Laddning medan man kör
Moderator: Redaktion
Re: Laddning medan man kör
Känns som en bluff av stora slag.
Det är ju över 10 år sedan produkten presenterade och man vill inte tala om hur den fungerar och har inte heller kommit til någon serieproduktion. Om produkten faktiskt är så här pass revolutionerande hade den varit ute på marknaden nu och/eller detaljer om hur den fungerar hade varit kända.
Generellt sett, när det dyker upp något som är helt revolutionerande är det inte ett sådant här hemlighetsmakeri kring den. Om det är det är det alltid en bluff av något slag.
Det är ju över 10 år sedan produkten presenterade och man vill inte tala om hur den fungerar och har inte heller kommit til någon serieproduktion. Om produkten faktiskt är så här pass revolutionerande hade den varit ute på marknaden nu och/eller detaljer om hur den fungerar hade varit kända.
Generellt sett, när det dyker upp något som är helt revolutionerande är det inte ett sådant här hemlighetsmakeri kring den. Om det är det är det alltid en bluff av något slag.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- Off Grid Byggaren
Med dagens teknik laddas elbilar när de står helt stilla.
De flesta elvägar som testats har inte fungerat.
https://www.dn.se/motor/efter-fem-ar-nu ... -lund-ner/
De flesta elvägar som testats har inte fungerat.
https://www.dn.se/motor/efter-fem-ar-nu ... -lund-ner/
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Fast det där verkar inte ens vara el-väg utan någon magisk ”katalysator” som genererar ström. Så ännu mer BS än el-vägar som ändå har någon slags teoretisk potential på pappret men inte fungerar alls i praktiken.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Seriös kommentar: alla dom här projekten är fullständigt opraktiska och saknar helt potential (pun intended) att skala till användbara nivåer.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Följer man länkarna från videon kommer man till den här sidan https://ecatthenewfire.com/pre-order-the-ecat-sklep/
där man kan förbeställa en 100W enhet för $249
Ger alltså 100W, 12V DC i 100 000 timmar.
Ingen som tycker att det låter för bra för att vara sant?
Volvo TGB11
Det är Andrea Rossis gamla uppfinning, den som genom en magisk substans kan transmutera nickel till koppar och utvinna energi ur det. Ingen i forskarvärlden vill ta i den med tång, men "en dåre och hans pengar kan enkelt frånskiljas" så han får lite investeringar då och då för att hålla cirkusen igång.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- fth
- Teslaägare
Haha, jag kastade bara ett öga på videon och drog slutsatsen att det bara var ytterligare ett av alla dessa meningslösa elvägs-projekt, men det var ju mycket värre än så, ren snake oil.tor-ake skrev: ↑08 okt 2024 08:54Det är Andrea Rossis gamla uppfinning, den som genom en magisk substans kan transmutera nickel till koppar och utvinna energi ur det. Ingen i forskarvärlden vill ta i den med tång, men "en dåre och hans pengar kan enkelt frånskiljas" så han får lite investeringar då och då för att hålla cirkusen igång.

Jag trodde i min enfald att Rossis trams hade förpassats till historiens skräphög vid det här laget.

/fth
Skulle inte förvåna mig om denna demo är lite mer teoretisk än vad som framställs. Tex att man "vet" och "har en plan" på att utveckla denna magiska manick som ger 100W per enhet. Sen har man "simulerat" x antal såna manicker med x antal lithumbatterier istället som laddar ordinarie batteriet och säger, "Titta, vi kommer längre, precis som vi sa!....(vi behöver bara uppfinna energikällan som vi i nuläget simulerar)"fth skrev: ↑08 okt 2024 09:50Haha, jag kastade bara ett öga på videon och drog slutsatsen att det bara var ytterligare ett av alla dessa meningslösa elvägs-projekt, men det var ju mycket värre än så, ren snake oil.tor-ake skrev: ↑08 okt 2024 08:54Det är Andrea Rossis gamla uppfinning, den som genom en magisk substans kan transmutera nickel till koppar och utvinna energi ur det. Ingen i forskarvärlden vill ta i den med tång, men "en dåre och hans pengar kan enkelt frånskiljas" så han får lite investeringar då och då för att hålla cirkusen igång.![]()
![]()
Jag trodde i min enfald att Rossis trams hade förpassats till historiens skräphög vid det här laget.![]()
/fth
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Så det är ett ej uppladdningsbart batteri på 10.000 kWh som inte finns i verkligheten som man ska betala drygt 2.500 kr för?larkar skrev: ↑08 okt 2024 08:40Följer man länkarna från videon kommer man till den här sidan https://ecatthenewfire.com/pre-order-the-ecat-sklep/
Jag är också ganska skeptisk men det var ganska många personer som övervarade demonstrationen och kollade. Det borde kunnat avslöjats som en bluff då, tycker jag. Det kan ju vara något!
Annars är ju kommentarerna på forumet ganska självsäkra och roliga!
Annars är ju kommentarerna på forumet ganska självsäkra och roliga!
- fth
- Teslaägare
Det har avslöjats som bluff, flera gånger dessutom.
Påstår man sig ha lösningen på hela världens energiproblem i sin hand, på ett sätt som direkt strider mot etablerad kunskap om hur världen faktiskt fungerar, och samtidigt är helt ovillig att låta oberoende tester genomföras, och av någon anledning aldrig lyckas leverera fungerande produkter, så får man nog räkna med att få en del kritik..."Extraordinary claims require extraordinary evidence"
- Carl Sagan
/fth