Jag känner igen detta uttag från när jag hade en hybrid förut, så jag känner mig rätt säker på att det är för laddkabel. Funkar det att ladda Tesla i denna?
Får hem min i början av nästa vecka, vore fint att kunna ladda.
Tack för svaren, den på Amazon var ju extremt billig. Vågar man lita på att den är säker? Tänker på tex billiga mobilladdare från Kina som börjar brinna
Den är nog lika bra som liknande modeller. Borde kosta runt 3000 kr, men troligtvis har säljaren inte så bra koll på valutan och lagt ut den för billig. Skeppas från amazon, så man ska få vad man beställt.
Tack för svaren, den på Amazon var ju extremt billig. Vågar man lita på att den är säker? Tänker på tex billiga mobilladdare från Kina som börjar brinna
Detta är ju ingen laddare, ingen omvandling sker i burken.
Det är bara ett relä och lite elektronik.
Så 20 timmar för att ladda fullt. Då är det bara 1-fas.
Med 3-fas laddar man 0-100% på drygt 7 timmar.
Är det en Tesla du laddar? Då kan du kolla i appen eller på skärmen i bilen, om det är en cirkel med en 3:a i, efter spänningen. Är det inte det så är det inte 3-fas.
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Du laddar som sagt bara med en fas, så antingen är det en enfas-laddare med vanlig schuko, eller så är laddaren inställd på enfas, eller så är CEE-uttaget felaktigt installerat med bara en fas.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ja det är Tesla Model Y, grunkan hade en röd grej och instruktionen (på tyska) handlar på både 1 och 3-fas.
Elskåpet hade inte proppar i alla faser, eller hur man uttrycker det, så jag lånade några som gick till växthuset och trädgårdsbelysning och då fick jag i alla fall 1 fas. Ska köpa proppar (vad heter det egentligen) och fylla i resten och testa, funkar inte det ringer jag en elektriker. Precis köpt huset.
Carla som sålde bilen skulle skicka ett Mail en timme efter leverans om att överföra appen, det mailet lyser med sin frånvaro så jag får väl vänta på gula lappen.