att det fanns två modeller men det gick inte att se förrän bilen kom in vilken av dem det skulle vara, så de fick chansa på en av dem vid beställningen. Det framgick dock inte vad som skiljde dem åt, men jag fick samma värmeslingor vid kamerorna på nya rutan som det var på gamla.![]()
Kolla med Tesla först om de kan få fram vad din bil levererades med för ruta (artikelnummer eller liknande), var det den här gamla eller var det den nyare med horisontella värmeslingor? Det måste ju finnas nånstans i deras rullar vilken konfiguration bilen hade vid leverans.
Har exakt sammma problem!
Också bytt ruta på Ryds i maj 2024.
Första vintern med ny ruta och grymma problem.
Ska också kontakta Ryds, bra tips.
Har åkt på två långresor, ena 3,5h och andra 5h, i slutet på november och början på december med resultat att ingen av resorna fungerade farthållaren/AP. Riktigt trist o nöta landsväg och motorväg utan.
Nu börjar det klarna.
Fruns Y RWD 2023, tillverkad 2022 har också horisontella värmeslingor. Vilket även min sannolikt hade innan rutbytet.
Har åkt på två långresor, ena 3,5h och andra 5h, i slutet på november och början på december med resultat att ingen av resorna fungerade farthållaren/AP. Riktigt trist o nöta landsväg och motorväg utan.
Nu börjar det klarna.
Fruns Y RWD 2023, tillverkad 2022 har också horisontella värmeslingor. Vilket även min sannolikt hade innan rutbytet.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Ser att du kör en Model Y tillverkad i Berlin 2022.FStaake skrev: ↑20 jan 2025 00:15Har exakt sammma problem!
Nu börjar det klarna.
Min bil är tillverkad i juni 2022 i Berlin och den har horisontella slingor framför kamerorna.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Jaegaern
- Teslaägare
Nämen, nu börjar vi se ett mönster.FStaake skrev: ↑20 jan 2025 00:15Har exakt sammma problem!
Nu börjar det klarna.
Gjorde du rutbytet på Ryds Linköping?
Edit: Pratade med Ryds Tannefors (Linköping). De hävdar att de köper rutor direkt från samma leverantör som Tesla själva. Jag berättade att de måste valt en äldre revision isåfall för de görs inte så längre sedan många år. De hävdade att rutan är identisk förutom att slingorna har annan utformning. Jag påpekade att det är just det som är problemet. De bad mig komma in för att visa dem, men de lät lite tveksamma på om de håller med att det vore dumt att använda andra rutor med andra slingor.
Uppdatering kommer.
- Jaegaern
- Teslaägare
Var precis hos Ryds i Linköping. De såg problemet och höll med mig. De är lite lack på att det finns två olika rutor, innan 2022 och efter 2022. Det är vad de gått på. Saint-Gobain, tillverkaren erbjuder dem dessa två rutor. Rutan innan 2022 ska ha 7 horisontella slingor enligt Ryds, den från 2022 och framåt är likadan som jag fick, två u-former.
De kommer nog inte undersöka saken vidare då det inte verkar så utbrett då de byter 3 bilar om dagen, enbart på den anläggningen, och ingen kommer tillbaka med samma problem. Men de erkänner att jag har problem och tar in min bil nästa vecka för att se till att jag får en ruta enligt Teslas spec. Betyder detta att de tar in den tidigare vet jag ej. Det hade nog blivit problem då den förmodligen saknar värme för torkare, vilket jag lyfte.
Fortsättning följer.
De kommer nog inte undersöka saken vidare då det inte verkar så utbrett då de byter 3 bilar om dagen, enbart på den anläggningen, och ingen kommer tillbaka med samma problem. Men de erkänner att jag har problem och tar in min bil nästa vecka för att se till att jag får en ruta enligt Teslas spec. Betyder detta att de tar in den tidigare vet jag ej. Det hade nog blivit problem då den förmodligen saknar värme för torkare, vilket jag lyfte.
Fortsättning följer.
Jag bytte på Ryds i Karlstad.
Hann inte ringa idag men ska göra det imorgon.
Känns ändå bra att ha hittat en vettig förklaring.
Och, med lite tur, en lösning.
Hann inte ringa idag men ska göra det imorgon.
Känns ändå bra att ha hittat en vettig förklaring.
Och, med lite tur, en lösning.
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- Jaegaern
- Teslaägare
Ja det är ju det här som forum är så bra på.
Skriv om du kommer ihåg vad utkomsten blir. Jag gör detsamma. Om fler har problem.
- Dinsdale
- Teslaägare
Jag kollade på min -24 idag. Den rutan har också bara två slingor som ser ut exakt som bilden i översta inlägget, vilket får mig att tro att nya rutan har två slingor. Du har rimligen fått rätt ruta.
Nån mer som har en 22 eller nyare som kan kolla på sin vore inte fel.
Jag skulle gissa att det nog är fuktig sommarluft som stängts in vid kamerorna när rutan byttes. Testa ta loss backspegeln osv och lossa om möjligt på kamerahuset eller vad det är så den fuktiga luften får ventileras ut.
Jag skulle gissa att det nog är fuktig sommarluft som stängts in vid kamerorna när rutan byttes. Testa ta loss backspegeln osv och lossa om möjligt på kamerahuset eller vad det är så den fuktiga luften får ventileras ut.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Jag får rätta mig själv lite.
Hade bytt ruta på Carglass. Bytte den i maj.
Var förbi idag och dom höll med om att det inte var rätt och att dom skulle felsöka. En tanke var att kopplingen till värmeslingan inte är bra.
Hävdade att den rutan jag har är den senaste revisionen och den som gäller nu.
Dom sa också att på alla rutor dom bytt har dom inte haft några reklamationer på den rutan med droppformade värmeslingor. Men desto fler på rutan med de parallella linjerna.
Vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska tro gällande funktionen mellan de olika rutorna. Egentligen kvittar det för mig så länge det funkar.
Gällande sommarluft innanför rutan vid kamerorna tror jag inte på den teorin eftersom det går att få bort dimman men kräver full fläkt och framrutor på glänt.
Och även om den försvunnit kommer den tillbaka.
Ska bli intressant o se vad Carglass kommer fram till.
Var förbi idag och dom höll med om att det inte var rätt och att dom skulle felsöka. En tanke var att kopplingen till värmeslingan inte är bra.
Dom sa också att på alla rutor dom bytt har dom inte haft några reklamationer på den rutan med droppformade värmeslingor. Men desto fler på rutan med de parallella linjerna.
Vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska tro gällande funktionen mellan de olika rutorna. Egentligen kvittar det för mig så länge det funkar.
Gällande sommarluft innanför rutan vid kamerorna tror jag inte på den teorin eftersom det går att få bort dimman men kräver full fläkt och framrutor på glänt.
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- Jaegaern
- Teslaägare
Ja jag vet inte vad jag ska tro. Ryds fixar en ruta med horisontella slingor då man tydligt ser att inom 2 cm av slingorna, är det helt torrt. Om det skiljer max 2cm mellan varje slinga borde det rimligen bli torrt överallt.Dinsdale skrev: ↑21 jan 2025 17:15Jag kollade på min -24 idag. Den rutan har också bara två slingor som ser ut exakt som bilden i översta inlägget, vilket får mig att tro att nya rutan har två slingor. Du har rimligen fått rätt ruta.
Tesla har ju berättat att deras revision är den allra senaste och den de kör med själva, under lång tid.
Håller med Fstake om att jag inte tror på teorin om luft då det torkar ur. Men jag kan såklart ha fel. Det var min nästa lösning om inte Ryds hade gått med på att byta den. Man ska ju alltid testa.
Senast redigerad av Jaegaern, redigerad totalt 1 gånger.
- Jaegaern
- Teslaägare
Det ska bli intressant att höra vad Carglas och Ryds tar fram. De har bara lovat en ruta med horisontella slingor.FStaake skrev: ↑21 jan 2025 19:17Jag får rätta mig själv lite.
- Dinsdale
- Teslaägare
Sommarluft är en gissning. Förr om åren när man hade lampor i strålkastarna som gick sönder fick jag några gånger kondens på insidan av strålkastarna på vintern när jag bytt lampor på sommaren. (Brukade byta till starkare lampor för att få mer ljus, de gick sönder fortare.) Genom att öppna strålkastaren (skruva ur lampan lite) efter körning en kall vinterdag och sen låta den lufta ur försvann problemet.FStaake skrev: ↑21 jan 2025 19:17Jag får rätta mig själv lite.
Att dimman "försvinner" när du värmer upp kupén betyder inte med säkerhet att den ventileras ut. Varm luft håller mer vatten än kall luft, det kan vara så att den instängda luften vid kamerorna helt enkelt värms upp och därmed tar upp vattnet som ånga. När luften sedan kallnar igen fälls vattnet ut.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Jaegaern
- Teslaägare
Ja det låter rimligt. Bytet gjordes i augusti.Dinsdale skrev: ↑21 jan 2025 21:34Sommarluft är en gissning. Förr om åren när man hade lampor i strålkastarna som gick sönder fick jag några gånger kondens på insidan av strålkastarna på vintern när jag bytt lampor på sommaren. (Brukade byta till starkare lampor för att få mer ljus, de gick sönder fortare.) Genom att öppna strålkastaren (skruva ur lampan lite) efter körning en kall vinterdag och sen låta den lufta ur försvann problemet.FStaake skrev: ↑21 jan 2025 19:17Jag får rätta mig själv lite.
Att dimman "försvinner" när du värmer upp kupén betyder inte med säkerhet att den ventileras ut. Varm luft håller mer vatten än kall luft, det kan vara så att den instängda luften vid kamerorna helt enkelt värms upp och därmed tar upp vattnet som ånga. När luften sedan kallnar igen fälls vattnet ut.
Dock är jag benägen att tro att fler slingor helt hade förhindrat symptomen då det alltid är torrt inom 2 cm från slingorna. Oavsett så borde problemet lösa sig då det är torrare luft (oavsett ruta) och en ny ruta med andra slingor.
Nu har jag varit hos Carglass.
Dom hittade en kabel som ”kanske satt lite dåligt”.
På vägen dit var det lite imma vid kamerorna. Nu när jag kom hem var det helt rent.
Så jag håller tummarna att det var orsaken.
Jag kan också dra mig till minnes att det under den riktiga köldknäppen för några veckor sedan inte riktigt tinade vid kamerorna som det ska göra.
Värmeslingorna ska ju smälta is och snö så att Sentry funkar. Det gjorde dom inte.
På vägen dit var det lite imma vid kamerorna. Nu när jag kom hem var det helt rent.
Jag kan också dra mig till minnes att det under den riktiga köldknäppen för några veckor sedan inte riktigt tinade vid kamerorna som det ska göra.
Värmeslingorna ska ju smälta is och snö så att Sentry funkar. Det gjorde dom inte.
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- Jaegaern
- Teslaägare
Intressant! Återkoppla hur det ser ut om några körningarFStaake skrev: ↑22 jan 2025 16:45Nu har jag varit hos Carglass.
- Jaegaern
- Teslaägare
Ryds bilglas tog in min bil idag.
Dock stämde inte Teslas ruta på min bil. Jag har en annan kabel.
Leverantörerna har rutor med antingen rätt slinga eller rätt kabel.
Ryds satt i telefon i flera timmar idag angående detta då de hittade en leverantör som har både rätt kabel och slingor, Pilkington. Svaret på frågan om varför just de hade en ruta med den specen är att de tillverkat den själva.
Ryds misstänker att jag har en bil som är tillverkad precis i skarven där de började använda nya rutorna där jag har lite från båda delar. Gamla kontakten, nya rutan.
De har beställt hem rutan som kommer senare i veckan.
Dock stämde inte Teslas ruta på min bil. Jag har en annan kabel.
Leverantörerna har rutor med antingen rätt slinga eller rätt kabel.
Ryds satt i telefon i flera timmar idag angående detta då de hittade en leverantör som har både rätt kabel och slingor, Pilkington. Svaret på frågan om varför just de hade en ruta med den specen är att de tillverkat den själva.
Ryds misstänker att jag har en bil som är tillverkad precis i skarven där de började använda nya rutorna där jag har lite från båda delar. Gamla kontakten, nya rutan.
De har beställt hem rutan som kommer senare i veckan.
Uppföljning:
Problemet kvarstår.
Ser inte ut att jag fick med alla bilderna, men det spelar inte så stor roll.
Under en 1h20min resa idag hade jag fukt i kamerorna hela resan.
På torsdag ska bilen till CarGlass igen för att ”ladda om mjukvaran”.
Kan inte tänka mig att det löser problemet, men det händer ju fortfarande något i ärendet i alla fall.
Ska bli spännande o se vad det gör.
Håller ju samtidigt med teknikern om att ifall alla rutor med de 3 droppformade slingorna skulle fungera dåligt skulle de haft fler klagomål.
Så mitt hopp lever än.
Bilens säkerhetsfunktioner är ju helt obrukbara som det är nu.
Tur att jag fortfarande har hederliga parkeringssenorer på min bil…
Problemet kvarstår.
Ser inte ut att jag fick med alla bilderna, men det spelar inte så stor roll.
Under en 1h20min resa idag hade jag fukt i kamerorna hela resan.
På torsdag ska bilen till CarGlass igen för att ”ladda om mjukvaran”.
Kan inte tänka mig att det löser problemet, men det händer ju fortfarande något i ärendet i alla fall.
Ska bli spännande o se vad det gör.
Håller ju samtidigt med teknikern om att ifall alla rutor med de 3 droppformade slingorna skulle fungera dåligt skulle de haft fler klagomål.
Så mitt hopp lever än.
Bilens säkerhetsfunktioner är ju helt obrukbara som det är nu.
Tur att jag fortfarande har hederliga parkeringssenorer på min bil…
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?