Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Senilis_garrulitas
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 26 maj 2023 10:07

Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Inlägg av Senilis_garrulitas »

Har en 3 LR 2022 med 4 000 mil på nacken

Tidigare när jag har lagt i backen har skärmen visat en stor bild från backkameran och små bilder i kanterna från de båda sidokamerorna.
Efter en programuppdatering i april försvann sidobilderna. Frustrerande. Efter nästa uppdatering i maj var sidobilderna tillbaka igen. Skönt. Efter ännu en programuppdatering i juli var sidobilderna borta igen. Va_f.... :evil: :evil: :evil: Efter senaste uppdateringen i augusti är sidobilderna fortfarande försvunna.
Man kan bli galen för mindre. Verkar som om konfigurationsstyrningen hos Tesla är obefintlig.

Någon som känner igen problemet ? och vad ska man göra för att få tillbaka sidobilderna ??
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Inlägg av slugger75 »

Senilis_garrulitas skrev: 20 sep 2023 09:30
Har en 3 LR 2022 med 4 000 mil på nacken

Tidigare när jag har lagt i backen har skärmen visat en stor bild från backkameran och små bilder i kanterna från de båda sidokamerorna.
Efter en programuppdatering i april försvann sidobilderna. Frustrerande. Efter nästa uppdatering i maj var sidobilderna tillbaka igen. Skönt. Efter ännu en programuppdatering i juli var sidobilderna borta igen. Va_f.... :evil: :evil: :evil: Efter senaste uppdateringen i augusti är sidobilderna fortfarande försvunna.
Man kan bli galen för mindre. Verkar som om konfigurationsstyrningen hos Tesla är obefintlig.

Någon som känner igen problemet ? och vad ska man göra för att få tillbaka sidobilderna ??
Är det inte bara att scrolla upp från nederkant? Man kan ju toggla mellan två lägen, antingen ser man bara den stora bilden eller så ser man sidokamerorna också. Sitter inte i bilen nu men så kommer jag ihåg det i alla fall.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 192
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Inlägg av SALVETA »

Man kan ju välja om man vill ha dom små eller inte med någon knapp eller svepning på eller under bilden om jag minns rätt.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 517
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Inlägg av Collin87 »

Senilis_garrulitas skrev: 20 sep 2023 09:30
Har en 3 LR 2022 med 4 000 mil på nacken

Tidigare när jag har lagt i backen har skärmen visat en stor bild från backkameran och små bilder i kanterna från de båda sidokamerorna.
Efter en programuppdatering i april försvann sidobilderna. Frustrerande. Efter nästa uppdatering i maj var sidobilderna tillbaka igen. Skönt. Efter ännu en programuppdatering i juli var sidobilderna borta igen. Va_f.... :evil: :evil: :evil: Efter senaste uppdateringen i augusti är sidobilderna fortfarande försvunna.
Man kan bli galen för mindre. Verkar som om konfigurationsstyrningen hos Tesla är obefintlig.

Någon som känner igen problemet ? och vad ska man göra för att få tillbaka sidobilderna ??
Swipa bara upp eller ner när du har igång backväxeln.
På det viset växlar du mellan dessa 2 olika kameralägena.
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
Senilis_garrulitas
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 26 maj 2023 10:07

Re: Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Inlägg av Senilis_garrulitas »

Tack alla för upplysningen. Man lär sig något nytt varje dag.
Detta har jag totalt missat :o fast jag ägt bilen över 1 1/2 år.
Åter igen tack och ha en bra fortsättning på hösten
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Bild vid backning ändrad efter programuppdatering

Inlägg av Bjelke »

Senilis_garrulitas skrev: 21 sep 2023 16:49
Tack alla för upplysningen. Man lär sig något nytt varje dag.
Detta har jag totalt missat :o fast jag ägt bilen över 1 1/2 år.
Åter igen tack och ha en bra fortsättning på hösten
Jag glömmer t.o.m. bort saker med tiden och blir ibland påmind om bra saker på forumet :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar