HW4 på gång?
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: HW4 på gång?
Gissar att bilar utan USS kommer med HW4
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det har redan levererats bilar utan uss, de har knappast HW4.taliz skrev:Gissar att bilar utan USS kommer med HW4
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Var då?mikebike skrev:Det har redan levererats bilar utan uss, de har knappast HW4.taliz skrev:Gissar att bilar utan USS kommer med HW4
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- mikebike
- Teslaägare
I Amerikatt. Jag har sett bilder på bilar med släta "stötfångare".taliz skrev:Var då?mikebike skrev:Det har redan levererats bilar utan uss, de har knappast HW4.taliz skrev:Gissar att bilar utan USS kommer med HW4
Jag skrev om det här ryktet i FSD-beta-tråden igår och ja det finns redan bilar skeppade utan USS.
Vad är nytt med hw4? Vad för nya saker har man stöd för?
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Det spekuleras om 5MP-kameror, vidvinkellinser på sidorna, bättre radar och snabbare dator. Antagligen inte tekniskt möjligt att retrofit:a MCU2-bilar eftersom de har t ex CAN-bus till kamerorna istf automotive-ethernet som nyare bilar och fler stora tekniska skillnader. Om det nu blir någon retrofit alls.
Bättre radar?spacecoin skrev:Det spekuleras om 5MP-kameror, vidvinkellinser på sidorna, bättre radar och snabbare dator. Antagligen inte tekniskt möjligt att retrofit:a MCU2-bilar eftersom de har t ex CAN-bus till kamerorna istf automotive-ethernet som nyare bilar och fler stora tekniska skillnader. Om det nu blir någon retrofit alls.

Ja...Curik skrev:Bättre radar?
Vad Tesla säger och vad Tesla tänker är inte samma saker.
- mikebike
- Teslaägare
Ja, den var bra!Curik skrev:Bättre radar?spacecoin skrev:Det spekuleras om 5MP-kameror, vidvinkellinser på sidorna, bättre radar och snabbare dator. Antagligen inte tekniskt möjligt att retrofit:a MCU2-bilar eftersom de har t ex CAN-bus till kamerorna istf automotive-ethernet som nyare bilar och fler stora tekniska skillnader. Om det nu blir någon retrofit alls.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och då undrar man ju såklart när bättre USS kommer? För det är väl det enda sättet
för Tesla (dvs Elon) att backa på den idéen om att dessa inte behövs…
för Tesla (dvs Elon) att backa på den idéen om att dessa inte behövs…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Datorn är snabbare och man går från 1,2Mp till 5,0Mp kameror.chaffis75 skrev:Vad är nytt med hw4? Vad för nya saker har man stöd för?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Hoppas inte kommande produktion i Berlin blir av typen utan USS utan nya hårdvaran.
Ja låter ju inge vidare att ta leverans den närmsta tiden om man är intresserad av den senste tekniken.spacecoin skrev:Gissningsvis flyger USS omgående och HW4 är nog minst ett par månader bort.
Osborne here I come!
- mikebike
- Teslaägare
Jag hämtar inte ut min bil om den saknar parkeringsassistans.
Hämtar du ut den med den gamla hårdvaran (kameror/dator/radar) för ADAS även om den har parkeringssensorer?mikebike skrev:Jag hämtar inte ut min bil om den saknar parkeringsassistans.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Allt andra egenskaper med Tesla passar dig alltså utmärkt eftersom du har en beställning. Men sen är din körning sådan att du måste parkera så ofta på trånga platser att det är omöjligt att göra utan USS parkeringsassistans. Så kan det förstås vara, vet jag inget om, och då ska man ju välja ett annat märke.mikebike skrev:Jag hämtar inte ut min bil om den saknar parkeringsassistans.
Tycker att Tesla borde väntat plocka bort USS till dess ersättning var på plats. Vissa reaktioner känns dock lite överdrivna.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- mikebike
- Teslaägare
Varför skall jag byta? Min nuvarande bil är en bättre bil helt enkelt.loftux skrev:Allt andra egenskaper med Tesla passar dig alltså utmärkt eftersom du har en beställning. Men sen är din körning sådan att du måste parkera så ofta på trånga platser att det är omöjligt att göra utan USS parkeringsassistans. Så kan det förstås vara, vet jag inget om, och då ska man ju välja ett annat märke.mikebike skrev:Jag hämtar inte ut min bil om den saknar parkeringsassistans.
Tycker att Tesla borde väntat plocka bort USS till dess ersättning var på plats. Vissa reaktioner känns dock lite överdrivna.
Jag kommer pausa min beställning om jag erbjuds en bil utan sensorer, så får vi se hur det ser ut ett kvartal senare.
Nej, jag kan parkera utan assistans, men den underlättar mycket. Jag måste fickparkera varje gång jag kommer hem.
"According to Tesla officials, Model 3 and Ys with ultrasonic sensors that have been involved in a crash that require bumper replacement, will receive a new bumper without USS and lose park assist until further notice."
Haha blir lång väntan på plåtverkstan då!spacecoin skrev:
"According to Tesla officials, Model 3 and Ys with ultrasonic sensors that have been involved in a crash that require bumper replacement, will receive a new bumper without USS and lose park assist until further notice."
Säkert lite skön brevväxling mellan försäkringsbolagen och Tesla också.
Men helt sjukt att de byggt upp alla resevdelar
i nya bilar och sen fullkomligt pissar befintliga kunder i ögat.