Tesla service borta?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Vincent90

Tesla service borta?

Inlägg av Vincent90 »

Är det bara jag som inte kommer åt service i appen?
Den bara laddar.
Senast jag tog kontakt med dem skulle de återkomma till mig och idag kommer jag inte in alls.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tesla service borta?

Inlägg av mikebike »

Vincent90 skrev: 05 apr 2023 15:56
Är det bara jag som inte kommer åt service i appen?
Den bara laddar.
Senast jag tog kontakt med dem skulle de återkomma till mig och idag kommer jag inte in alls.
Funkar hos mig.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Lundlund

Re: Tesla service borta

Inlägg av Lundlund »

Min stod o laddade igår men funkar nu.

Jag skickade in häromdagen att det släppt lite på ena ppf-skyddet på min en månad gamla mylr. Dom hade missat att sätta på dessa något jag upptäckte när jag kom hem, så jag åkte förbi Huddinge 2 dgr senare och dom fixade dom det på studs.

Vad innebär detta meddelande, kommer dom att ta på sig kostnaden eller är det ngt jag får veta först när jag bokat o dom har kommit hem?
54EE32AB-D7FE-4A0B-98CF-A6F0F602152F.jpeg
Vincent90

Inlägg av Vincent90 »

Det verkar som om att det kostar för dig. På min står där boka och kostnadsförslag 0kr.
Just nu försöker jag anmäla en skada till Trygghansa men de hittar inte min bil och Tesla verkar inte svara. Jag har varit inne på Werksta och fått den undersökt och se väntar bara på ett skadenummer.
Hoppas det löser sig snart så man kan slippa denna cirkus.
Idag kan jag inte direkt rekommendera någon att köpa Tesla men jag hoppas det kan ändras med tiden.
Lundlund

Inlägg av Lundlund »

Hmm, så efter ca 20 dagar så tar man sin hand ifrån något dom själva ”monterat”, blir lite trött.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Lundlund skrev: 05 apr 2023 17:35
Hmm, så efter ca 20 dagar så tar man sin hand ifrån något dom själva ”monterat”, blir lite trött.
Det är inte alls säkert, vänta och se. Alla gånger (utom en) jag haft garantiärende så har det stått sådär inledningsvis och så har det blivit 0 kr att betala vid kassan ändå.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Curik skrev: 05 apr 2023 17:47
Lundlund skrev: 05 apr 2023 17:35
Det är inte alls säkert, vänta och se. Alla gånger (utom en) jag haft garantiärende så har det stått sådär inledningsvis och så har det blivit 0 kr att betala vid kassan ändå.
Samma för mig, har fått kostnadsförslag nästan alla gånger men bara fått betala en gång…
Dom gör väl så för att slippa jobbiga situationer efteråt OM det inte går på garantin (vilket
dom kunde vara tydligare med däremot).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Lundlund

Inlägg av Lundlund »

Sorry om jag är lite trög, men kommer jag att veta om dom ska ha betalt när jag ”godkänner och boka”? Om det då visar sig att dom vill ha knappt 1800 kronor, kan jag då boka av?
Användarvisningsbild
sTorM3
Teslaägare

Inlägg av sTorM3 »

Det vet du nog inte förrens de faktiskt fått titta på det själva och kan bedöma om det är ett garantiärende eller inte. Be dem meddela om det inte är ett garantiärende när du lämnar in, så att du kan ta ställning till om det ska åtgärdas eller inte. Samma gäller nog för mobile service, han/hon kan väl snabbt avgöra om det täcks av garanti eller inte (yttre åverkan t.ex). Jag har aldrig behövt betala, fast jag fått ett uppskattat pris och godkänt, ärendena har alltid hamnat under garanti.
Lundlund

Inlägg av Lundlund »

Alright, tack för svar.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Lundlund skrev: 05 apr 2023 18:16
Sorry om jag är lite trög, men kommer jag att veta om dom ska ha betalt när jag ”godkänner och boka”? Om det då visar sig att dom vill ha knappt 1800 kronor, kan jag då boka av?
Du kan alltid fråga när du väl är där. Det gjorde jag sista gången jag var där och vände i dörren när dom sa att det inte skulle gå på garantin.
Gunnergard1337
Referralkod: ts.la/mattias431869

Inlägg av Gunnergard1337 »

Jag har haft en del småfix på min bil, och alltid är det ett kostnadsförslag (som gjorde mig orolig första gången), men jag har aldrig behövt betala. De använder troligen också underlaget för att kunna debitera tesla centralt då det är garanti. Ingen jobbar gratis...
Lundlund

Inlägg av Lundlund »

Åkte förbi Tesla i Segeltorp o blev väl inte klok på om det skulle gå på garantin eller inte, men tjejen jag pratade med lovade att återkomma och när jag sen gick in i appen så var det 0 kr.
22EFC913-3D46-45D8-AD65-25CF3DA51265.jpeg
Skriv svar