Teslas usla service (som vanligt)...

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av tompajo »

Jag hade min S inne för en reparation av trevägsvalvet nyss. (Det var förövrigt andra gången för samma fel inom några månader eftersom de inte gjort ett riktigt jobb första gången.) Men oavsett så hade de lyckats göra en skada på aluminiumlisten under skärmen. Jag påpekade det via appen (eftersom man inte kan kontakta dem på något annat sätt) och de svarade med vändade post med en ren lögn att det inte ens hade varit där och gjort något. Jag frågade då vem de hade släppt in i min bil när den var inne på reparation och då svarade de att de hade varit där för att koppla in datorn men att de absolut inte hade skadat skärmen. Det här svarar de utan att varken bry sig om att ta reda på vad det är för skada eller något annat.
För mig är det ganska enkelt. Jag kör min bil mycket varje dag och självklart använder jag skärmen hela tiden så om det hade funnits en skada så synligt vid skärmen hade jag sett det. Så för mig är det helt uppenbart att de har orsakat skadan. Jag har dessutom gått tillbaka till gamla bilder på min tesla där det tydligt syns att det inte finns någon skada.

Men eftersom Teslas service går ut på att göra dåliga jobb och aldrig ta ansvar för sina klantigheter så kommer de inte att stå för skadan. De har avslutat ärendet.

Ytterligare en gång funderar jag på att sälja min Tesla bara på grund av att deras service är så usel. Så fort det kommer någon annan bil som har en hyffsad AP så ryker Teslan fortare än kvickt. Otroligt synd med tanke på att Teslan är den i särklass bästa och roligaste bilen jag har kört.
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Trevlig »

Du beskriver exakt därför jag sålde min.

Saknar den massor och vill köpa en till men vågar inte pga service och kvalitet....
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3645
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Tellus »

Man får filma hela bilen utanför Tesla innan inlämning :(
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Bjelke »

Tellus skrev: 17 mar 2023 13:08
Man får filma hela bilen utanför Tesla innan inlämning :(
Jag brukar ta kort runtom och till viss del invändigt, även på eventuell lånebil.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5998
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Remuz »

Polestar 2 har bättre ap än tesla så det är bara att byta
P85D svart/svart med gratis SuC
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Bengt-re »

Överdrivs det inte lite i tråden? Är era upplevelser verkligen så hemska?
Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare
Inlägg: 304
Blev medlem: 10 jan 2015 13:10

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Jwe »

Värre!
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Bengt-re »

Jwe skrev: 18 mar 2023 00:08
Värre!
Jag får likssom inte ihop det i min skalle att det skall vara så uselt. Lite usla har ju alla bilverkstäder alltid varit, men detta låter värre är dåligt....
Användarvisningsbild
ermase
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 22 sep 2017 20:50

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av ermase »

Lite slump är det nog också. Jag är inne på min 5:e Tesla och har kört ca 35 000 Teslamil. I stort sett utan större problem. Bytt några drivaxlar och handtag på garantin men lämnar aldrig in bilarna på service. Det jag stör mig mest på är att personalen är totalt okunnig om sin egen produkt och att kommunikationen med dem är precis hopplös. Vid två tillfällen har jag blivit grovt felinformerad om dels produkten men också om skatteregler vid inköp. Dock tycker jag fortfarande om man kör mycket och långt så är MS Raven totalt sett den bästa elbil som byggts, så vi har två. :D
Senast redigerad av ermase, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Honkan »

Låter inte alls skoj, har bara haft små åtgärder där de kommer hem och det var mycket proffsigt och perfekt med service hemma då jag inte bor i närheten av ett service center.
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7728
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av mikebike »

Honkan skrev: 18 mar 2023 06:46
Låter inte alls skoj, har bara haft små åtgärder där de kommer hem och det var mycket proffsigt och perfekt med service hemma då jag inte bor i närheten av ett service center.
Mobil Service kom hem till till mig för att fixa laddporten.
För det första hjälpte det inte, för det andra installerade han mjukvaran som kopplade ur min radar. :evil:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 437
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av DanneB »

Tycker min MS har fungerat ypperligt genom åren. Bara smågrejer, som fixats lätt. Nu senast gick dock dörrhandtaget på förardörren sönder och jag lämnade in den till SC för det.
När jag får tillbaka bilen och kör hemåt, så märker jag att det är ett vindbrus. Precis som om fönsterrutan inte är helt stängd.
Är fönsterrutan något de måste hålla på med för att laga dörrhandtaget? En slump? Något de kan ta på sig att fixa, om jag säger till?
Själva rutan tar också i listen, när jag öppnar dörren nu. Så den åker inte ner tillräckligt vid dörröppning.

Nya handtaget var ju inte heller någon större hit, då det låter WWWHHHYYEEEEEEEEEE varje gång det åker in och ut. Tidigare hörde man det knappt, bara ett svagt surrande.
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare
Inlägg: 304
Blev medlem: 10 jan 2015 13:10

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Jwe »

DanneB: "Är fönsterrutan något de måste hålla på med för att laga dörrhandtaget?"

Ja, och därför måste fönstermekanismen justeras efter handtagsbytet.
Det är mycket känsligt att det blir rätt. Annars uppstår de problem du beskriver.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2437
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av NiklasTesla »

Bengt-re skrev: 17 mar 2023 23:39
Överdrivs det inte lite i tråden? Är era upplevelser verkligen så hemska?
Fördelen med vår Model 3 LR AWD från 2019 är att den är en riktig slitvarg som efter lite småfix i början samt fix av övre länkarm bara går och går och går utan varken reparation eller service (knappt (endast spolarvätska, torkarblad, kupéfilter, däck)). Nu inne på ca 15000 billiga mil körda och lär behålla ett bra tag till som det känns just nu.

MVH
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2950
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Walker »

Bengt-re skrev: 17 mar 2023 23:39
Överdrivs det inte lite i tråden? Är era upplevelser verkligen så hemska?
Bara man har så lite som möjligt att göra med service så är det inga problem… de flesta bilarna bara rullar och går. Men är oturen framme och du behöver hjälp med något fix…. beklagar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Trevlig »

Bengt-re skrev: 17 mar 2023 23:39
Överdrivs det inte lite i tråden? Är era upplevelser verkligen så hemska?
Min bil tog inte laddning 2 dagar gammal fabriksny 25 mil, de repade skärmen när de bytte laddluckan så omlackering.

Detta är bara en liten liten del av alla problem.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 595
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av macksie »

Plus ett på Bjelke och Tellus.
Vad jag brukar göra både på min egen bil och lånebil är:
Sätter mig i förarsätet. Startar filminspelning på min mobil. Filmar huvuddisplay. På denna startar webbläsaren och matar in söktermen "time" då får man inspelat tid och datum på filmen. Filmar sen utan att pausa inne i bilen, och även vindruta. Fortsätter filma ute, och ser till att få med lite runt omkring. Går sen två varv runt bilen i ganska rask takt, ett lägre och ett på lite högre nivå för att få med både fälgar och rutor. Inte behövt använda ännu, men känns ju inte omöjligt att det kommer behövas.

Sist hade jag lånebil och den fick under mitt användande fick ett ordentligt stenskott. Jag var ärlig med det, men hände aldrig nåt
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Teslas usla service (som vanligt)...

Inlägg av Dexter86 »

Överdrivs inget alls
Teslas service är totalt oduglig och under all kritik
Ja, värre än många andra dessvärre även om vissa andra också är kassa
Skriv svar