Ny touch på bakändan på S Plaid

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
KrisJ
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 13 dec 2021 06:55

Ny touch på bakändan på S Plaid

Inlägg av KrisJ »

Jag minns att jag såg en tråd om någon som gjorde en liknande grej på sin M3 här på forumet och tänkte bara posta en inspirationsbild på min nya bakända från ett grådassigt Göteborg. Jag tyckte det var för mycket svart och Plaid-ikonen känns i min mening bara plottrig.

IMG-0755.jpg

Det jag (läs: min PPF leverantör) gjort är att vit-foliera det svarta handtaget/listen som går mellan baklysena, ta bort Plaid märket och sätta slimmade skylthållare. Skylten hamnade dock lite längre ner pga hålplaceringen i skylthållaren. Ska borra nytt hål i skylthållaren och flytta upp skylten ca 2cm vid nästa tvätt.

Cleant och snyggt tycker jag. Andra kanske inte håller med men så här ser det i alla fall ut om någon annan går i liknande tankar.
2023 - S Plaid
2022 - Y LR - Såld
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8771
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Ny touch på bakändan på S Plaid

Inlägg av Pontus »

Snällt mot alla andra eftersom det är den sidan dom lär se mest av ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5755
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Ny touch på bakändan på S Plaid

Inlägg av SwedishAdvocate »

Gissar att du återkommer med ny bild när du flyttat reg.plåten...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Joakimgabrielsson
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 05 aug 2020 17:26
Ort: Floda

Re: Ny touch på bakändan på S Plaid

Inlägg av Joakimgabrielsson »

KrisJ skrev: 16 jan 2023 18:25
Jag minns att jag såg en tråd om någon som gjorde en liknande grej på sin M3 här på forumet och tänkte bara posta en inspirationsbild på min nya bakända från ett grådassigt Göteborg. Jag tyckte det var för mycket svart och Plaid-ikonen känns i min mening bara plottrig.


IMG-0755.jpg


Det jag (läs: min PPF leverantör) gjort är att vit-foliera det svarta handtaget/listen som går mellan baklysena, ta bort Plaid märket och sätta slimmade skylthållare. Skylten hamnade dock lite längre ner pga hålplaceringen i skylthållaren. Ska borra nytt hål i skylthållaren och flytta upp skylten ca 2cm vid nästa tvätt.

Cleant och snyggt tycker jag. Andra e inte håller med men så här ser det i alla fall ut om någon annan går i liknande tankar.
Blev grymt. Jag brukar skita i hållare och borra hål i vänstra och högra yttersta tecknen och nita med svart plastnit. Blir skitbra. Jag kan hjälpa dig om du bjuder på ett åk. Jobbar i sisjön på Renault-verkstaden. Se bild
CA645321-9F9C-43F9-9BB4-3AED45F0309E.jpeg
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Ny touch på bakändan på S Plaid

Inlägg av danni »

Det blev cleant! Jag kommer snygga upp det där också i samband med foliering, men gå åt ett annat håll. Jag tar bort T-märket och Plaid-dekalen och behåller det svarta. Kommer funka bra ihop med orange folie tror jag :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar