Idag så märkte jag att nån hade rånad 4 kåpor från min MYLR som har 20tum induction fälgar. så tråkig och onödig!!

Har någont annan i Stockholm upplevd samma? Det var parkerad på vallhalalvägen. Vet ni hur man får tag i nya?
Moderator: Redaktion
Ser inte ut som det sitter någon låsbult/låsmutter/whatever, men gissar att det inte är någon som skulle få för sig att baxa ett par fälgar på vallhalalvägen...
Tack! ska kolla med TeslaSwedishAdvocate skrev: ↑15 maj 2024 16:37Gissar att man kan köpa nya kåpor hos Tesla. Vet dock inte hur det är med lagerhållningen, men de kanske finns i lager.
Trist.
Valhallavägen är ökänd, försvinner mycket däromkring. För egen del bara en bilstereo för länge sedan (brukar inte stå där), men hört många som blivit av med allt möjligt.SwedishAdvocate skrev: ↑15 maj 2024 16:33Ser inte ut som det sitter någon låsbult/låsmutter/whatever, men gissar att det inte är någon som skulle få för sig att baxa ett par fälgar på vallhalalvägen...![]()
Mycket kriminalitet på Östermalm. Sexköp, knarkhandel och nu bildelar. Bloody borgarbracks!Klintan skrev: ↑15 maj 2024 21:08Valhallavägen är ökänd, försvinner mycket däromkring. För egen del bara en bilstereo för länge sedan (brukar inte stå där), men hört många som blivit av med allt möjligt.SwedishAdvocate skrev: ↑15 maj 2024 16:33Ser inte ut som det sitter någon låsbult/låsmutter/whatever, men gissar att det inte är någon som skulle få för sig att baxa ett par fälgar på vallhalalvägen...![]()
Ett värde för vem?
Precis, den som tog den såg ett värde i dem, antingen för eget bruk eller för att sälja, jag tror inte man gjorde det för att vara elak och slängde dem i en soptunna.
Ibland knycker folk grejer för att det är "kul" eller lätt, inte för att tjuven tror att det stulna har ett värde. Och ja, det är inte alls ovanligt att stöldgods hamnar i soptunnor eller i närmaste buskage.
Jag skulle iaf definitivt kolla så att muttrarna inte är lossade!