Stolarna i Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Stolarna i Model S

Inlägg av hybris »

igår provade jag BMW M4. Stolarna är helt sjukt sköna. man sitter som gjuten. De stolarna skulle jag vilja ha i min model S. För dåligt grepp i original. Om Ni bor nära en BMW hamdlare dra och provsitt en M4 så fattar Ni vad jag menar... M4 är fin men får inget sug i magen eftersom det är en bensinmotor... tänk en M4 med tesla drivlina!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Re: Stolarna i Model S

Inlägg av Niclas »

Hade en BMW 535i M-sport innan med sportstolar. Tycker Teslas är mycket bättre och bekvämare. Visst, det är mer sidostöd i BMWs sportstolar, både för kroppen och låren, men Teslans stolar är bekvämare för normal körning. De har ju dessutom svankstöd.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

m stolarna i BMW är en helt annan klass... jag menar i riktiga M bilar! Ny M4an har helt sjukt bra stolar. Min 1M hade bra stolar men M4an.. mumma... antar att de är standard. kollade inte på specen. Jag satt helt fantastiskt i de stolarna. respekt säger jag bara...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Nej model S stolar är inte mer bekväma. faktiskt rejält klassskillnad mellan de i M4 och model S. då har jag desstuom performance stolar med alacantra. Prova M4an stolar! Wish Imcould mount them in Model S. tror de jag satt i hade lite dyrare skinn än standard men stolarna är nog same i grunden tror jag. Yepp det enda jag suktade efter i M4an var stolarna... ;-)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Är det standard- eller performance-säten ni har?
Nichen
Kontakt:

Inlägg av Nichen »

Jag tyckte att Elon på aktieägarnas träff nämnde att man skulle kunna få byta ut sina stolar (gratis!!!) mot bättre stolar om några månader! Vet inte om jag hörde fel men jag tror inte det.
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Inlägg av G F »

Nichen skrev:
Jag tyckte att Elon på aktieägarnas träff nämnde att man skulle kunna få byta ut sina stolar (gratis!!!) mot bättre stolar om några månader! Vet inte om jag hörde fel men jag tror inte det.
I Oslo sa Elon att för de de bilarna som levereras med de uppdaterade stolarna är det gratis (tillverkade sista halvan av mars och framåt). Men detta gällde bara fjärdarna under rumpan. På samma vis som de som tillverkades från april fick gratis hatthylla. Jag fick fjädrarna på min men hatthyllan får jag betala för (ska efterlevereras). Han sa också att de arbetar på helt nya stolar som kommer om ett år och han lovade att man ska kunna byta till dessa i efterhand, men han lovade inte deta skulle bli gratis.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

G F skrev:
I Oslo sa Elon att för de de bilarna som levereras med de uppdaterade stolarna är det gratis (tillverkade sista halvan av mars och framåt). Men detta gällde bara fjärdarna under rumpan. På samma vis som de som tillverkades från april fick gratis hatthylla. Jag fick fjädrarna på min men hatthyllan får jag betala för (ska efterlevereras). Han sa också att de arbetar på helt nya stolar som kommer om ett år och han lovade att man ska kunna byta till dessa i efterhand, men han lovade inte deta skulle bli gratis.
Nu hängde jag inte med. Har alla bilar från mars och framåt stolsfjädrarna "fixade" från tillverkning menar du? Eller kan man på dem begära fixen gratis?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

min har performance med alcantra. Skulle säga att de är mest lika BMWs sportstolar fast mjukare skinn. Dvs lite som den "utökade skinnklädseln" till BMW. inte som nappaläder.

Inget fel på stolen i grunden. man sitter bra. men passar inte P85/P85+ då man inte har bra grepp i stolen. provsitt nya M4 säten så förstår Ni. Där sitter man perfekt när det svänger... :-) Stolen med extra stoppning i sidan gör ingen skillnad. Så originalstolarna i model S är ok i s85 men riktiga sportstolar behövs till P>
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

hatthyllan kan du slänga! skräp! det enda vettiga med den är skydda insyn = tona rutorna... usel design...
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Inlägg av G F »

matbl skrev:
G F skrev:
Nu hängde jag inte med. Har alla bilar från mars och framåt stolsfjädrarna "fixade" från tillverkning menar du? Eller kan man på dem begära fixen gratis?
Ja efter Mars levereras inget annat än de mjukare fjädrarna. Tycker dock inte de känns mjuka, vid långkörning känns de helt OK, kanske det var hela poängen. Svårt att jämföra när man inte kört länge i de ursprungliga stolarna. Jag har ingen aning om du kan få gamla fjädrar utbytta eller vad det i så fall kostar, du får kolla med service!
Skriv svar