Olovlig energiavledning
Moderator: Redaktion
Olovlig energiavledning
Med dagens elpriser tar folk till desperata metoder:
En öppen laddstolpe i ett industriområde kl 02, var det snålhet eller plötslig laddbrist som fick 70-åringen att koppla in sig?Elbilist sedan 2014
Re: Olovlig energiavledning
Skulle ju kunna vara ett ärligt misstag - det finns ju laddare på Traversgatan som tillhör Virta så snubben kanske trodde det var de publika laddarna som han kopplade upp sig på.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Kl 2 på natten? Varför? Har man akut soppatorsk vid den tiden så snabbladdar man väl, skit samma vad det kostar. Jag antar att Toveks snabbladdare 100m bort inte var upptagen. Om man däremot är ute efter gratis ström i ett mörkt industriområde utan att någon ser så är det förmodligen precis rätt tidpunkt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skulle vara en desperat leaf-ägare då, Toveks lastbilsladdare är bara CCS. Kan det vara hos Toyota?mati skrev: ↑23 dec 2022 07:19Kl 2 på natten? Varför? Har man akut soppatorsk vid den tiden så snabbladdar man väl, skit samma vad det kostar. Jag antar att Toveks snabbladdare 100m bort inte var upptagen. Om man däremot är ute efter gratis ström i ett mörkt industriområde utan att någon ser så är det förmodligen precis rätt tidpunkt.
Elbilist sedan 2014
Kanske vaktbolaget. De har ju en massa elbilar. Skulle också kunna förklara varför han blev påkommen. Jag antar att de jobbar nattetid.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hmmmm jag har svårt att se att detta kan bli Olovlig energiavledning (8 kap 10 § brottsbalken) eftersom ingen avledning gjorts. Borde snarare bli Egenmäktigt förfarande.
Attityden har ändrats lite sedan alla öppna laddboxar ansågs av många som publika och tipsades om.
Elbilist sedan 2014
Så vaktbolaget laddar olovligt och blir upptäckta av en kollega som tillkallar polis

Nej, vaktbolaget som ligger på Traversgatan har en massa laddstolpar. Dumt ställe att ladda på om man vet med sig att man gör något otillåtet.
Elbilist sedan 2014