Tesla verkar fira 10 år med superchargers i Sverige och bjuder generöst fri laddning under hela dygnet 6 November, detta verkar gälla alla bilar d.vs. inkl. Icke tesla ägare.
"Vi öppnar hela vårt Supercharger-nätverk för alla elbilsägare i Sverige.
För att fira öppningen erbjuder vi fri laddning i 24 timmar. Den 6 november, från 00:01 till 23:59*, kan alla Tesla-ägare och andra elbilsförare åtnjuta fri Supercharging via Teslas app.
Vi ses vid en av våra 1200+ Superchargers runt om i Sverige.
De tjänar ju mest på att det skrivs mycket om det (gratis reklam) men att det nyttjas så lite som möjligt (dvs vi befintliga Teslaägare är de minst intressanta att nå). Sen är det för de allra flesta rätt svårt att spara några summor, det skulle vara om man åker på långresa just imorgon då. Men jag har 5-6 mil t.o.r till närmsta SuC, så där skulle jag inte gå plus.
Edit: 15.31 fick jag faktiskt ett mail från Tesla om det!
De tjänar ju mest på att det skrivs mycket om det (gratis reklam) men att det nyttjas så lite som möjligt (dvs vi befintliga Teslaägare är de minst intressanta att nå). Sen är det för de allra flesta rätt svårt att spara några summor, det skulle vara om man åker på långresa just imorgon då. Men jag har 5-6 mil t.o.r till närmsta SuC, så där skulle jag inte gå plus.
Edit: 15.31 fick jag faktiskt ett mail från Tesla om det!
Nu fick även jag mail om det
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Testade nya laddarna i Linköping. 45kW, gissningsvis för att stationen nästan var fullbelagd och elen inte räcker till. Laddade medans jag handlade och fick iaf 25kWh gratis under tiden vi var där. Tack Tesla.
Åkte förbi Borlänge men upptäckte till min fasa att de öppnat den för alla. Det stod 5 lediga i appen men det gick inte att få en plats alls. Bilar stod hur som helst
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Åkte förbi Borlänge men upptäckte till min fasa att de öppnat den för alla. Det stod 5 lediga i appen men det gick inte att få en plats alls. Bilar stod hur som helst
Jag fattar det som att Tesla har öppnat alla SuC i Sverige nu.