Bakåtvänd bilbarnstol i framsäte & sikte i backspegel

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Fluff

Bakåtvänd bilbarnstol i framsäte & sikte i backspegel

Inlägg av Fluff »

Hej allihopa,

Jag har en model 3 LR 2021 och kommer snart att gå från 1 till 2 barn. Jag planerar att ha bebisen i sitt babyskydd i baksätet tillsammans med en vuxen första månaderna och flytta 3-åringen till en ny bakåtvänd bilbarnstol i passagerarsätet. Har några av er varit i en liknande situation? Har ni några stolmodeller att rekommendera?

En viktig fråga till. Hur är siktet i högra backspegeln med en bakåtvänd bilbarnstol där fram? Finns det stolar som "gömmer" spegeln mer än andra? Några tips?

Tack :)

[Edit] Jag helst ute efter en stol så klarar upp till ca 7år/36kg
Fluff

Re: Bakåtvänd bilbarnstol i framsäte & sikte i backspegel

Inlägg av Fluff »

Jag testar förenkla frågan något. Finns det någon som har eller har haft en bakåtvänd bilbarnstol i framsätet på en model 3? Har ni några rekommendationer?
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

Kör till en butik som är duktig på bilbarnstolar. Titta ut två tre stycken. Be att få testa att montera i bil för att se hur det skymmer. Vill de inte gå med på test? Fråga hur deras öppet köp policy ser ut. Om du t.ex. köper en stol, monterar den i bilen och sedan lämnar tillbaka den. Flera bra butiker ser dock till att man kan testa. Själv kör vi runt med en Axkid Minikid 4 i framsätet. Dock inte en Tesla. Min fru ser hela backspegel och jag får luta mig lite för att se hela.
Användarvisningsbild
FA89
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik310834

Inlägg av FA89 »

Vi har en Besafe izi plus bakåtvänd i passagerarstolen och ja, den skymmer backspegeln. Det andra med dessa stolar och Model 3 är att det inte går att trä förankringsremmarna runt stolsskenorna då de ligger dikt mot golvet. Finns ju öglor man kan mecka dit om man lossar T45an och donar, inget jag orkat. Sedan hjälper det ju inte att det är en låg sedan så man får kröka ryggen i ett S för att lirka in ungen.
Skriv svar