Lite kort om mig. Jag är en riktig bilnörd och gillar de flesta typerna av bilar och har även ägt de flesta typerna.
Jag har haft Tyska bilar (MB E63 AMG, 350D Audi S4, A4, A6 osv) jag har haft Svenska bilar, Saab 9-3 Aero bla, Amerikanska bilar förutom Tesla så Dodge Ram och F-150 Raptor men främst grabbar en fascination för Japanska bilar och då deras prestanda bilar vilket jag äger några stycken idag bla Nissan GT-R.
Jag har kört ca 100 mil nu med min Model S Plaid som jag nästan fått vänta 2 år på vilket jag vet vad jag är mest imponerad över Teslas dåliga tidsplan eller min förmåga att vänta

Men med det sagt så bilen är över förväntad på många sätt och på några sätt förväntat.
Det är den bästa bilen jag ägt om man ser till helhet av vad jag vill ha ut ur en bil. Den är fruktansvärt snygg, bekväm, stor och tyst.
Detta är alltså min personliga åsikt om bilen.
Komfort 4+/5 (hade viljat ha längre stöd för benen som tex MB har i sina bilar för att nå en 5a)
Ljudsystem 5/5 (för mig är den tillräckligt bra för att jag ska ge den 5)
Körglädje 6/5 (den är mer än fulländad i denna punkt, helt ställbar och anpassningsbar enligt dina önskemål genom menyerna och sedan prestandan är bortom denna planet)
Buller/kupeljud 5/5 (helt magiskt att ligga i högra hastigheter på motorvägen och uppleva den tystnaden som är i kupén med vinterdäck dessutom)
Prestanda obeskrivlig. Har aldrig kört något som är värre och min GT-R kommer att upplevas långsam efter att ha kört denna hela vintern

Det enda negativ jag har att säga om bilen hittills är jänkarnas dåliga kvalitetskontroll. Har sett flera detaljer i bilen som inte är 100% vilket jag trodde dom hade fått ordning på men det var nog bara för att Model Y var tillverkad i Kina som verkar kunna göra det bättre. Men tex så livar inte instrumentpanelens kanter med dörrens panel som det är tänkt på båda sidorna fram samt högtalar gallret längs fram vid vindrutan är skevt monterad.