Luftfjädring ändrar höjd utan att platsen memorerats

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Luftfjädring ändrar höjd utan att platsen memorerats

Inlägg av rollo »

Upptäckte att luftfjädringen höjer bilen på de platser jag kört när det var mycket snö i förra veckan.
Visserligen höjde jag på dessa platser men la dem inte till minnet att alltid höja på dessa platser.
Senaste version är 2022.8.10.6 Buggen med rand i nedre delen av backkameran som kom med versionen innan kvarstår också... Som vanligt får man nya problem när man uppdaterar. Får vara glad att jag har kvar radarn. :?
P85D 2015-4 fyrsitsig
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 260
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: Luftfjädring ändrar höjd utan att platsen memorerats

Inlägg av sven-labil »

Ändrade de inte tillbaka till den gamla dåliga varianten att alltid programmera in en höjningszon så fort man höjer fjädringen redan innan sommaren? Jag har iaf. stört mig på det länge. (Har 2022.20.8 eftersom jag inte vill riskera att få radarn avstängd :x )
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Luftfjädring ändrar höjd utan att platsen memorerats

Inlägg av rollo »

Tack för input!
Det är möjligt att det ändrats innan, men har inte använt mej av höjningen sedan i somras förrän snön kom plötsligt i november med höga snövallar. Du har en nyare modell S med annan programvara. Blir tvungen att ta bort varje plats manuellt... Visst är det störigt! :x
P85D 2015-4 fyrsitsig
Skriv svar