Tar Virta betalt per månad?
Moderator: Redaktion
-
Tar Virta betalt per månad?
Jag beställde ett gäng taggar och fixade konton på diverse laddare före jag fått bilen. Virta tog 200kr som en pott vilket inte kändes bra men är ok om man kan ladda för det. Såg nu att de skriver att de har en minimiavgift på 10kr om man inte laddar, jag har dock inte debiterats för det ännu och undrar om det är så för alla eller om det dras vid nästa kontoladdning? Lite surt om det dras 120kr extra ett år senare eller nästa gång jag laddat över 200kr. Tycker fortfarande att det är snurrigt att ladda publikt när det står en sak på stolpen men man kan använda andra appar eller taggar.
Re: Tar Virta betalt per månad?
Glöm inte bort att när du kommer ner till 100kr på "potten" så drar de 200kr till, så du lånar ut upp till 300kr till dem gratis.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag blev tipsad om att OKQ8'S app fungerar på Virta och jag har bara kört med den sedan dess.
Virtas stolpar är dessutom inte speciellt informativa...
Virtas stolpar är dessutom inte speciellt informativa...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Kan man ladda med OKQ8 app på alla Virta? Finns ingen poäng att ha kvar Virta-kontot alls då?
Tänk om det var samma sak när man tankade fossilbilen, att det dyraste alternativet på Preem var att använda Preem-kortet och lika gärna kunde använda OKQ8 kortet.
Tänk om det var samma sak när man tankade fossilbilen, att det dyraste alternativet på Preem var att använda Preem-kortet och lika gärna kunde använda OKQ8 kortet.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag har bara testat på 11 kW laddstolpar i Solna, men jag antar att det funkar på alla. F.n. är Virtas laddstolpar det billigaste alternativet för mig, 3 kr/kWh.Melon Must skrev:Kan man ladda med OKQ8 app på alla Virta? Finns ingen poäng att ha kvar Virta-kontot alls då?
Volvo PV 544 Special 1963
Wow, hur fixade du de?Macki skrev:Går på andra hållet ibland också![]()
Ligger på minus just nu
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har testat okq8 både på 150kW dc och 11kw märkta Virta, fungerar utmärkt. Och man slipper betala in i förskott!
Förstår inte varför man skulle vilja ha Virtas app.
Förstår inte varför man skulle vilja ha Virtas app.
Model Y LR AWD 2022
Ingen aning men nästa gång jag kopplar in kommer den dra 200:- många som hänger upp sig på det men tycker inte det spelar nån roll, laddar så pass ofta på publika laddare så går ändå alltid åtchaffis75 skrev:Wow, hur fixade du de?Macki skrev:Går på andra hållet ibland också![]()
Ligger på minus just nu
Jag tillhör väl skaran som tycker de är fel de reserverar upp på de sättet men samtisigt lever med de..Macki skrev:Ingen aning men nästa gång jag kopplar in kommer den dra 200:- många som hänger upp sig på det men tycker inte det spelar nån roll, laddar så pass ofta på publika laddare så går ändå alltid åtchaffis75 skrev:Wow, hur fixade du de?Macki skrev:Går på andra hållet ibland också![]()
Ligger på minus just nu
Och för att svara på ts fråga..
Jag har eon kort och där behöver jag inte betala någon månads avgift åtminstone.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19