Krossat glastak

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare

Krossat glastak

Inlägg av wotottw »

Hej sitter och begrundar mitt öde, har haft bilen i snart en månad. Upptäckte idag att främre glastaket har träffats av något stort som en baseball och krossats ordentligt. Är det någon som råkat ut för samma sak.

Hur lång reparations tid etc ?

Tackar samtidigt för alls tips och annan kul läsning som skrivs på det här forumet!
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Re: Krossat glastak

Inlägg av Lessmog »

Men vad trist! :shock:

Stod bilen i Bromma? Vilken del? Nära någon friidrottsanläggning eller utövare (kula, slägga)?

Tyvärr har jag inget konkret att bidra med, bara empati.
Användarvisningsbild
ziggy
Teslaägare

Inlägg av ziggy »

Trist!
Hade en spricka i den främre delen av panoramataket orsakat av något som fallit.
Tesla Service bytte den enkelt.
Det är tydligen svårare med den bakre glasdelen.
Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare

Inlägg av wotottw »

ziggy skrev:
Trist!
Hade en spricka i den främre delen av panoramataket orsakat av något som fallit.
Tack för info, det va skönt att höra. Försöker intala mig att det bara gäller en bil
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

wotottw skrev:
ziggy skrev:
Trist!
Tack för info, det va skönt att höra. Försöker intala mig att det bara gäller en bil
Så länge ingen blev skadad och det bara handlar om att byta en bit glas, så är det väl inte farligt alls? Det är ju faktiskt bara en bil och jag har svårt att tänka mig att du har djupare känslor för enskilda delar av bilen som blir utbytta? Taket kommer säkert att ge lika mycket ljus och glädje med en efterträdare i framkant antar jag 8-)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare

Inlägg av wotottw »

HelectriC skrev:
wotottw skrev:
ziggy skrev:
Trist!
Så länge ingen blev skadad och det bara handlar om att byta en bit glas, så är det väl inte farligt alls? Det är ju faktiskt bara en bil och jag har svårt att tänka mig att du har djupare känslor för enskilda delar av bilen som blir utbytta? Taket kommer säkert att ge lika mycket ljus och glädje med en efterträdare i framkant antar jag 8-)
Hej jag har läst många av dina tidigare inlägg
och du verkar ha skön inställning till det mesta
Ska försöks ta efter den vh Lasse
Skriv svar