Volkswagen ID.4 GTX 2023 0 mil helt ny 11% rabatt -72 000
Moderator: Redaktion
Volkswagen ID.4 GTX 2023 0 mil helt ny 11% rabatt -72 000
Volkswagen ID.4 GTX dragkrok, 3 zons klimatanläggning, lastnät, variabelt lastgolv
Helt ny, 0 mil
Nybilsgaranti till januari 2025
Vagnskadegaranti till januari 2026
Första service januari 2025, obegränsade mil
610 000 kr
En likadan på volkswagen.se kostar 682 000 kr. Alltså 72 000 rabatt (11%) Motsvarar mer än full högsta bonus, som egentligen inte finns längre.
Färg: Svart
Extrautrustning:
- Dragkrok infällbar, elektriskt utfällbar
- Komfortpaket samt Komfortpaket Plus (3-zons helautomatisk klimatanläggning, Climatronic, Nätmellanvägg/Lastförskjutningsnät i textil, Bagagenät att fästa i lastsurrningsöglorna, Variabelt lastgolv i bagageutrymmet.)
- Lastpaket med bl a bagagerumsmatta
- 230 V laddare för vanligt vägguttag Volkswagen original
Säljs på grund av ändrade laddningsmöjligheter sedan beställning.
Har inte kommit till återförsäljaren än, men har fått registreringsnummer och meddelande om att den kan hämtas inom 1 vecka.
Stockholms-Uppsalaområdet.
Helt ny, 0 mil
Nybilsgaranti till januari 2025
Vagnskadegaranti till januari 2026
Första service januari 2025, obegränsade mil
610 000 kr
En likadan på volkswagen.se kostar 682 000 kr. Alltså 72 000 rabatt (11%) Motsvarar mer än full högsta bonus, som egentligen inte finns längre.
Färg: Svart
Extrautrustning:
- Dragkrok infällbar, elektriskt utfällbar
- Komfortpaket samt Komfortpaket Plus (3-zons helautomatisk klimatanläggning, Climatronic, Nätmellanvägg/Lastförskjutningsnät i textil, Bagagenät att fästa i lastsurrningsöglorna, Variabelt lastgolv i bagageutrymmet.)
- Lastpaket med bl a bagagerumsmatta
- 230 V laddare för vanligt vägguttag Volkswagen original
Säljs på grund av ändrade laddningsmöjligheter sedan beställning.
Har inte kommit till återförsäljaren än, men har fått registreringsnummer och meddelande om att den kan hämtas inom 1 vecka.
Stockholms-Uppsalaområdet.
Senast redigerad av GustavE, redigerad totalt 7 gång.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Vad kostar det att avboka den?
Hur mycket har du fått betala för denna ”deal”? Ge köparen ditt troliga rätt bra pris istället för att jämföra mot nuvarande priser så blir den nog hetare.
Det måste ju finnas en linje hos dig där du iaf slipper betala för att bli av med den menar jag.
Hur mycket har du fått betala för denna ”deal”? Ge köparen ditt troliga rätt bra pris istället för att jämföra mot nuvarande priser så blir den nog hetare.
Det måste ju finnas en linje hos dig där du iaf slipper betala för att bli av med den menar jag.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Ingen betalar väl listpriset hos VW? När jag var där och tittade fick jag 5% direkt. Visserligen på en Skoda.
Är det verkligen prislistan som gäller på id4?
Är det verkligen prislistan som gäller på id4?
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
3-4% har jag blivit erbjuden när jag tagit offerter på ID4 GTX privat. Leverans idag är troligen beställda när listpriset på en GTX var mellan 608900 och 623900.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Jämför gärna mitt pris med alla andra priser på Blocket. Prova även att dra av 5% på alla andra priser om ni vill, glöm ej lägga på extrautrustningen.
Kom ihåg att min är helt ny 2023 med svart instrumentpanel istället för den mindre populära blåa på 2021-2022. Dessutom 0 mil (eller vad den nu har gått vid leverans).
2022 på Blocket har kortare garanti. Vissa satta i trafik så tidigt som 2021 och har bara månader av garanti kvar. Min har maximala garantier.
Kom ihåg att min är helt ny 2023 med svart instrumentpanel istället för den mindre populära blåa på 2021-2022. Dessutom 0 mil (eller vad den nu har gått vid leverans).
2022 på Blocket har kortare garanti. Vissa satta i trafik så tidigt som 2021 och har bara månader av garanti kvar. Min har maximala garantier.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
De som beställde den ökända sista dagen man kunde få bonus bilar har tillverkats nu, iaf den GTX far min beställde. Planerad leverans var några månader senare.
Och kön på ID4 lär ju inte bli längre om man säger så.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Det var snabbt. Har pratat med säljare flera gånger sedan i somras och det har alltid varit 9-12 månaders leveranstid på GTX. Senast för några veckor sedan sa säljare att nybeställningar fick byggvecka 35.Lurkern skrev: ↑21 jan 2023 15:15De som beställde den ökända sista dagen man kunde få bonus bilar har tillverkats nu, iaf den GTX far min beställde. Planerad leverans var några månader senare.
Och kön på ID4 lär ju inte bli längre om man säger så.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Då är ju frågan varför din inte är såld? Varför måste alla elbilister försöka tjäna pengar på sina bilar, det är ju lite över nu.GustavE skrev: ↑21 jan 2023 14:17Jämför gärna mitt pris med alla andra priser på Blocket. Prova även att dra av 5% på alla andra priser om ni vill, glöm ej lägga på extrautrustningen.
Kom ihåg att min är helt ny 2023 med svart instrumentpanel istället för den mindre populära blåa på 2021-2022. Dessutom 0 mil (eller vad den nu har gått vid leverans).
2022 på Blocket har kortare garanti. Vissa satta i trafik så tidigt som 2021 och har bara månader av garanti kvar. Min har maximala garantier.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Är,väl,helt ok att tjäna pengar om man kan men jag tror som du att den tiden ör över, men varför inte försöka. Fin bil men för kort räckvidd för mig.Blipblop skrev: ↑21 jan 2023 18:16Då är ju frågan varför din inte är såld? Varför måste alla elbilister försöka tjäna pengar på sina bilar, det är ju lite över nu.GustavE skrev: ↑21 jan 2023 14:17Jämför gärna mitt pris med alla andra priser på Blocket. Prova även att dra av 5% på alla andra priser om ni vill, glöm ej lägga på extrautrustningen.
Kom ihåg att min är helt ny 2023 med svart instrumentpanel istället för den mindre populära blåa på 2021-2022. Dessutom 0 mil (eller vad den nu har gått vid leverans).
2022 på Blocket har kortare garanti. Vissa satta i trafik så tidigt som 2021 och har bara månader av garanti kvar. Min har maximala garantier.
27,8 kWp solceller
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Jag provkörde en Id4, men när infotainment systemet visade sig var ifrån 90-talet så nä....
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Du glömde starta trådlös Apple Carplay eller Android auto då? För mig är DET modernt. Man kan använda de appar för karttjänster, musik mm. som man själv vill. Alltid 100% synkat med mobil/dator. Saknas väl helt på Tesla? De har väl inte ens någon appstore ännu?
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Vag gruppen har marknadens sämsta infotainment system. Tror deras bilar blir svårsålda i dessa tider.
Är många som sitter "fast" i avtal på beställda bilar. Men tror inte det beställs många nya. Så de måste nog sänka priserna rätt rejält.
Är många som sitter "fast" i avtal på beställda bilar. Men tror inte det beställs många nya. Så de måste nog sänka priserna rätt rejält.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Hur mycket dyrare var model Y innan sänkningen jämfört med id4 egentligen?
VW har ju sålt väldigt många bilar tidigare. Var det bara en prisfråga?
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Så otroligt felprioriterat, ett snabbt och bra infotainmentsystem är hjärtat i en bil idag, spara pengar på något annat istället. Så mycket mer kan en vettig CPU inte kosta. Hade inte tagit i en bil från VAG gruppen med en tång i deras nuvarande skick på den fronten.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Rejält mkt dyrare. Mer än 200k mer.
Jag hade tagit en Y alla dagar i veckan före ID4 om de kostade lika mkt.
Köpte ID4 bara för jag fick bra pris på den, 429 efter bonus.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Är det verkligen infotainment man pratar om här?Piggelin skrev: ↑22 jan 2023 12:09Så otroligt felprioriterat, ett snabbt och bra infotainmentsystem är hjärtat i en bil idag, spara pengar på något annat istället. Så mycket mer kan en vettig CPU inte kosta. Hade inte tagit i en bil från VAG gruppen med en tång i deras nuvarande skick på den fronten.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Jag skulle klara mig utmärkt med en inbyggd blåtandshögtalare i bilen.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Är inte skillnaden i Kina också att de kinesiska bilar a har riktigt dålig mjukvara så ribban är ganska låg eller? Tänker på TB som alltid klagar rejält på kinesisk mjukvara.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Hoppar du in i en Id bil från VAG med en iphone 14 i fickan så har du en Hexa-core (2x3.46 GHz Everest + 4x2.02 GHz Sawtooth) som kör Carplay infotainment.Piggelin skrev: ↑22 jan 2023 12:09Så otroligt felprioriterat, ett snabbt och bra infotainmentsystem är hjärtat i en bil idag, spara pengar på något annat istället. Så mycket mer kan en vettig CPU inte kosta. Hade inte tagit i en bil från VAG gruppen med en tång i deras nuvarande skick på den fronten.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Om fem år när du hoppar in i samma bil med en Iphone 17 så har du fortfarande absolut senaste hårdvara för infotainment. Det är ju genialt och framtidssäkert.
Samma om du gillar Android/AA
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Håller med. Infotainment behöver man ju inte ha permanent i bilen.LarsOJ skrev: ↑22 jan 2023 12:23Hoppar du in i en Id bil från VAG med en iphone 14 i fickan så har du en Hexa-core (2x3.46 GHz Everest + 4x2.02 GHz Sawtooth) som kör Carplay infotainment.Piggelin skrev: ↑22 jan 2023 12:09Så otroligt felprioriterat, ett snabbt och bra infotainmentsystem är hjärtat i en bil idag, spara pengar på något annat istället. Så mycket mer kan en vettig CPU inte kosta. Hade inte tagit i en bil från VAG gruppen med en tång i deras nuvarande skick på den fronten.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Om fem år när du hoppar in i samma bil med en Iphone 17 så har du fortfarande absolut senaste hårdvara för infotainment. Det är ju genialt och framtidssäkert.
Samma om du gillar Android/AA
Särskilt om man har familj där alla har sin egen infotainment med sig.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Jag körde en sån i 1 1/2 år. Carplay suger vs Teslas system(som jag också körde i 1 1/2 år).LarsOJ skrev: ↑22 jan 2023 12:23Hoppar du in i en Id bil från VAG med en iphone 14 i fickan så har du en Hexa-core (2x3.46 GHz Everest + 4x2.02 GHz Sawtooth) som kör Carplay infotainment.Piggelin skrev: ↑22 jan 2023 12:09Så otroligt felprioriterat, ett snabbt och bra infotainmentsystem är hjärtat i en bil idag, spara pengar på något annat istället. Så mycket mer kan en vettig CPU inte kosta. Hade inte tagit i en bil från VAG gruppen med en tång i deras nuvarande skick på den fronten.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Om fem år när du hoppar in i samma bil med en Iphone 17 så har du fortfarande absolut senaste hårdvara för infotainment. Det är ju genialt och framtidssäkert.
Samma om du gillar Android/AA
Bara en sån sak att pinch to zoom inte funkar i kartorna, stenålder. Som en gammal tomtom för 20 år sen.
Sen att det tar evigheter för skiten att ansluta, röststyrningen funkar "ibland" och skärmen dessutom är pytteliten och ful... nä det är inte mkt "framtid" med det där.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Ni har ingen tv hemma heller antar jag? Alla har sin egen underhållning?Fredrik j skrev: ↑22 jan 2023 12:25Håller med. Infotainment behöver man ju inte ha permanent i bilen.LarsOJ skrev: ↑22 jan 2023 12:23Hoppar du in i en Id bil från VAG med en iphone 14 i fickan så har du en Hexa-core (2x3.46 GHz Everest + 4x2.02 GHz Sawtooth) som kör Carplay infotainment.Piggelin skrev: ↑22 jan 2023 12:09Så otroligt felprioriterat, ett snabbt och bra infotainmentsystem är hjärtat i en bil idag, spara pengar på något annat istället. Så mycket mer kan en vettig CPU inte kosta. Hade inte tagit i en bil från VAG gruppen med en tång i deras nuvarande skick på den fronten.wannabee skrev: ↑22 jan 2023 11:38https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
Så de har väl nåt gammalt härke i Europa i sina bilar.
Såg nån artikel häromdagen där det stod att det sitter fem år gamla medelmåttiga datorer i många elbilar.
Om fem år när du hoppar in i samma bil med en Iphone 17 så har du fortfarande absolut senaste hårdvara för infotainment. Det är ju genialt och framtidssäkert.
Samma om du gillar Android/AA
Särskilt om man har familj där alla har sin egen infotainment med sig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Volkswagen ID.4 GTX dragkrok 2023 helt ny, bonus -50 000
Ja, alla i familjen har egen skärm med chromcast. Ibland använder ungarna inte ens den utan kollar direkt på mobilen eftersom dom då kan ta med sig filmen där man är.
Att titta på samma program samtidigt, på samma plats, är lite 90-tal.
Förstår inte vad du menar? Lyssnar ni på samma musik i bilen hela familjen?
Bilens infotainment är väl bara för föraren?